Haaruitval na de bevalling.

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Nijn18, 14 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijn18

    Nijn18 Bekend lid

    14 sep 2015
    517
    469
    63
    Vrouw
    ik ben een paar maanden geleden bevallen van een hele lieve baby, maar inmiddels is mijn lijf flink bezig met ontzwangeren volgens mij, want mennn wat verlies ik veel haar! Het is echt niet normaal meer.. net weer de hele badkamer staan vegen, omdat na het douchen echt de hele vloer eronder ligt. Maar niet alleen na het douchen. Ik vind ze werkelijk overal.. vandaag tijdens het werken zat ik er helemaal onder en zie ik ze liggen... bah! Ik ben totaal niet vies van mn eigen haar natuurlijk, maar wel als ze overal liggen :( ik kan me niet herinneren dat ik dit na de bevalling van mijn oudste zoon ook zo erg had.
    Ik kan ook echt niks met mn haar op dit moment. Het is heel erg uit model.
    Zo.. Klaag klaag.. :D maar ja ik moet het toch ergens kwijt he :p volgens mn man stel ik me uiteraard aan .. ik zei al ik ga morgen naar de kapper en dan laat ik het HEEL kort knippen! Maar dat zal het probleem niet verhelpen :)
    Meer moeders hier last van gehad ? En hoe lang duurde het?
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ja drama... ik had echt iedere dag het gevoel dat ik een kleine shetlandpony stond uit te borstelen :cry:.

    En het ergste... toen het stopte met uitvallen begon het weer terug te komen. Overal van die stomme pieken. Ik heb best lang haar en het gaat eeuwen duren voordat dat is bijgetrokken vrees ik. Heb nu plukken van ongeveer 5-8 cm als een soort van krans om mn hoofd en dochter is al 15 maanden. Echt om te janken.
     
  3. boogiebril

    boogiebril Niet meer actief

    Hier hetzelfde, na ruim een jaar is het zomaar gestopt met uitvallen. Nu inderdaad van die leuke korte plukken rondom mijn hoofd.
     
  4. Loveloes

    Loveloes Niet meer actief

    Erg he.

    Bij mij hiela vitamine B12 FORTE.
     
  5. Nijn18

    Nijn18 Bekend lid

    14 sep 2015
    517
    469
    63
    Vrouw
    Ohh nou dan kan ik nog even als het bij mij ook zo gaat :0
    Ik had de vorige keer trouwens wel aan de voorkant nieuwe haartjes gekregen door de zwangerschap.. en ja na de bevalling viel het uit.
    Maanden lang met korte haartjes gelopen die omhoog groeide en je ziet nu nog steeds dat mn voorste lok eerst iets omhoog gaat en dan weer naar beneden. Soort van tweede kruin op mn hoofd :)
    Haha. Ach ja we doen er niet zoveel aan :p hopelijk gaat t snel over! We hebben er gelukkig iets moois voor gekregen
     
  6. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.733
    410
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier hetzelfde. Leuk die korte pieken ook :(
     
  7. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.045
    113
    Vrouw
    Herkenbaar! Maar het stopt vanzelf weer.
    Ik vond het verdchrikkelijk en kreeg serieus inhammen als ik m'n haar naar achter deed in een staart..... om te janken, aangezien ik al geen volle bos heb. Nu heb ik bovenop heel veel 'groeiende' sprietjes haha. Dus, het groeit weer terug! :p
     
  8. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Het begon zo'n 3 a 4 maanden na de bevalling. Echt zoveeeeel haren overal. Doucheputje zat telkens verstopt. Daarna ging het langzaam groeien. Dan pas zie je hoeveel je kwijt was. Mijn nieuwe haartjes komen nu ongeveer tot mijn neus en past net niet in mijn staart. Mijn zoontje is nu 20 maanden. Ook is de structuur van de nieuwe haren anders... het is pluizig. Vooral na een regenbui zit er een soort van kronkels in. Dan is het helemaal warrig. Hopelijk verandert dat nog als het wat langer en zwaarder is. Dat pluizige had ik niet na de andere bevalling, wel het vele haarverlies. Sterkte!!!!
     
  9. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    :roflmao::roflmao::roflmao:

    Hier helaas precies zo. Begon zo'n 3 maanden na de bevalling tot ruim een jaar na de bevalling. Nu ook van die vreselijke pieken. En met dit weer valt er helemaal niks meer te beginnen met dit haar :roflmao:
     

Deel Deze Pagina