Haaruitval na de zwangerschap

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Minke24, 1 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Sinds een paar weken (+- 9/10 weken na de bevalling) heb ik last van enorme haaruitval. Ik weet dat dit een 'na de bevalling kwaaltje' is, maar heeft iemand enig idee hoe lang 't duurt? Kan ik er eventueel nog wat aan doen?

Durf bijna geen eten meer te koken omdat ik overal haren van mezelf tegenkom. Kleren zitten er steeds onder, doucheputje is helemaal een drama... Heb 't een tijdje geleden al lekker kort laten knippen, maar ja, uitvallen doet 't toch wel.

Verder gaat 't met dochterlief uitstekend, dus ach, wat zeur ik... maar een klein beetje lastig is 't wel ;)

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    kan wel een maand duren, duurde bij mij erg lang iig

3. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Is dit een na-de-bevallingskwaaltje? dat wist ik niet. ik heb dit namelijk ook sinds een aantal weken en vroeg me al af hoe dit kwam. :rolleyes:

Het is echt extreem gewoon, als ik m'n haar was heb ik hele plukken in m'n handen, het doucheputje zit iedere keer vol, net als m'n borstel. Ik vroeg me al ernstig af of er nog wel wat bleef zitten....

4. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik heb dit dus ook nog steeds....hoop dat het niet lang meer duurt, wordt er simpel van al die haren overal

5. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Bij mij is het ook begonnen, snik snotter :cry: ;)
    9 maanden lang geen haar in het doucheputje, en nu raakt ie al verstopt als ik m'n haar 1x uitgespoeld heb.

Ik heb ergens een keer gelezen dat het wel een maand of 2 kan duren.

6. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Bij mij hield het op toen Sofie 6 maanden was. Er leek heel veel haar uit te vallen maar mijn haar was uiteindelijk niet echt dunner dan voor de zwangerschap.

7. bouchere

bouchere Niet meer actief

bij mij is het pas begonnen na een maand of 6,
    en is nog niet over.
    groetjes
    diana

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Vitamine B-complex slikken, want haaruitval is een symptoom van vitamineB tekort...

9. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Fleur is 15 maanden en ik heb het nog steeds heel erg. Ik ben er al mee naar de HA geweest. Ze zegt dat het niet met B vitaminen te maken heeft. Eerder een slecht werkende schildklier of bloedarmoede en waarschijnlijk de hormonen die nog steeds niet helemaal ok zijn. Gek want mijn cyclus is prima verder.

Ze denkt dat bij mij de 3de fase waar het haar zich in bevind (uitval fase) gewoon wat langer en geleidelijker gaat. Toch is het erg vervelend he?

Ik geef het nog tot december en dan ga ik terug. Misschien komt het bij mij ook omdat ik 4 maanden na de bevalling weer met de pil begon maar na 3 maanden er weer mee stopte omdat ik er erg moe van werd. waarschijnlijk heeft dat alle hormonen nog erger in de war geschopt.

Dus mocht je haaruitval net beginnen en na 3 maanden over gaan dan heb je het dus ok! Want ik ben er een met heel dun haar en bij mij is het al ruim 10 maanden gaande. Veel sterkte. Ze zeggen dat het tot een jaar kan duren... maar een maand of 3 tot 6 haaruitval is normaal en niets om je zorgen over te maken.

Groetjes, Marijn

10. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Mijn dochter is 6 maanden oud en ik heb al vanaf haar 3e maand last van ontzettende haaruitval!
    Het is was op een gegeven moment zo erg dat mijn haargrens op sommige plekken (bij mijn slapen) helemaal terug liep :oops: en het leek of ik kaal werd :confused: . Ik schaamde me dood! Gelukkig groeit daar nu weer nieuw haar dus het valt iets minder op.

Bijna iedere vrouw heeft na de bevalling last van haaruitval en sommige vrouwen hebben er extreem veel last van. Helaas behoor ik tot die groep :cry:

11. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Haaruitval is toch normaal na de bevalling?
    Mij is ooit verteld dat dat komt door dat je tijdens de zwangerschap door hormonen en betere doorbloeding bijna geen haar verliest (en soms zelfs op allerlei plekken bij krijgt of t langer groeit als nornaal....dat heb ik dus ook echt. n halve baard onderhand en ik moet me van achter ook wat meer scheren als je begrijpt wat ik bedoel :oops: ) En na de bevalling valt dat allemaal in n snel tempo weer uit.
    Dus wat je kwijt raakt zouden dan alleen de haren zijn die je eigenlijk al kwijt zou zijn geweest als je niet zwanger was geweest.

12. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Ik heb toch echt nog NOOIT kale plekken gehad en nu zitten ze er toch.... :cry:

13. valhalla

valhalla Niet meer actief

Had er eerst ook een topic over geopend, ik schrok me kapot opeens blijven en haren uitvallen, vooral als ik in de douche mijn handen door mijn haar haalde. Soms wel 20 haren en een paar tellen later weer!

Het begon na 8 weken na de bevalling, en ik denk dat het tot Lena bijna vijf maanden was is gebleven.

Heb nu gewoon weer mijn eigen miezerige staartje terug maar ben niet kaal geworden. Maar soms was ik er wel bang voor hoor, getsie die hele plukken in je handen, niet leuk!

14. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Gelukkig heb ik een dikke bos, dus ik heb de haren niet gemist. Maar schrok soms ook enorm van de hoeveelheden die er tegelijk uitvielen. En idd als je onder de douche vandaan kwam en dan je haar borstelde. Wow!
    Gelukkig gaat het over, maar je staat toch ff raar te kijken idd

15. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    ben dus niet de enige... kwam vorige keer huilend uit de douche was ervan overtuigd dat ik al mijn haar weg had gewassen.....

16. Tamio

Tamio Niet meer actief

Ik heb dit sinds een paar weken. Ik dacht het samenhing met het teruglopen van de borstvoeding, door verandering van de hormonen was me verteld. Maar inderdaad vooral onder de douche met de haren wassen. Hele trossen gaan eruit steeds.

17. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    ik heb het nu ook sinds een week ongeveer , pff ik wordt er helemaal gek van mn kleding alles zit onder, en ik werk als kok. ik doe mn haar tijdens het werk nou zo strak mogelijk naar achteren

18. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Haar komt uit n haarzakje. Als daar al n haar zit kan er niet nog een uit groeien. Die moet dus eerst weg. Als alle haren die er nu zitten eigenlijk al vervangen hadden moeten worden. En na je bevalling die haren die vervangen hadden moeten worden samen of iig bijna tegelijk uitvallen. Dan krijg je idd kale plekken. Je haar groeit daarna weer meteen dus t komt wel weer goed. Maar kan me voorstellen dat t niet zo heel leuk is.
    En ondanks dat ik dit nu typ zou ik me ook zorgen maken hoor. Want weten dat t zo zit of er op vertrouwen als je zelf kale plekken hebt is 2 ;)

19. Pip

Pip Actief lid

15 jun 2006
    141
    0
    0
    Hier ook kalende inhammen! De haaruitval begon vier maanden na de bevalling en heeft zo'n twee maanden geduurd. Ik vond het ook erg heftig! Ik probeerde er maar op te vertrouwen dat het goed zou komen en er verder niet te veel aandacht aan te besteden. Toen mijn haar erg dun werd, ben ik naar de kapper gegaan om er in ieder geval een goed model in te laten knippen.
    Nu heb ik op de plekken waar ik kalend werd, van die "schattige" :( korte zachte haartjes. Net als mijn dochtertje, da's dan wel weer grappig :).
    Wat ik maar wil zeggen: het komt vast goed, net als bij mij.

Deel Deze Pagina