Hoelang bloedverlies na plaasten koperspiraal?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door MysteriousG, 10 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MysteriousG

MysteriousG Niet meer actief

Gisteren werd de koperspiraal multiload door gyn in mn baarmoeder geplaats. Sindsdien heb ik last van lichte bloedverlies. Verder nergens last van! Ik weet dat bloedverlies na het plaatsen van een spiraaltje normaal is, maar vroeg me af hoelang dat ongeveer gaat duren...??

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik heb 3 keer een koperspiraal laten plaatsen. De eerste keer voordat ik zwanger was. Heb toen echt 2 weken lang bloedverlies gehad met enorme buikkrampen, waarvoor ik zelfs ibuprofen moest slikken.
    De twee keren erna (beide keren na de bevalling) was het alleen een heel klein beetje op de dag van het plaatsen, maar dat was met een inlegkruisje makkelijk te doen.
    Alleen nu, bij de derde keer dat ik een koperspiraaltje heb, heb ik veel last van tussentijds bloedverlies.

3. MysteriousG

MysteriousG Niet meer actief

Oh bah! Balen zeg... Ik hoop dan dat t iets tijdelijks is...

Ik heb nog steeds bloedverlies, maar erg weinig en geen krampen tot nu toe....

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ben vorige week naar de huisarts geweest. Volgens haar kon het erbij horen en kon het wel 3 maanden duren voordat dat over was. Maar nu weer 4 dagen na mijn menstruatie al weer wat bloedverlies. Het is niet veel. Kan met een inlegkruisje, maar vind het erg vervelend. Ik weet dus niet of ik hem deze keer lang zal hebben. Ik overweeg hem eruit te laten halen en opnieuw te laten plaatsen als ik met de bv gestopt ben.

5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij mij was het een paar dagen.
    Toen een tijdje niets, tot mijn eigen cyclus 4 maanden na bevalling (met volledige BV) weer op gang kwam.

Deel Deze Pagina