Hoi meiden Ik zit nu ziek thuis :x met een hele zware, vastzittende hoest. Je weet wel met dat slijm dat niet los wil komen. Mag ik nu hoestsiroop gebruiken of niet.... Iemand een idee? Anders stuur ik mijn vriendje snel naar de apotheek! groetjes Nicole
Bel de apotheek even? Die weten het zeker. Ik heb zelf geen idee, het zal misschien wisselen per hoestdrank. beterschap!
Hoi meiden Bedankt voor jullie reacties. Mijn vriend is gisteren naar de apotheek geweest en heeft het idd evne gevraagd en kreeg homeopathische hoestdrank mee (Tustistin.....of zoiets) Dat mag gebruikt worden als je zwanger bent.....ben er dus gisteren mee begonnen, het helpt alleen nog niet echt, want ik heb de halve nacht me zowat binnenstebuiten gehoest :x .....bah....volgens mij konden de buren het horen, zo hard.... Maar het kost misschien ff wat tijd! Bedankt! groetjes 'hoestende' Nicole
Tustistin duurd wel ene paar dagen dat het echt gaat werken, maar dat heb je ook wel met andere hoestdrankjes. Vaak moet hoest toch uit zich zelf genezen en een drankje is meestal verzachtend. Anders toch na de ha, misschien heb je wel bronchitus. Groetjes Anna
Bah....ik hoest de longen uit mijn lijf! Mijn hele borstkas doet zeer, tot aan mijn buik. Mijn vriend is bang dat het kwaad kan voor de beeb..... kan dat eigenlijk kwaad?
nicole, ik zou toch even langs de huisarts gaan hoor. ik had precies dezelfde klachten als jij en bij mij was het dus meer als een verkoudheid. ik had een infectie aan mn luchtwegen en bronchitis.
Bij mij doet ook alles zeer, m;n buik, m'n borst m'n rug, alles, morgen toch maar langs de HA denk ik, of eens mijn mondhouden, want heb avnavond 3,5 uur non-stop met ouders moeten praten en kreeg op de weg naar huis ook nog een blaastest voor m''n kiezen, dus ben nu helemaal beurs van binnen.
Het is bij mij geen infectie, maar heb wel Sirupus Promethazini voorgeschreven gekregen, dat mag de eerste 2 trimesters van de zwangerschap geslikt worden, wel heavy, want je mag er niet mee autorijden.
Ik heb ook bijna twee weken met een enorme hoest gelopen, en zelfs nu sta ik er nog mee op! Op een gegeven moment wist ik niet meer waar ik het moest zoeken zo erg had ik de kriebelhoest! Alles deed zeer, dacht zelfs dat ik op een gegeven moment een rib had gekneusd zo zeer deed het! Maar heb er verder niets voor gebruikt, alleen eucalypthussnoepjes voor de keel, antiflu en dropjes om een beetje in te kunnen slapen! Als je een drankje wilt gaan innemen zal ik dat toch liever even aan de huisarts vragen! Wat ik zelf heb ingenomen is, warm water met een stuk ui erin laten trekken, wat citroensap erin en wat honing, oma's receptje! De eerste nacht heb ik de hele nacht aan 1 stuk door liggen hoesten maar daarna werd het wel een stuk minder en zo vies als het klinkt is het niet hoor ! Ik was afgelopen maandag bij de vk en toen zei ik ook tegen haar dat ik op een gegeven moment het idee had dat ik het kindje eruit hoestte, toen zei ze ging het maar zo makkelijk he, maar dat kan niet hoor, dat zit allemaal erg goed vast! Beterschap!
Wat ik slik is vergelijkbaar met codeïne, dus het moet wel op doktersrecept (wordt helaas niet vergoed, want wordt wel gezien als zelfzorg-medicijnen)
Hoi hoi Ben gisteren bij de dokter geweest, ze heeft naar mijn longen geluisterd enz.....omdat ik zo kortademig was....maar de longen waren schoon! Heb verteld dat ik zwanger was, dus ze kon me feliciteren. En ik kreeg een hoestdrankje (zowat een literfles ) mee en ze heeft speciaal opgezocht of een zwangere vrouw dat mag ...ja dus.. nu gaat het ietsje beter maar ben in dubio, zal ik as maandag weer aan t werk gaan....voel me nog echt niet ... groetjes Nicole
ik zou lekker even uizieken alsik jou was! Je moet nu niet meer alleen met ezef ekenng huden maar me og emad Zeker de eerste weken zou ik rustg aan doen en ziek is ziek!
Nicole, hier dus waarschijnlijk hetzelfde verhaal, zou je niets verbazen als je hetzelde (vieze) drankje hebt gekregen. Ik slik het nu een paar dagen, maar hoop er maandag mee te kunnen stoppen of dat ik het kan beperken tot de avond. Beterschap allemaal.