Hoi, Ik krijg elk jaar een griepprik van de huisarts i.v.m astma en te trage schildklier. Maar ik mag hem deze keer niet omdat ik nu 7 maand zwanger ben en dat is dan niet verstandig.....zegt de huisarts. Zijn er meer vrouwen die dit probleem hebben? Het zou eventueel wel kunnen als je 4/5 maand zwanger zou zijn. Gr Angela
ik heb hem ook niet gehaald en met mijn vorige zwangerschap ook niet. Toen was ik 4 maanden zwanger en werd het afgeraden en nu ben ik ruim 3 maanden en werd het weer afgeraden.
das vreemd ..kreeg net de oproep van de dokter binnen om WEL de griepprik te komen halen eind november na straks maar is ff bellen dan
Ik ben zwanger, kan ik mij dan toch laten vaccineren? Als je zwanger bent, is het krijgen van griep, en dan met name de complicaties die het gevolg kunnen zijn van griep, een risico voor moeder en kind. Daarom wordt vaccinatie vaak aanbevolen voor zwangere vrouwen, die tijdens het griepseizoen (december tot april) in het tweede of derde trimester van hun zwangerschap zijn (dus meer dan dertien weken zwanger). Als je tot de risicogroepen behoort, wordt vaccinatie aanbevolen ongeacht het stadium waarin de zwangerschap zich bevindt. Alleen vrouwen in de eerste drie maanden van de zwangerschap kunnen beter even wachten met de prik. terug Bron: http://www.degrotegriepmeting.nl/public ... 49#zwanger Zwangerschap/Lactatie Bij mensen zijn tot nu toe onvoldoende gegevens bekend om teratogene of foetotoxische risico's tijdens zwangerschap in te schatten. Volgens beperkte gegevens zijn er tot nu toe geen aanwijzingen voor een vergroot risico op aangeboren afwijkingen bij gebruik tijdens zwangerschap. Vanaf het tweede trimester mag toediening worden overwogen als er een duidelijke noodzaak is. Influenzavaccin kan worden gebruikt tijdens lactatie. Bron: http://www.fk.cvz.nl/ Hier staat dus weer wat anders.
pff vindt het wel eng hoor. ik krijg al tig jaren de griepprik elk jaar maar als vrouwen in de eerste 3 maanden het niet mogen dan kan het dus nooit goed wezen. ik zit trouwens nog ruim binnen de 3 maanden als de vaccinatie gegeven wordt. alleen zonder die prik heb ik zeker 3 a 4 keer per jaar een ontsteking in mijn long als gevolg van een griep. sjees lastig zeg. nou ik overleg ook wel even met de gyn
Als ik dit jaar de prik krijg ben ik 8 maanden zwanger en ik mag hem gewoon hebben. Denk dat de kwaal (griep) erger is dan het medicijn.
Guspie een griepprik krijg je alleen als je in een risicogroep zit o.a.: boven de 65 jaar, astma, diabetes. En dan krijg je idd automatisch een oproep.