Zie ik het nu verkeerd of??

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Jucade, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Gister waren mn vriend en ik op visite bij mn beste vriendin en vriend. Allemaal errug leuk, totdat ze de hasj op tafel gooide en vroeg of ik t erg vond als ze er 1 ging bouwen en oproken. Nou ik zei dat ik dit liever niet wilde (logisch toch?) en zei ze van 'dan ga ik wel bij de afzuigkap staan, ok?' Ik zei weer dat ik t liever niet wilde dat ze dit ging roken, maar ja... ze is in haar eigen huis.. Dus deed ze t wel. Ik voelde me hier erg ongemakkelijk bij en heb ook tegen haar vriend gezegd dat ik dit niet leuk vind. Later maakte hij nog een opmerking van; Nou mag ik dan wel een peuk opsteken hier? (terwijl ze dit al deden). Wat moet ik hier nu mee? Ik ga er eerlijk gezegd nu liever niet meer naartoe omdat ze dus geen rekening met mij houden (zo zie ik het). Of zie ik het zo verkeerd???

2. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    nee hoor ik vnd dat je volledig gelijk hebt, bovendien ben jij visite en daar houd je toch wel ff rekenin gmee, al mijn vriendinnen die roken zelfs als ik zeg ahhh kan wel voor een keertje zeggen nee je bent zwanger en hebt kid sin huis we gaan wel in de tuin staan en zo hoort het ook!!!!

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    :rolleyes: beetje raar dat ze zo reageerden. Niet iedereen ziet het helaas zo.

Mijn schoonmoeder doet ook met het gemak de afzuigkap aan en gaat roken, terwijl haar kleinkind van nog geen 1 bij haar op schoot zit.

Mijn vriend gaat nu ook buiten staan, maar gelukkig gaat hij straks stoppen.

Bij je thuis kun je het controleren door het te verbieden, maar bij iemand thuis moet je maar hopen dat ze er rekening mee houden.

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :( Nou ja, in t vervolg als ze vragen of we komen, zeg ik dus wél van te voren dat ik dus niet wil dat er dan geblowd word. Anders blijf ik net zo lief thuis. Ik had ook niet verwacht van haar dat ze m zou opsteken. Toen ze de hasj tevoorschijn haalde dacht ik echt dat ze een grapje maakte. Íkzelf zou dit dus NOOIT doen als zij bv zwanger zou zijn geweest! Die vriend vond ons ook veranderd. Ja.. dah we krijgen een kleintje hoor.. We zijn gestopt met roken en ik uiteraard ook met drinken. Dus ja, we worden wat serieuzer. Maar we worden er heus niet minder op.

5. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik denk dat het meeroken zowiezo ongezond is, of er nou hasj in zit of niet. Het is de rook die schadelijk is voor je kindje!!! Als ze onder de afzuigkap staat zal jij wel niet veel van de hasjlucht binnenkrijgen maar wel van de rook en dat is heel schadelijk voor je kindje. Ik probeer nu ook zo weinig mogelijk mee te roken, gelukkig rookt bijna niemand in mijn familie en omgeving, of in ieder geval niet in mijn bijzijn ;)

6. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik snap je punt heel goed en mijn eerste reactie was ook: tuurlijk moet ze met jou rekening houden! Dat zou ik ook niet meer dan normaal hebben gevonden!

Toen zat ik er nog even over na te denken en bedacht mezelf dat ik zelf ook geen rekening hou met mijn visite. Ze moeten allemaal buiten roken van me! Ook toen ik nog niet zwanger was, hoor. En dat nadat ik zelf jarenlang had gerookt, ook bij hun in huis. Stom he? By the way, niemand vindt dat trouwens erg om te doen....

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :( Tja, een half jaar geleden rookte ik ook nog heel af en toe een jointje met haar mee. Dus toen was ik niet tegen, maar nu ik zwanger ben wel. T lijkt mij logisch om dit niet te doen bij zwangeren. Kijk, roken is ook slecht, maar ik vind dit toch nét weer ff een stapje verder. (té ver) dus..

8. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ja, ik ben het met je eens, maar denk aan de andere kant ook dat je geen eisen kunt gaan stellen of dingen mag verwachten van mensen in hun eigen huis.

Het is ontzettend teleurstellend dat ze er uit zichzelf niet even rekening mee hielden, vind ik. Maar ja, dat weet je nu voor de volgende keer, toch?
    Als jullie de volgende keer weer afspreken kun je het hier van tevoren al over hebben.

9. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik vind het erg onnadenkend van ze. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik zelf weg was gegaan. Ik weet nog wel dat mensen de rook van een blow uitbliezen in iemand gezicht, omdat je daar sneller high van wordt dan het roken zelf. Heb er zelf geen ervaring mee, maar kan me dat nog herinneren. Dus ik denk dat je van het meeroken ook wel wat van t stofje binnen zal krijgen.

10. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    het is heel tweeledig. die mensen zijn in hun eigen huis en dan is het moeilijk om ze als buitenstaander iets te 'verbieden'. misschien is het een idee om ze voortaan bij jullie thuis uit te nodigen, dan hebben ze zich te gedragen naar júllie regels.

onfatsoenlijk vind ik het wel. Als het nou echt zo was dat dat ene peukje de enige was die je tijdens je hele zwangerschap zou mee roken dan viel de schade wel mee, maar als iedereen zo denkt 'één peukje moet toch kunnen', dan worden het er opeens heel veel! dus is de regel simpel: niet roken en niet mee roken.

Ik zou persoonlijk weg gegaan zijn. Vrienden houden rekening met je en jij houd rekening met je kleintje.

maar ik ben dan ook wel een beetje heel zwart/wit en hard daarin :D

11. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Ik kan me best voorstellen dat je je niet pretiig voelt als mensen in je buurt roken. Zelf hou ik er ook niet van, gelukkig houden me familie en vrienden wel rekening met me. Gewoon blijven zeggen hoor als je het niet prettig vindt dat mensen in je buurt roken.

12. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik vind dat je ze dat niet kan verbieden idd.. tis hun huis maar ik was idd gewoon weggegaan. Vind ik dan weer nodig omdat ik verantwoordelijk ben voor de gezondheid van mijn kind... niet hun

In onze familie zijn er ook gewoon mensen waar we niet meer komen nu we een dochter hebben (en zwanger zijn) omdat ze wel roken binnen als wij daar zijn... ik ga mn kind daar niet tussen laten spelen. Dan maar minder goeie vriendjes met ze. Sommige vinden het flauw... ik niet meer dan logisch

13. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :( Ik weet t voor de volgende keer. Als ze dit niet respecteren of vreemd vinden, vind ik idd dat ze mijn mening niet respecteren of gewoonweg niet naar mij luisteren. Ik heb t er ook ff met mn zusje over gehad en zij vond t ook niet kunnen. Ik bedoel.. ze vroeg of ik t erg vond, ik zeg ja maar ze steekt m toch op! En naar mijn idee nog gepikeerd ook omdat ik liever niet zei.. Nou ja ik heb t er met haar nog wel over.

14. MSU

MSU Actief lid

21 jun 2006
    258
    0
    0
    Om even olie op het vuur te gooien: Ik vind dat het hun huis is en ze dus mogen doen wat ze willen. Het is jouw keus om te beslissen of je in die rook wilt zitten. (zou ik zelf niet doen) Wel vind ik het goed dat je je mening kenbaar hebt gemaakt, zo weten ze in ieder geval hoe je erover denkt ! wat ze ermee doen is hun zaak, vrees ik. In jouw huis beslis jij wat er wel en niet wordt gedaan.
    Persoonlijk vind ik het erg onnadenkend van je "vriendin" om drugs te gaan gebruiken waar jij bij bent. (ondanks dat het hun huis is), maar indien ze beslissen om door te gaan waar ze mee bezig zijn, zou ik gewoon naar mijn eigen huis gaan. Kinderen eerst en daarna onnadenkende hasj-rokers ! :)

15. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Zo is dat!!! :) Had ik t van tevoren geweten, had ik niet gekomen. Of idd vragen of ze in ieder geval geen joint wil opsteken dan.. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik t nogal naief van ze vind. Wacht maar tot zíj zwanger is...

16. Niet meer actief

Ik zou zeggen gewoon naar huis gaan en de volgende keer niet meer gaan! En je kunt ze ook gewoon bij jou uitnodigen, kunnen ze wel lekker buiten staan, en dan is het aan hun de keus of ze komen ja of nee.
    groetjes

17. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Vind het een beetje vreemd dat jouw 'beste vriendin' je zo makkelijk negeert.... Ik weet niet waar ik bozer om zou zijn:
    - het feit dat ze gewoon een pret-sigaret aansteken terwijl jij hebt aangegeven dit liever niet te willen
    - of het feit dat zij jou mening totaal niet respecteert.

Tuurlijk is ze in haar eigen huis, maar tóch vind ik dat je rekening moet houden met mensen die op visite zijn! Ik bedoel, dat hasj-stikkie hadden ze ook wel aan kunnen steken nadat jullie weg waren gegaan!
    Maar inderdaad, wacht maar tot zij zwanger is! Ik denk dat ze dan nog heel hard op haar eigen terug komt en het waarschijnlijk zelf ook zal ervaren hoe verrot het is als er geen rekening met je wordt gehouden!!!

18. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Thanxxx Minyaweth en Hielkje, ik ben t helemaal met jullie eens :)

19. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    Ik had laatst ook een soort gelijke situatie...
    Bij onze vrienden wordt er ook wel eens geblowt.
    Nu heb ik daar sowieso al een hekel aan, maar nu kan ik die stank al helemaal niet ruiken!
    Dus gelukkig waren zij zelf zo aardig om in de keuken te gaan staan...
    Maar aan de andere kant, er worden wel gewone sigaretten gerookt, ook bij ons thuis en daar hebik dan weer geen moeite mee...
    Is dit nou naief van mij? omdat ik nu een soort "excuus" heb dat er niet geblowt mag worden maar wel gewoon gerookt...
    Ik weet ook niet zo veel van wiet af... tuurlijk rook is altijd slecht, maar ik de rook van een blow extra slecht??

20. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    ik vind het wel heel moeilijk hoor!
    Het is zo gewoon voor mensen die roken, bij ons ben ik zowat de enige van de familie die niet rookt.
    Maar wil gewoon dat er niet gerookt wordt bij mijn kids. Als ze klein zijn wordt er wel rekening meegehouden, maar nu ze al groter zijn 3,5 jaar en 20 maanden wordt er weleens moeilijk gedaan.Bij de zwangerschap van de eerste is afgesproken dat er niet in hun bijzijn en bij ons in huis wordt gerookt.Maar ineens geld dat niet meer?? Ik vind dus van wel, waarom moet er gerookt worden in het bijzijn van niet rokers? Waarom is dat toch normaal? Het is hartstikke schadelijk voor hun longetjes! en die van mij!

Deel Deze Pagina