Filmopname bevalling

Discussion in 'Zwangerschap' started by jenna83, Jul 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jenna83

jenna83 Actief lid

Aug 2, 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    Hallo,

Ik zou graag mijn bevalling willen opnemen op video. Maar nu vraag ik mij af of dat wel kan en of dat toch niet een beetje raar is om te doen. Zijn er meer hier dit dat ooit hebben gedaan of van plan zijn en hoe kun je dit organiseren?

gr.
    cheyenne

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Ik vind dat helemaal niet raar. Ik wou dat ik het gedaan had zelfs. Ik mis het op de een of andere manier dat ik niet op film kan terugkijken hoe dat was met de weeën, hoe ik die opving enzo. ik zou niet "recht naar binnen" ;) filmen, maar de dingen rondom de bevalling wel. Bij een eventuele volgende ga ik het zeker doen. Mijn schoonzusje heeft een heel mooi filmpje wat gemaakt is door mijn broer waarop ze weeën wegpuft en tussendoor met hem praat. super om te zien!

3. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    denk dat het een persoonlijke keus is

op zich niets raars aan
    Manlief hier kwam ook met dat idee
    heb hm gezegd als dat gebeurt dat ik die camera op een plek stop waar de zon niet schijnt :)

met het idee in mn hoofd
    ik zou de bavalling van mn moeder van mij verder echt niet terug willen zien. kan me niet voorstellen dat je om het naakte gebeuren om heen kan

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Ja maar je bent toch niet de hele tijd naakt? Ik ben zelfs helemaal niet naakt geweest, ik had gewoon een shirt aan..

5. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    weet niet dee een wilt wat aan en de ander niets

zelf ga ik voor een vrij lange blouse :)

6. Ringeding

Ringeding Bekend lid

Jan 14, 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Ik heb een keer gefilmd bij de geboorte van de dochter van een vriendin van mij. Vond het wel apart. Ze wilde echt de geboorte zelf filmen... Ik heb dus de camera daarop gericht en heb er zelf niet echt naar gekeken. Vind het toch erg intiem..... Zij hebben het bij alle 3 hun kids gefilmd en zijn er super blij mee. Ik wee tniet of ik het wel gefilmd wil hebben... foto's wel natuurlijk..

7. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    zelf vind ik het niks mijn buurvroue heefth et wle ooit eens gedaan. lijkt me heel appart.

zelfs veel fotos hebben wen iet hoor alleen van erna dat de kleine eruit is en moet zeggen dat zijn ook niet echt charmante hoor met je rode kop en nat haar eromheen.

8. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ik wilde het ook gefilmt hebben. Had het ook afgesproken met mijn kraamverzorgster (collega) Helaas ging het op dat moment niet omdat onze dochter het tijdens het persen benauwd kreeg. Wel heeft mijn moeder een foto gemaakt van het moment dat ze geboren werd. Die foto is echt alleen voor mezelf. Maar vind het zo`n mooi gezicht om haar hoofdje en schouders op de foto te zien terwijl ze geboren word. (en nu verbaas ik me weer haha hoe heeft dat gepast)
    Heel persoonlijk dus. Ik hoop dat ik het de volgende keer wel kan laten filmen. De geboorte vond ik zooo mooi ik zou het graag nog eens terugzien.

9. nogeven

nogeven Lid

Jun 23, 2009
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb twee keer foto's gemaakt van een bevalling en met photoshop de fotootjes wat mooier gemaakt en dingen weggelaten.
    Af en toe had ik ook tijd om de videocamera aan te doen.
    Zou er gewoon voor gaan, je kan het altijd deleten later.

10. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

Feb 5, 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Ik weet dat heel veel mensen het doen, en dat het eigenlijk heel normaal is, maar toch...

Mijn man heeft sinds afgelopen weekend een camcorder.. Heb hem meteen verteld dat ie het niet in zijn hoofd moet halen tijdens de bevalling te filmen. In ieder geval niet met een camera tussen mijn benen op het moment supreme. Zou me echt te opgelaten voelen.

11. Kanellie

Kanellie Actief lid

Jun 30, 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Ik zou het zelf nooit doen maar ik heb zelf wel gefilmd bij de geboorte van mijn petekind dus kan me voorstellen dat sommige mensen dit graag willen, vind het dan ook helemaal niet raar maar het is gewoon niets voor mij!!! Gewoon lekker doen wat je zelf wilt en je niets aantrekken van wat anderen er evt. van zouden denken...

Groetjes Nelleke

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Mijn man heeft ook gefilmd. Ik heb er verder weinig van gemerkt. Had zelf een nachthemd aan tijdens de bevalling. Hij heeft wel moeten zweren om niet tussen mijn benen te filmen. Hij heeft af en toe een paar minuten gefilmd, en de geboorte zelf niet, want dat was zo'n gedoe (kind moest eruit, vacuumpomp, etc).
    Af en toe kijk ik nog terug om mijn herinneringen op te frissen. Maar het zijn echt beelden voor mezelf, niemand anders krijgt ze te zien.

13. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    vriendin van mij is thuis bevallen en heeft ook alles op film.
    Niks raars aan alleen een persoonlijke keuze.
    Misschien kun je met de VK afspreken waar de beste plek is om een camera neer te zetten zodat je man bij jou kan blijven tijdens het persen.
    Of je moet er voor kiezen iemand erbij te willen hebben die het film

14. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Ohja, das ook nog een goeien van jou Kimmeding! Als je man filmt dan kan ik lastig bij je blijven zitten. Hmm, iets om alvast over na te denken ;) Heb gelukkig als het goed is nog wel even de tijd :p

15. Anno niem

Anno niem VIP lid

Oct 28, 2007
    34,502
    3
    0
    Hoi hoi,

Wij hebben het wel gefilmd, mn zusje was er bij, en die heeft dat dus gedaan, en achteraf ben ik er blij om, eigenlijk wou ik het eerst niet, maar op het laatste moment (werd ingeleid in het ziekenhuis) toch mee genomen, onder het mom van, weg gooien kan altijd.

Ik ben er erg blij om, omdat het allemaal heel erg snel ging, en ik door de beelden het idee heb dat het mn eigenherrineringen zijn.. Als die film dr niet was, had ik het een stuk minder snel allemaal kunnen plaatsen denk ik.

Heb de film alleen met mn zusje en met mn vriend terug gekeken, En verder krijgt ook niemand hem te zien, jah mn dochter misschien later als ze dat wil ;) T is trouwens niet "van tussen de benen" gefilmd maar van boven af, (vanaf mn hoofd zeg maar) en dat kijkt best plezierig, t lijkt me niks om een echo-film te hebben van mezelf haha.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Wij hebben het ook gefilmd, alleen het persen, de weeen opvangen hoef ik dus echt niet terug te zien ;). Mijn vriend was aan het filmen en toen moest hij iets pakken en zette de videocamera op de vensterbank. Die stond toen precies goed om alles te filmen, dus hij heeft 'm zo laten staan :). Ik ben er erg blij mee, ik was aardig in trance en alleen maar bezig om Eva eruit te krijgen, ook toen ze even vast bleef zitten. Ben erg blij dat ik achteraf heb kunnen zien hoe het allemaal gegaan is.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hier trouwen op dezelfde manier gefilmd als Anno niem, dus van boven af, vanaf mijn hoofd. En alleen mijn vriend en ik (en evt. Eva later als ze wil) krijgen 'm te zien.

18. sanoo

sanoo Lid

Sep 12, 2007
    61
    2
    8
    Hoe ik er nu over denk zou ik het niet filmen. Dat je na de bevalling sommige dingen half of niet meer weet is juist de bedoeling van moeder natuur.. anders zou niemand meer een kind nemen denk ik!
    Maar ja das hoe ik erover denk maar eigenlijk kan ik er niet over meepraten want ben nog nooit bevallen. Zou wel foto's maken.

19. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

Nov 7, 2007
    2,717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    het hoeft voor mij niet gefilmd te worden. ik hoef niet terug te zien hoe charmant ik aan het baren ben nee dank je.
    iedereen die het wel wil is allemaal eigen keus.
    maar ik zie het niet echt zitten hahaha

liefs

20. meintje

meintje Fanatiek lid

Jul 9, 2008
    2,610
    928
    113
    Is inderdaad een heel persoonlijke keuze.
    Zelf zou ik het niet gefilmd willen hebben, niet omdat ik het niet mooi vind om te zien, maar meer omdat ik mijn man gewoon bij mij wil hebben als ik lig te bevallen, en niet met een camera gericht tussen mijn benen. Meer familie ofzo bij de bevalling wil ik niet, dus dan maar alleen een paar fotoos en verder gewoon het moment heel intensief beleven.

Share This Page