Pijn/druk onderbuik

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Zuster9203, 20 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuster9203

Zuster9203 Fanatiek lid

10 jan 2019
    1.266
    797
    113
    Vrouw
    Hoi dames,

Toch maar is een topic openen om te kijken of er iemand is die zich in mijn klachten herkent..

Ik heb eigenlijk sinds m'n positieve test al "buikpijn". Het zit heel laag in m'n buik, soms voelt het alsof het achter schaambot zit. Ook heb ik dagen dat ik een enorme druk voel van onder, alsof alles eruit gaat vallen. Op bed liggen helpt soms een beetje tegen de klachten. Het verschilt per dag in intensiteit maar het is er altijd. Het word wel erger als ik veel gedaan heb. Fysio denkt lichte bekkenpijn maar is niet 100% overtuigd. Verder heb ik alles al gehoord van gyn en VK: banden pijn, groeipijn, gevoelige baarmoeder.

Niemand uit m'n omgeving herkent deze klachten. Ik maak me er soms behoorlijk zorgen om omdat ik bij mijn vorige zwangerschap precies deze klachten had en mijn vliezen toen met 17 weken zijn gebroken. Ik ben nu wel onder behandeling bij de gyn. Ik gebruik utrogestan en krijg bmh metingen ( nu 39mm)

2. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Wat een vervelend ervaring dat je dat hebt mee gemaakt. Ik snap je bezorgdheid dan ook.

Ik ken het wel maar vooral van de laaste weken. Idd het bekken, het gevoel dat er zo wat uit kan vallen idd. Ik denk dat dat een combinatie is van je banden en je bekken die versoepelen en ruimte maken.
    Hopelijk gaat het gauw over.

3. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

21 dec 2009
    636
    265
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Ik herken deze klachten als bekken klachten. Na mijn eerste bevalling zijn deze ontstaan. Heb er zelf heel lang mee rond gelopen. Nog steeds als ik lang sta voel ik een ontzettende druk van onderen.
    Ik ben er destijds voor naar de fysio gegaan en ben er voor gaan zorgen (middels sporten) de boel daar wat 'sterker' werd. Nu gaat het stukken beter.

Deel Deze Pagina