Bevallen en toch nog BI

Discussion in 'Na de bevalling' started by mamaloew, Mar 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamaloew

mamaloew Actief lid

Apr 24, 2008
    203
    0
    0
    Limburg
    Hoi

Ik ben bijna 12 weken geleden bevallen van een prachige dochter met een ks en nu heb ik toch nog last van bekkeninstabiliteit.Wie heeft dit nog meer en hoe gaan jullie ermee om ?
    Ik moet eigenlijk volgende week werken maar ik heb er al 3 weken vakantie aangeplakt maar ik zie er wel tegen op wat als ik het niet volhoud.

2. Niet meer actief

Hoii,

Ik heb inmiddels ook nog steeds last van bekkeninstabiliteit maar dat komt doordat ik te snel en teveel ben gaan lopen..

Ik werk niet, ik blijf thuis met de kleine maarja je kan eigenlijk alleen veel oefeningen doen!

3. kleine tinus

kleine tinus Actief lid

May 1, 2007
    139
    0
    0
    Limburg
    Ik kreeg een 6 weken na de bevalling pas echt last van BI.
    Fysio gehad en het ging langzaam een stuk beter.
    Maar een week of 5 geleden was het weer mis.

Hoe ben ik er mee omgegaan? Ik wist niet wat me overkwam, zeker de eerste keer niet. Dat was heel heftig, ik kon niks meer en dus ook niet voor mijn ventje zorgen.
    Ik heb me ziek gemeld en aangegeven wat er aan de hand was. Ik ben pas weer gaan werken toen ik weer voor mij en mijn zoontje kon zorgen.
    De laatste keer was -gelukkig- minder heftig en ben ik enkele dagen thuis geweest om het lijf te laten rusten.
    Ik kan gelukkig op mijn werk afwisselende werkzaamheden doen en hoef niet lang achter elkaar te zitten. En ik heb een fantastische man die heel veel in het huishouden doet.
    Grootste probleem is ook de grootste zegen; die kleine groeit en wordt steeds zwaarder. Soms erg moeilijk, hij wil mama en mama kan hem niet troosten want mama kan hem niet langer dan enkele minuten tillen....
    Ik ben er soms erg depri onder, maar dan denk ik aan de dingen die wel makkelijk gaan of zijn gegaan en dan gaat het wel weer. Soms is een flinke huilbui ook wel eens fijn trouwens.

Ik heb te horen gekregen dat een tweede zwangerschap een risico voor mij in gaat houden en als ik dat toch wil nemen, moet ik zorgen dat ik in topconditie kom. Ik probeer elke week te gaan zwemmen en te gaan fietsen, verder proberen te lopen en aktief te zijn. De spieren kunnen opvangen wat de banden laten liggen, maar dan moet je ze goed trainen.
    Ik kijk in de herfst hoe ik er voor sta en dan pas maak ik de beslissing of we wel of niet voor een tweede gaan.

4. mamaloew

mamaloew Actief lid

Apr 24, 2008
    203
    0
    0
    Limburg
    Ik heb nu voor de 3e keer last van BI,maar ik moet wel zeggen dat de 1e keer het ergst was.
    Het heeft me er niet van weerhouden om nog een keer zwanger te worden..Bij de 1ste voelde ik me net zo als jij tinus.Kon de kleine niet eens in bad doen:(. Nu de 3e keer had ik goede hoop dat het na de bevalling weg zou zijn zoals bij de meeste maar helaas ik ga deze keer ook niet meer naar de fysio omdat ik alle oefeningen al wel ken.Ik kan alleen hopen dat werken straks wel lukt.
    Hoe hebben ze bij jou op je ziekmelding gerageerd de 1ste keer was bij mij nl niet echt positief.Meer zoiets van je zal wel langer thuis willen zijn met je kindje.

5. Birdie

Birdie Bekend lid

Sep 16, 2008
    528
    0
    0
    Jeetje Mamaloe wat een kl..zakken op je werk, dat verzin je toch niet, bi is erg pijnlijk!

Ik had een beetje last tijdens de zwangerschap, na keizersnede opeens last van rechterheup en af en toe van mijn stuitje, bilspieren en schaambeen. Het ligt er echt aan wat ik op een dag gedaan heb. Rust en wat beweging blijft het beste. Ik ga wel naar een bekkentherapeut, volgende week! Ik zit nu nog lekker in mijn verlof en kan rustig aan doen, maar straks op mijn werk moet ik veel lopen en daar ben ik een beetje bang voor. Ik wist ook wel dat het na de bevalling niet gelijk over zou zijn, je lijf moet weer herstellen dus je banden ook.

6. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    Ik heb vanaf 14 weken zwangerschap al last van bi en had vorige week maandag eigenlijk al moeten beginnen met werken. Vanuit mijn werk hadden ze gevraagd of ik niet 2 weken vakantie er achter aan wilde plakken, maar dit wilde ik niet, heb gezegd dat ik me ziek ging melden. Vakantie nemen we wel weer als we weer fatsoenlijk kunnen lopen en leuke vakantie dingen kunnen doen ;) ! Snap niet dat al die werkgevers moeilijk doen, want zwangerschap gerelateerde klachten worden gewoon vergoed door het uwv. Mijn pz mevrouw wist dit niet eens, moest het haar vertellen. Toen ze het zelf nog even nagezocht had heeft ze me gebeld dat ze me ziek heeft gemeld. Niet gaan beginnen voordat je je weer goed voelt. Ik heb een zittende baan, maar niets is zo zwaar als dat! Veel mensen denken dat dat lekker makkelijk en niet zwaar is, maar niets is minder waar.

7. mamaloew

mamaloew Actief lid

Apr 24, 2008
    203
    0
    0
    Limburg
    Maandag moet ik officieel beginnen ik denk niet aan ziek melden omdat ik hoop dat ik het wel red als ik maar genoeg afwissel met zitten lopen en staan.Gelukkig zijn mijn collega's begripvol,maar toen ik thuis bleef met mijn 1ste was de reactie van de uwv arts.Vroeger bestond BI helamaal niet u moet volgende maand maar gewoon gaan werken.Ik was stomverbaasd over zijn uitspraak heb er op dat moment helaas niet op gereageerd maar mocht iemand me dat nu zeggen weet ik wel wat te zeggen

8. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Dan kunnen we mekaar de hand schudden, hiervoor al jaren last van rug, met de zwangerschap moest ik vanaf week 16 al stoppen ivm BI. Hele zwangerschap bij de therapeut gelopen ivm bekkenklachten. Bevallen en nu weer BI. Ik loop alweer bij de therapeut, ik moet in mei beginnen met werken, als ik het nog heb dan zal ik niet gaan werken totdat het beter gaat me me. Mensen onderschatten het, ze denken maar je zit toch, nou dat is dus het probleem bij mij, lang zitten gaat niet en lang staan ook niet!

9. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    mijn bi is begonnen met 13weken alyssa is nu een jaar en ik heb nog steeds om de week fysio.
    op dit moment is het weer ff helemaal mis en kan ik niet goed zitten, liggen, (trap)lopen en tillen.
    ik moet zeggen dat ik toen alyssa 9maanden was het idee had dat het weer allemaal goed zat, maar helaas gaat het op en neer.
    over het algemeen heb ik er weinig last van en kan ik alles.
    ik ben bang dat als je een beetje pech hebt je nog wel ff zoet bent ermee.
    rust goed uit, beweeg veel en als het echt nog niet gaat vooral niet gaan werken.

sterkte ermee.

liefs doris

Share This Page