Hoi ik wil hele grote fietstassen van BAsil de Kavan XL 65 liter op me fiets plaatsen maar heb ook een bobike zitje achterop, ik fiets op een sparta mamafiets dus de bagagedrager is verlengd. nu vraag ik me af gaat dat? Heb namelij knu kleine fietstassen van 26 l maar kan niets meenemen 3 pakken melk naast elkaar en hij is vol en ze steken dan nog uit aan de bovenkant
Ja hoor, dit gaat. Omdat de fietstassen met 2 banden over de bagagedrager lopen, kan je er prima een zitje op plaatsen.
hou je dna ook ruimte voor de beentjes over of word de fietstas dan wat ingedeukt? dit omdat die ik nu heb vrij klein zijn en dus ver naar achter zit en ik dus op internet ook bij fietstassen de tekst tegen kom van: geschikt met kinderzitje. maar dat zijn helaas van die kleine ik wil dus hele grote en dan de weekelijkse boodschappen op de fiets doen ipv met de auto, super is namlijk bijna om de hoek hij gaat dus onder het zitje door, net zo als die ik nu heb...
De tassen kunnen toch zover mogelijk naar achter op de bagagedrager? Ik heb zelf andere tassen van Basil. Die lopen iets schuin van voren. Wellicht kan je het bij de fietsenmaker even testen?
helaas de fietsenmaker hier verkoopt ze niet, staat niet op de site van Basil moet dus echt naar de stad toe, vandaar eerst maar me info hier..... maar alvast bedankt voor jouw antwoorden
Heb even met je mee zitten kijken op de site van Basil. Ik heb de Kanvas Rounded met een inhoud van 40 l. Daar staat wel bij vermeld dat het kan met een kinderzitje. Bij die van 65 l staat het niet bij. De afmetingen staan er wel bij vermeld. Misschien kan je het opmeten.
ja die heb ik ook zien staan, maar ben bang dat daar de weekelijkse boodschappen niet inpassen, doe namelijk 1x per week de boodschappen afgezien wat verse groenten voor het weekend. maar bedankt voor het meedenken, mss dat ik donderdag wel ff naar de stad fiets.
Hallo Janette, ik las je vraag. Aangezien ik "iets" met Basil te maken heb (ik ben de eigenaar , kan ik je misschien helpen. Wij zijn bezig dit soort vragen in een FAQ op onze site te zetten, maar dat is nog niet helemaal klaar. Het komt het echter erop neer dat elke Basil dubbele tas te combineren is met een Bobikezitje, maar daarvoor heb je onze Basil bagagedrager verlenger (70119) nodig. Die zorgt ervoor dat je de tas verder naar achteren op je fiets kunt monteren (ook kan je achterlamp erop gemonteerd worden), du skomt d etas niet meer ytegen de voetsteuntjes aan. Hou er wel rekening mee dat hoe verder de tas naar achter komt, de fiets ahw kan gaan "steigeren". Dat is niet te voorkomen (zwaartekracht...)
Hallo Basil, dank je wel voor je antwoord, maar weet niet of je gelzen had welke fiets ik had? maar heb dus de moederfiets van sparta, daar is de bagagedrager al van verlengt en heb ik een dubbele standaard, ook nu als Teun achterop zit en we staan dus op de standaard "steigert"hij..zo ver tot dat hij met de band op de grond komt.... dus ik neem aan dat ik dan de bagaedragerverlenger ( leuk woord voor galgje) niet meer nodig heb? of toch wel ???? en welke fietstas heeft de meeste inhoud? zit nu te denken aan de Kanvan XL 65L maar zie nu de rounded 58L helpt dit ook wat met d evoetsteuntjes? en maakt de 5L veel verschil? ja je ziet het heb nog genoeg vragen, maar nu ik toch dicht bij het vuur zit, stel ik ze maar aan jou alvast bedankt
Ha Janette, ok, dat van die Sparta fiets had ik idd over het hoofd gezien, dat is een prima fiets. Ook al is de darger al extra lang, zoals bij de Sparta, dan nog kan het zijn dat de Kavan 65 ltr er niet op past. Het kán zijn dat je daarom alsnog eenverlenger nodig hebt, omdat de Kavan 65ltr nu eenmaal een hele grote tas is.Het beste is met je fiets en kinderzitje naar de winkel en het daar ter plekke even uitproberen. In jouw geval zou ik gaan voor de 65 ltr. Het verschil met de 58 ltr (Kavan Xl "rounded") zit hem in de afgeschuinde voorzijde van de tassen. Die lopen schuin zodat je minder snel met de hakken tegen de tas aan komt. Maar in het geval van een kinderzitje heb je die afronding niet nodig, omdat de voetjes van het zitje schuin naar voren lopen. Ik hoop je vragen zo beantwoord te hebben?
Hoi Basil, Zker heb je me nu genoeg antwoordne gegeven ik ga gewoon een keertje op de fiets naar de fietswinkel en dan maar passen net kledingpassen haha hier in de buurt zit Krone Liefting zag op de site dat die ze verkoopt dus dan ga ik daar heen, alleen jammer dat ze niet in leuke kleurtijes zijn want dat vind ik altijd zo vrolijk..... heel erg bedankt voor de info groet Janette
Ha J, ok, graag gedaan! 65 ltr tassen in hippe kleuren en printjes...Mmm, ik zal het eens meenemen in de toekomstige collectiebesprekingen, you never know. Veel succes bij Krone Liefting. Kom je er niet uit bij de winkel, mail of bel dan naar ons. sales@basil.nl of 0315-632222 . groeten en succes
bedankt voor alle info oja nog 1 vraagje welke zou jij adviseren om te nemen? het gaat dus om de weekelijkse boodschappen... maar nogmaals bedankt