haaruitval

Discussion in 'Na de bevalling' started by ladyrabbit, Aug 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

Apr 13, 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Hallo dames,

Tijdens de zwangerschap en het eerste half jaar na de bevalling zijn er amper haren uitgevallen, zo fijn! Maar nu.... De afgelopen maanden valt het echt met bossen uit. Het hele huis ligt zowat bezaait met haar. Voor zover ik kan zien wordt ik nog niet kaal, maar ik vind het zo lang nog na de bevalling. Herkent iemand dit of zal ik vast een pruik bestellen ;)?

2. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Ik had een piek van haaruitval na 4,5 maand tot en met 7 maanden na de bevalling. Daarna wat minder en met 9,5 maand weer heel veel verlies. Nu stabiliseert het zich weer en heb ik belachelijk veel korte haartjes die ik echt met gel vast moet plakken omdat het er anders niet uit ziet :D

Denk echt dat het er nog steeds bij hoort. Wellicht ben je weer met anticonceptie begonnen, heeft toch vaak iets met hormoon schommelingen te maken...

Succes ermee!

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Heb ik ook eens een topic over geopend. En het is van de ene op de andere dag opgehouden! Nu nauwelijks meer last van... Volgens mij heeft de kappersbezoek trouwens goed gedaan, of dat is gewoon toeval ;)

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh keerzijde is wel dat ik nu mega veel babyhaartjes heb. Als ik een staart in heb ziet dat er absoluut niet uit :D

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier was dat ook van maand 5 tot 9 ongeveer. Dus ook pas "laat"

6. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

Apr 13, 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ja dat klopt dan weer wel. Als ik een staart heb pluist het aan alle kanten, dus ik krijg er wel haar voor terug! :) Dus het is waarschijnlijk niet zo erg als ik denk dat het is, pfew!

7. 4days

4days Niet meer actief

Maar wel behoorlijk irritant idd! Ik had echt heel lang haar, zeker 35 cm... heb het helemaal af moeten knippen, want het zag er gewoon echt niet meer uit. Een dun plukje onderaan... :( :(

8. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    ik ben ook 3-6 maanden na de geboorte mega veel haar verloren, nu heb ik een dikke bos dus het viel helemaal niet op, maar ik vond het overal terug, ook in de wieg van Timo en daar was ik helemaal niet blij mee! gelukkig is het nu weer normaal.

9. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

Sep 17, 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Hier sinds 2 weken ook vreselijke haaruitval:(

10. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

Jan 25, 2008
    3,649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nou ik heb vanaf 2 maanden na de bevalling tot nu das vandaag 5 maanden alweer echt giga haaruitval

11. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    1,805
    0
    0
    Oei, ik ben nu al flink in de rui. Nu heb ik ook een dikke bos en valt het niet op maar als dit nog tot 9 maanden na mijn bevalling gaat duren dan bestel ik ook maar een pruik. Ik denk trouwens ook wel dat het warme weer er aan meewerkt, sinds een dag of 3 is het echt extreem. Ik blijf gaan met de swiffer..

12. Tink

Tink Niet meer actief

Heftig he? Maar het gaat echt over, net als je denkt 'nu word ik écht kaal!' ;)

13. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    1,805
    0
    0
    Haha ik hoop het:D Maar een mama van 4 kan het weten, ik vertrouw op jou ervaring!

14. Nance83

Nance83 Actief lid

Apr 10, 2008
    190
    0
    0
    hier ook een mijn dochtertje is 5 maanden, en ik krijg ineens superveel haarverlies, kan er dus niks aan doen, komt het terug de haren?
    maak me toch wel ongerust ze worden zo dun, en ik heb lange haren dus ben bang dat je het goed gaat zien.

15. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Zou hier zelf een topic over openen, maar ik ben dus niet de enige met dit probleem... Ik ben 15 maanden geleden bevallen, sindsdien niet 1 haar verloren, en mijn bos haar is 2x zo dik geworden. en nu heb ik enorme haaruitval. Het is al even bezig nu een paar maanden, maar het wordt steeds erger. na het douchen trek ik het met plukken uit mijn hoofd, en haar borstelen is een ramp, steeds de borstel vol. En overal in huis ligt haar... word er gek van. Ik denk dat dit ook nog de haaruitval is van de zwangerschap, maar hoop dat het snel gebeurt is strax ben ik kaal :(

16. Ummy

Ummy Actief lid

Oct 7, 2008
    361
    0
    0
    hihi heel herkenbaar, tijdens de zwangerschap en vlak erna geen uitval maar na 3 maanden tot ongeveer 9 maanden pffff wat een haren ben ik kwijt geraakt en mijn haar brak ook sneller af met kammen!
    heb toen een paar keer speciale haarolie met amandel een paar keer in mijn haar gedaan en nu is het over, maar dat kan ook toeval zijn haha, lees dat hier meer meiden het tot 9 maanden hadden!
    sterkte hoor, het komt wel weer goed!

17. sharmila

sharmila Bekend lid

Jan 27, 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Het begon na 2 maanden uit te vallen en nu nog steeds. Hou geen haar meer over. Heb een heel dun zielig staartje:(. Hoop dat het snel voorbij is.

18. 123miesje

123miesje Bekend lid

Dec 5, 2008
    872
    0
    0
    Ik ben begonnen met het slikken van extra vitamine B (van Davitamon 300 %). Het is nog niet over maar de haaruitval is wel een stuk minder.
    Ze zeggen dat het haren zijn die je in de zwangerschap er extra bij hebt gekregen maar daar geloof ik niks van. Ik heb nog nooit zo weinig haar gehad als op dit moment. (6 maanden geleden bevallen). Gelukkig komen er nu weer nieuwe haren biij maar die zijn nog klein en dun maar het begin is er weer.

Share This Page