hoofdje viel naar voren

Discussion in 'Verzorging' started by MeMe, Aug 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MeMe

MeMe Actief lid

Aug 12, 2008
    106
    0
    0
    Hallo,

Gisteren had ik mijn zoontje van bijna 6 weken op de arm zonder dat ik zijn hoofdje vast had. Ik moest bukken om iets te pakken. Ineens schrok ik en kwam snel omhoog waardoor zijn hoofdje natuurlijk ineens naar voren kwam tegen mijn schouder. Nu weet ik niet meer, omdat het zo snel ging, of het ook eerst naar achteren ging. Ik ben nu bang dat ik misschien iets beschadigd heb in zijn hoofd zoals bij shaken baby syndroom. Hij heeft niet gehuild en is er ook helemaal niets aan hem te zien. Hij is nog net zo vrolijk en 'kletst' ook gewoon. Drinken en slapen gaat ook prima. Heeft iemand dit ook wel eens gehad?

Erg bezorgde MeMe :(

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Het is hier ook wel eens gebeurt. Ook wel dat haar hoofdje in eens naar achteren viel. Kan een keer gebeuren denk ik, al is het wel schrikken als het gebeurt. Lisanne heeft er geen last van gekeregen en ik denk dat het iedereen wel eens gebeurt.
    Als je zoontje zich gewoon gedraagt is er niks mis hoor.
    Het shaken babysyndroom is volgens mij als je je kindje heel hard heen en weer, op en neer schud.
    Ben er ook wel eens bang voor geweest als we met de kinderwagen over een hobbelig bospad lopen. Maar goed, dat zal wel moederbezorgdheid zijn denk ik;)

3. MeMe

MeMe Actief lid

Aug 12, 2008
    106
    0
    0
    Saskia, bedankt voor je reactie! Ja ik ben waarschijnlijk gewoon overbezorgd, zegt mijn man ook al. Maar dan lees ik weer op internet bij dat syndroom dat er ook dingen gebeurd kunnen zijn die je niet kan zien. Ja ik weer in de stress natuurlijk. Hij heeft ook best wel al een sterke nek hoor. Maar hij gedraagt zich absoluut niet vreemd, gelukkig!

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh ja is hier ook eens gebeurd en ik schoot toen ook erg in de stress. Maar volgens mij gebeurt er echt niet zo snel wat ;)

5. MeMe

MeMe Actief lid

Aug 12, 2008
    106
    0
    0
    Bedankt voor je reactie. Ja bah en het ergste is dat ik niet meer precies weet hoe het ging. Dat maakt me ook bang. Terwijl je dan eigenlijk zou kunnen denken van dat het wel mee zal vallen, anders had je het nog wel geweten...

6. MeMe

MeMe Actief lid

Aug 12, 2008
    106
    0
    0
    Maak mezelf soms zo gek. Heel onzeker typje. Heb de dokter gebeld en die gaf ook al aan dat er niets aan de hand is, tenzij hij raar doet natuurlijk. Niet meer druk maken. Je krijgt in elk geval niets aan je hersenen als je hoofdje een keer achterover of voorover valt. Wel als je er natuurlijk mee gaat schudden, maar dat lijkt me logisch!

7. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    volgens mij is het shaken baby syndroom als de baby heel hard heen en weer wordt geschud. Zoals jij het beschrijft is het hoofdje naar voren gekomen en misschien eerst naar achteren. Dat is denk ik niet hetzelfde als wanneer er echt sprake is van het shaken baby syndroom. Maak je je nog erge zorgen dan kun ej denk ik beter even het cb bellen of je huisarts. Al denk ik zelf niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor!

Groetjes, sas

8. MeMe

MeMe Actief lid

Aug 12, 2008
    106
    0
    0
    Dank je wel Sas! Klopt inderdaad, zie hierboven maar. Niks aan de hand.

Share This Page