luieruitslag of schimmelinfectie

Discussion in 'Baby en dreumes' started by debby82, Aug 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Hoi meiden,

Mijn dochter heeft sinds ongeveer 2 weken voor het eerst last van luieruitslag. Op haar billen en op haar doos zat echte uitslag (van die hele kleine bultjes dus niet alleen rood).
    Ik heb me gek gesmeerd met sudocreme.
    Vorige week is ze een paar dagen bij oma geweest ook die heeft zich gek gesmeerd. Maar nu heeft ze nog steeds op haar doos naast haar schaamlippen zeg maar dat het vuurrood is. En het gaat maar niet weg. Ze lijkt er alleen last van te hebben als ze heeft gepoept maar kan het misschien anders een schimmelinfectie zijn?
    Ik verschoon heel vaak haar luier en smeer steeds met sudocreme maar het blijft maar...

x

2. sabinu

sabinu Actief lid

Nov 4, 2009
    246
    0
    0
    -
    mijn dochter heeft dat ook gehad, ongeveer 2 weken, uiteindelijk besloten we naar het cb te gaan maar toen werd het iets minder, daarna was het weekend, ik heb er dus niet naar laten kijken want het was opeens weer weg.

binnen 1 of 2 dagen was het weer weg, maar als ik jou was zal ik even langs het inloop uur van het cb gaan oid?

3. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    oja dat is dinsdag volgens mij... als het dan nog niet weg is ga ik dan wel... volgende spreekuur is volgens mij pas 13 sep en dat vind ik zo ver weg...

4. tulip

tulip Niet meer actief

dat kan zeker een schimmelinfectie zijn, ik zou hiervoor ook niet naar het cb gaan, maar langs de HA. Als het een schimmeltje is, krijg je zalfje en is het zo over.

5. Maia

Maia Niet meer actief

nou ik zou hiervoor ook niet naar het cb gaan maar naar de huisarts hoor. klinkt meer als een schimmeltje dan als luieruitslag.

6. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ok, mijn man moet maandag toch naar de huisarts, vraag wel of hij het even meeneemt.

7. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Zou ik ook even doen. Overigens had ze hier al een tijdje luieruitslag toen ze op een gegeven moment allemaal witte eilandachtige plekjes had op haar billetjes en 't arme kind brullen! Dat was ook een schimmelinfectie.

8. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    hier dochter ook een schimmeltje.. uitslag was rood (zag van onder uit als een clownsmondje).. maar ook wat verdikt.. smeren met sudo deed dus ook nix.

nu heeft ze sinds 2 dagen een schimmelcremetje en het is al meteen aan het verbeteren

9. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,702
    2,513
    113
    waarschijnlijk schimmelinfectie. 10 dagen 2x per dag miconazolnitraatcréme (kan je zo bij de apotheek halen) erop smeren met een dikke laag sudocréme dan gaat het weg.

10. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Mijn zoontje heeft ook rode plekjes bij zijn liezen en 1 rood rondje precies op zijn billetjes (1 rondje, helft op elk deel v.d billetjes). Daaromheen een randje. VOlgens de huisarts was dat randje een schimmelinfectie en kreeg die creme (micon...) maar het is nog niet weg. Dat randje wel maar was na een week of 2 gestopt met die creme en ging uiteindelijk vanzelf weg. Die rode plekjes echter niet. Zitten geen blaasjes op, doet geen pijn en soms is het roder dan anders. Wat denken jullie hiervan? Weer terug naar de huisarts of sudocreme of iets anders?

11. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,702
    2,513
    113
    'k zou op je eigen gevoel af gaan.
    Wij smeren met dat soort plekjes ook vaak met billetjescreme van Weleda. Dat helpt heel goed. Haalt het rode vaak na twee keer smeren weg.

12. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    bedankt voor de tips meiden!

Ik denk dat het toch luieruitslag was. Want sinds vandaag is het opeens nog maar heel licht... waarschijnlijk is het maandag weg voor we naar de dokter gaan.

Share This Page