Tips tegen neusverkoudheid?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Chica82, Dec 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik heb echt zo'n irritante verkoudheid en heb er nu al meer dan een week last van. Dampo werkt voor geen ene meter, gister vicks vaporub op borst/rug gesmeerd maar toen gauw weer eraf gehaald toen ik las dat het niet mag in de zwangerschap...:(

Iemand tips zodat ik een beetje kan slapen? Zodra ik ga liggen zit mijn neus namelijk potdicht

2. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    PS. het vervelende is dat ik ook wakker word omdat het heel taai is (klinkt smerig) maar het blijft ergens achterin mijn keel hangen als ik probeer mijn neus op te halen, en soms lukt snuiten dus niet omdat het dus te taai is...

3. fafje

fafje Niet meer actief

sterk ruikende ui naast je bed!!!

ff in de badkamer staan stomen?

ik smeer altijd die vaporub op mn neus!

4. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    maar mag dat dus wel vicks? Want ik doe dat normaal gesproken ook (op neus smeren) en heb het trouwens redelijk vaak gedaan tijdens mijn zwangerschap, maar schrok dus even toen ik gister iets las in de bijsluiter:

Gebruik bij zwangerschap en borstvoeding:

In geval van het gebruik van te hoge doses door de moeder, is een risico van foetale convulsie niet uitgesloten. Daarom dient het gebruik van Vicks Vaporub tijdens zwangerschap te worden vermeden.
    Kamfer kan de borstvoeding belemmeren. Bij gebruik op de borst is het bovendien niet uitgesloten dat het door de zuigeling wordt opgenomen. Daarom dient het gebruik van de zalf gedurende de borstvoeding eveneens te worden vermeden.

Nou hebben ze het wel over een hoge doses, maar toch maakte het me een beetje bang...

5. fafje

fafje Niet meer actief

anders koop je Luuf voor kinderen:

Zwangerschap

Dit middel kan, voor zover bekend, zonder bezwaar volgens voorschrift worden gebruikt tijdens de zwangerschap, mits het middel niet op grote huidoppervlakken wordt toegepast.

(Luuf - Medicijnen & Bijsluiters - ConsuMed)

6. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    oh ja inderdaad ik zal eens kijken maandag, en anders maar een stinkende uit naast mijn bed, wat zal het 's ochtends lekker ruiken...

7. huitje

huitje Bekend lid

Oct 18, 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Ik ben ook snipverkouden en heb gisteren bij de reformwinkel Nysileendruppels van vsm gekocht. Deze is tegen verkoudheid en griep en mag gebruikt worden tijdens zwangerschap. Direct begonnen met innemen en heb vannacht al een iets minder verstopte neus gehad en meteen beter geslapen.
    Overigens mag een gewone zoutoplossing die je opsnuift ook gewoon gebruikt worden tijdens zwangerschap. Dit is wat effectiever dan een ui naast je bed.
    (water koken, beetje zout in oplossen, af laten koelen en opsnuiven)

8. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    Zout snuiven? hihi ok ik zal het proberen...hoop dat vriendlief niet de verkeerde ideeën krijgt als hij op dat moment binnen komt lopen en ik boven de tafel hang;)

9. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Gewone neusspray mag je ook gebruiken hoor, als je verder niks mankeerd niet langer dan een week en dan doe je het gewoon met mate om de nacht goed door te komen.

10. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Otrivin neussprauy mag in de meeste gevallen, mits na overleg arts. Kan bijv wel kwaad als je placenta niet goed doorbloed, e.d.

Share This Page