Haaruitval

Discussion in 'Na de bevalling' started by Gul83, Apr 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gul83

Gul83 Bekend lid

Apr 22, 2010
    564
    27
    28
    Nou weet ik dat het normaal is om veel haaruitval te hebben na de bevalling maar gisteren nacht schrok ik wel heel erg. Het lijkt wel elke keer erger te worden. Gisteren ging ik voor het slapen douchen en mijn haar kwam echt met bossen en plukken eruit vallen. Na het douchen was er echt een handvol haar uitgevallen. De dag ervoor was er ook al een handvol haar uitgevallen. Ik vraag mij af of jullie dat ook hebben of dat ik mij echt zorgen moet maken.... Ik ga denk ik in ieder geval maandag of dinsdag naar de huisarts.

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier heeft het wel een maand of 10 geduurd en heb nog erg dun haar. Ik zag laatst in een boekje dat er iets voor te krijgen is, volgens mij zit dat boekje in m'n werktas, zal vanavond even voor je kijken.

3. Gul83

Gul83 Bekend lid

Apr 22, 2010
    564
    27
    28
    Dat zou fijn zijn. Ik heb de uitgevallen haar aan een paar mensen laten zien en ze vonden het allemaal wel erg veel. Misschien moet ik vitaminen supplementen halen ook omdat ik bv geef.

4. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Het kan helaas normaal zijn na zwangerschap.
    Ik heb het na mijn dochtertje ook gehad, bijna een jaar lang. Duurde nog een jaar voordat ik weer een beetje het haar terug had van voor de zwangerschap.
    En nu bij nummer 2 begint het weer, precies twee weken na de bevalling zag ik vandaag dat de borstel weer vol zit. Maar ja, ik heb in die 9 maanden idd nauwelijks een haar verloren dus dat gaat nu gebeuren.

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Zoveel haaruitval is (helaas) heel normaal na de bevalling. Ik had het ook verschrikkelijk. Werkelijk overal lagen haren in huis, mijn hele rug en schouders zaten constant onder de haren en haren wassen was helemaal een drama. Het leek alsof ik niks overhield. Maar vergeet niet dat je tijdens de zwangerschap vaak juist al je haren vasthoudt en bijna niks verliest. Dat komt na de bevalling natuurlijk ook allemaal los...

6. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    Ik heb ook vreselijk last van haaruitval gehad. Het begon bij mij ongeveer vier maanden na de bevalling. Ik kon hele plukjes eruit halen... Iemand op zp raadde een shampoo van schwarzkopf aan, speciaal tegen haaluitval. Van dezelfde lijn hebben ze ook lotion. Ik heb niet het idee dat het werkelijk heeft geholpen, maar psychisch scheelde het al voor mij. Ik had in elk geval IETS. Hier kwam het na ongeveer een maand of 10 weer terug, maar is het vervolgens rond de 14 maanden WEER uitgevallen. Dat viel samen met mijn eerste menstruatie, dus ook weer hormonen die raar doen volgens mij. Hopelijk ben ik er nu even vanaf (ben weer zwanger).
    Maar ik kan er nu alweer tegenop zien dat het weer zo erg gaat uivallen hoor. Durfde nauwelijks nog haren te wassen en te borstelen...

7. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    2,106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    ik heb het ook na 2 zwangerschappen gehad... het hoort erbij helaas :)

8. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

Feb 23, 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoort er inderdaad bij door de verandering van je hormoonhuishouding en gaat ook weer vanzelf over. Je kunt altijd extra vitamine b complex innemen, dat kan helpen.

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Ik had ook verschrikkelijk veel haaruitval na mijn laatste zwangerschap. Na 8,5 á 9 maand is het weer normaal geworden.
    Wat ik wel deed, toen ik écht dacht dat ik kaal werd, was extra vitamine b slikken. Ik heb wel het idee dat het hierdoor ietsjes minder extreem werd. Ik slik ze nog steeds elke dag, want het doet echt wonderen voor mijn haar!
    Gelukkig beginnen de plekken waar ik extreem veel haar ben kwijtgeraakt weer nieuw haar te vertonen... al is dat eerlijk gezegt ook niet echt een gezicht, al die korte plekken hahaha

10. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Sorry, zag dat ik beloofd had te kijken! M'n werktas staat nog in de auto. Ik probeer er morgen even om te denken.

11. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0

Share This Page