heel herkenbaar. begint nu weer met uitvallen. bij de eerste is er zoveel uitgevallen dat ik echt kale plekken had. (aan de voorkant waar mn pony zat...) zag er niet uit... heb maanden met petjes enz gelopen door die kale plekken... maarrrr... ooit gaat t over en kun je weer een nieuwe bos haar gaan kweken..
hier ook weer een drama...ik geef zelfs de BV de schuld maar weet dat het daar niet aanligt...ik ken ook vrouwen die nooit bV gegeven hebben die wel heel erg uitval hebben gehad!! (zelfs tot 2 jaar!! nachtmerrie!!!!) ik was ook voorbereid, want ik wist dat je haar vasthoudt en dat het na de bevalling allemaal tegelijk uitvalt. maar het was ook tranen met tuiten toen het begon na maand twee...het heeft tot de 5e maand geduurd en toen was het ineens weer normaal. ik heel blij en gelukkig, met kort koppie, stond erg leuk! en had enorm veel teruggroei!!toen het in eind mei weer begon tot nu toe...en nu begin je het wel bovenop te zien ('men' zegt van niet maar ik zie het echt heel erg en voel het wanneer ik aan mn haar zit wat ik liever niet doe omdat dan weer allemaal haren uitvallen). kaal word je misschien niet maar het wordt wel zo dun dat het er zielig uitziet! ik denk dat het bij mij ook met stress te maken heeft...ik heb veel druk gehad met zware studie, werk, een kindje alles nieuw en ik ben nogal een perfectionist en wil overal controle over hebben dus misschien dat dit een 'les' is want je hebt geen controle over je haaruitval!pffff hoop dat het morgen stopt!!!!! ben het zoooooo zat! wil echt genieten van de zomer en van mn mannetje maar dit is toch een zwarte vlek op je zelfbeeld en vertrouwen... ik had altijd zulk lekker makkelijk haar en had nooit problemen (zit ook niet in de familie ofzo) en ik heb mn bloed laten controleren: heb geen probelemen met mn schildklier, is prima in orde maar op de grens van bloedarmoede. ik slik nu vitamine (B ook veel) en ijzer, maar al best lang en het helpt nog niet...ik probeer niet te focussen op mn haar, je bent nog meer dan je haar zeg maar maar dat is moeilijk...en anders zit er niets anders op dan afwachten tot het weer terugkomt en in de tussentijd met een doekje ofzo rondlopen!?!by the way ben nog niet ongesteld geworden...geef nog altijd BV... heel veel sterkte iedereen!! hopen dat het snel overgaat!
Hier ook sinds een week of 3 ( ik ben 4 maanden geleden bevallen van een prachtige zoon ) vre-se-lijke haaruitval, met bosjes te gelijk! De eerste keren dat ik na het wassen wat plukken haar vast had vond ik het nog grappig. 'oh dat zijn nou die oude haren waar ze het over hebben ' grapte ik nog tegen mn vriend. Maar dit is NIET leuk meer, ik word hier depri van en erg chagi, net als jullie elke keer als ik door mn haren ga pluk ik veel haren mee, hoef dr geen kracht voor te zetten, als ik mn borstel schoonmaak dan haal ik daar een halve kat vanaf, en mn haar is super futloos, dun en een zielig slap staartje. Dat terwijl ik van mezelf mooi, en veel haar heb, dit is niet fijn. Irriteer me er ook aan overal in huis laat ik mijn sporen achter, roodkapje is er niets bij En dat in combi met mijn theezakjes, en vet op de heupen, nee voor mijn gevoel word ik er niet mooier op haha! En dat terwijl mijn zoontje nu een prachtige bos haar op zn mooie koppie aan het kweken is, het lijkt wel of mijn haar direct naar hem gaat ofzo.. Nou..gelukkig ben ik niet de enige. Sterkte dames, een haarloos bestaan is niet leuk.
Pfiieeuuw! Ik ben dus niet de enige.. Overal ligt haar, ik wordt er gek van. En ik niet alleen! En niets schijnt te helpen, komt allemaal door de hormonen. Hopen dat we er snel weer vanaf zijn, en verder mn haar maar neit te veel borstelen want dan wordt ik helemaal KAAL.
Erg he, ik probeer mijn haar ook zo min mogelijkt e borstelen omdat ik bang ben dat het dan nog sneller uitvalt...En fohnen/stijlen doe ik al helemaal niet meer. En dat terwijl ik altijd zo met mn haar bezig ben, nu zit het alleen maar in een zielig staartje Raar he ik had dit na de zwangerschap van mn eerste helemaal niet!
Hier ook erg veel last van haaruitval.. Extra vitamine B schijnt heel goed te helpen. Ben er vorige week mee begonnen en merk al dat het minder wordt!..
ik slik alles wat je kan bedenken en toch is het nog steeds (na een tijdje van 5 maanden neit weer teruggekomen)...ik hoop ook dat het snel eindelijk eens afgelopen is! mn haar is al kort van de vorige keer dat ik het had l;aten knippen. ziet er wel voller uit maar haaruitval is er dit keer niet minder van geworden...als je ziet wat er uitvalt is het nog een wonder dat ik haar op mn hoofd heb!!!
Bij mij begon het na 4 maanden uit te vallen en dan met name bij de "inhammen". Ik ben bijna een jaar geleden bevallen en alle haar is weer aangegroeid, al voelt het nog wel wat dunner op die plekken.
Oh ik heb er ook vreselijk last van, het lijkt maar niet op te houden! Las iets over vitamine b, denk dat ik dat maar eens moet gaan proberen, voordat ik straks geen haar meer over hou..
gek genoeg zie en voel ik dat het zooooveel minder is, maar echt 'kaal' word ik (nog?) niet...en een vriendin van me zei vandaag dat ze er echt niets van zag en eerlijk (die is echt wel eerlijk, als ze het had gezien had ze het gezegd...)ik verlies echt veel en heb al niet het dikste haar van de wereld... ik kreeg de volgende tip van een nicht van mijn man (wij wonen in Greece en zij is griekse): een keer per week je haar en hoofdhuid inmasseren met verse (biologische) olijfolie (eventueel wat verwarmen zodat het niet zo dik is) en dan een uur tot 2 uur laten zitten. Dan goed uitspoelen en met milde shampoo wassen. niet vaker dan 1 keer per week. dit schijnt wonderen te doen voor je teruggroei en je haaruitval tegen te gaan. ik heb het nu een keer gedaan, mn haar is zacht geworden maar nog te vroeg om te zeggen dat het helpt tegen de uitval (schrik niet zei ze en dat bleek ook, tijdens het inmasseren raak je ook haren kwijt maar die was je toch wel ongemerkt of niet verloren...). dit recept wordt ook veel door marokkaanse meiden gebruikt! ik moet zeggen dat ik al wel vet veel teruggroei heb van allemaal kleine kortere haartjes en heel korte haartjes...best snel al...ik ga in deze "therapie" geloven en misschien dat dat al helpt opzich!!!
Ik heb er nog steeds heel erg last van, heb het gevoel alsof ik bijna geen haar meer op m'n hoofd heb. Misschien dat ik toch eens vitamine B ga proberen, want de geboorte van onze dochter is al bijna een jaar geleden!
ik heb het ook erg! heb gelukkig een bos met haar maar het komt er met plukken uit! ik merk nu dat het weer terug begint te groeien, kleine plukjes haar op mn hoofd.. (lekker met krullen die ds hele tijd omhoogstaan ) dus er is hoop!! x
Gelukkig had ik heel dik haar, kreeg zelfs tehoren bij de kapper dat ze nooit dikker hadden gezien. (jaaa, ja...) Maar ik verliesde het ook met bosjes 2 maanden na mijn bevalling en het is nu sinds 3 maanden na de bevalling heel stiekem minder aan het worden. Het is vooral ook irritant die haren overal, ik had al twee pruiken kunnen maken volgensmij. Mijn haar is misschien nog 1/4 van wat het was kwa dikte, gelukkig houd dat in dat het nogsteeds niet 'dun' is. Maar het is wel griezelig om je haar zo uit te zien vallen.