Weet iemand hoe lang het duurt voor een eitje om te "rijpen"? Ik ben gisteren bij de gyn. geweest om te kijken hoe het met mijn eitjes stond voor de ovulatie en ze waren allemaal nog klein. Bij een normale cyclus heb ik mijn ovulatie op dag 18 en gisteren was dag 12. Hebben ze nu nog tijd genoeg om te groeien of heb ik dus geen goeie eisprong? Ik moet maandag opnieuw voor een echo (dag 16) maar ben nu een beetje aan het piekeren. Wie kan mij helpen? Liefs pat
Hai Pat, Mij is vertelt dat een eitje ongeveer 2 mm per dag groeit.. Op mijn eerste echo was het eitje 11+mm dit was op dag 9 van mijn cycles. Op maandag was t eitje al 15mm. Als het eitje ongeveer 20mm is krijg je je eisprong.. Hou moed Pat... Misschien heb je deze keer een afwijkende cyclus.. Succes liefs Mariska
Klopt hoor Mariska, Je eiblaasje groeit ongeveer 2 mm. per dag inderdaad. Moet wel zeggen dat ik altijd ineens heel hard ga...dus het verschilt uiteraard wel per persoon. Succes meid, Elmo
Gemiddeld groeit een eitje inderdaad 2mm per dag, maar ik heb ook wel gehad dat mijn eitje 3 of zelfs 4mm per dag groeide. Dus houd hoop! Liefs, Snoopy
bedankt meiden, dus als de eitjes in zes dagen nog moeten groeien, dan zijn ze ongeveer 12mm? Das dan niet goed toch?Misschien valt het allemaal wel mee en moet ik maar gewoon maandag afwachten, ik ben erg benieuwd wat de gyn. maandag zegt.... -X- pat
Ze hebben natuurlijk ook al een bepaalde grootte die erbij opgeteld moet worden...was ik even vergeten. Valt het misschien nog weer mee.... thanks
En 2mm is gemiddeld he, kan ook 3 dagen 3mm zijn en 3 dagen 2, dan zit je al op 15 en dan inderdaad de grootte van de eitjes in rust erbij optellen en dan zit je goed! Het kan echt nog wel! Succes in ieder geval morgen! Liefs, Snoopy
Ik ben weer terug van de gyn. en het was nu gelukkig goed. 18mm was mijn ei vandaag en hij hoort 20mm te zijn om te springen vertelde de gyn. nog een of twee dagen kon ie mij vertellen dan zou het eitje springen. ....er hangt bij ons dus vandaag en morgen een bordje aan de deur met; NIET STOREN AUB.... :c: liefs pat
ik was vorige week bij de gyn en die zei toen al gelijk van op dag 15 gaat ie springen, ik zat toen op dag 11, hij had het goed gerekend want aan me temp te merken en de steken in me lies sprong hij ook idd op dag 15