Om eerlijk te zijn wil ik eigenlijk helemaal geen hormonen meer in mijn lijf stoppen, maar het condoom ben ik nu wel erg zat aan het worden..... Ik heb jaren lang de pil geslikt (Marvelon) en toen bleef ik van de een op de andere dag doorbraakbloedingen krijgen. Ik kon totaal niet meer van mijn cyclus opaan. Daarna nog de Microgynon en de Trigynon gebruikt, maar allemaal verhielpen ze dit probleem niet. Dit wil ik dus niet meer. Daarna meegedaan aan een onderzoek in het ziekenhuis naar een nieuw spiraaltje. Dit was een kleinere en lichtere vorm van de Mirena. Dit ging bij mij prima, maar mijn man bleef het draadje voelen, ook na het inkorten . Dat is dus ook geen optie. Ben mij nu dus aan het verdiepen in verschillende soorten anticonceptie. Elke vrouw reageert natuurlijk anders op een bepaalde pil of hormoonsamenstelling, maar toch hoor ik graag jullie ervaringen. Zelf zit ik te denken aan de Implanon, de Qlaira, de Zoely (per mei dit jaar verkrijgbaar) of de Cerazette. Deze zouden de minste hormomen moeten bevatten.
Er zijn veel verschillende opties.. Spiraaltje, met of zonder hormonen Pil of mini-pil barrieremethodes (condooms enzo) sterilisatie Ik wil na deze bevalling absoluut geen hormonen weer gebruiken. Zelfs de mirena, die maar 'plaatselijk' werkt, had ik last van. Hier wordt het dus waarschijnlijk wel condooms, ik denk icm temperaturen, wat puur is zodat ik een beetje weet wat m'n lichaam doet (en als m'n eisprong is geweest we dus even een week geen condooms hoeven te gebruiken).
Misschien hadden ze het draadje niet kort genoeg afgeknipt? Ik heb een koperspiraal (zonder hormonen dus, dat was ook mijn eis!) en héél af en toe denkt mijn vriend iets te voelen maar denk eerder dat het in zijn hoofd zit.
Zou best tussen de oren kunnen zitten, maar het vrijen wordt er niet leuker op! Hij krijgt een stuk minder zin in een avondje tussen de lakens zal ik maar zeggen
Ik heb de implanon en ben heel erg tevreden erover. Ik word niet meer ongesteld, heerlijk! Mocht je daarvoor kiezen, laat hem dan alleen zetten door een ervaren gyn en door niemand anders! Goed gezet is het het meest betrouwbare middel dat er is.
Fijn dat je zo tevreden bent over de implanon! Huisartsen mogen deze toch ook inbrengen? Begrijp dat dat niet is aan te raden?
Is de nuvaring niet iets? Ik vind het ideaal! In het begin had ik wel wat klachten (buikpijn), mijn lichaam had wel even tijd nodig om er aan te wennen... Maar nu vind ik het ideaal, heerlijk om niet meer elke dag aan de pil te hoeven denken. Sommige mannen schijnen hem tijdens de seks te kunnen voelen maar je mag de ring er voor 3 uurtjes uithalen.
ja hoor dat mogen huisartsen ook. Ik heb de implanon ook jaren gebruikt ( nu ff niet ) en ze zijn altijd door een huisarts gezet. Ik heb wel altijd gevraagd of ze ervaring hadden met het zetten van de implanon. Ik werd ook niet meer ongesteld ( 2 dagen wat bruinverlies, meer niet). Mijn schoonzus heeft hem nu ook n.a.v. mijn positieve ervaringen, maar voor haar werkt het dus gewoon niet. Veel last van bloedverlies. En nu denkt ze er over om hem te laten verwijderen en dan is het een kostbare anticonceptiemiddel geweest. Je moet altijd onthouden als je over gaat stappen naar iets anders het altijd afwachten is hoe jij en je lijf erop reageren. Ik wil straks eigenlijk ook niets meer aan hormonen, ook niets meer in mijn lijf maar gewoon mijn cycles zijn gang laten gaan. Maar ja dan moet je partner onder het mes.... En dat vind ik ook weer zo wat.
Ik slik nu Cerazette, omdat ik eigenlijk weinig andere opties had. Ivm borstvoeding vallen ook bepaalde opties al af. Spiraaltje vind ik ivm wens voor een tweede kindje voor nu nog iets te drastisch, aangezien ik het liefst 'gewoon' wil kunnen stoppen wanneer we er klaar voor zijn en dus niet een afspraak wil maken om het ding te laten verwijderen. Daarom is implanon ook geen optie. Voor ik zwanger werd, gebruikte ik de pleisterpil (Evra) en die beviel me echt enorm goed! Je krijgt dan natuurlijk wel hormonen binnen, maar de dosis wordt verspreid over de hele dag ipv één stoot per keer met een orale pil. En je hoeft er maar een keer per week aan te denken. Maar goed, geen optie met borstvoeding. Dus is het Cerazette geworden, mini-pil dus. En tot nu toe bevalt dat goed, maar ik moet er nog even aan wennen (slik hem net een maandje), ben benieuwd hoe vaak ik last krijg van doorbraakbloedingen. Na een tweede kindje ga ik denk ik wel voor een spiraaltje, waarschijnlijk wel met hormonen.
Implanon kan ook met bv. Huisartsen mogen m idd ook zetten, maar lees hier het verhaal van butterfly maar eens onder anticonceptie. Niet iedere ha heeft de cursus voor het zetten gevolgd.
Ik heb een week of zes geleden de Mirena laten zetten. Een week of vier bloedverlies gehad, nu niet meer. Heerlijk, hoef nergens meer aan te denken!
Spiraaltje is bij mij helaas geen optie. Moet eerlijk zeggen dat mijn cyclus er nu ook een zooitje van maakt -gisteren is het weer begonnen- en ik zou bij mijn weten ergens volgende week ongesteld moeten worden.... Moe word ik ervan!