Ha meiden, Voor degenen die m'n verhaal kennen, ik zoek voor m'n schoonouders een leuke mand met allerlei spulletjes voor als ze opa en oma worden. Ik woon bij ze in huis en het is meer als bedankje, maar ook om ze erbij te betrekken. Maar........... Wat doe ik in die mand? Ideeën en tips zijn meer dan welkom! Voor degenen die het verhaal niet kennen, zie onderschrift of onderstaand topic (scheelt mij weer uitleggen ): http://www.zwangerschapspagina.nl/alleen-zwanger/361929-na-3-jaar-ivf-zwanger-ineens-komt-man-overlijden.html
Rompertjes en/of slabbetjes met de tekst "mijn oma/opa is de liefste" (Ik neem aan dat ze wel eens op gaan passen?) Iets lekkers voor hun allebei Lekker geurtje voor hun allebei Misschien een zelfgemaakt gedichtje of een kaartje waarin je je gevoelens beschrijft en je ze bedankt voor hun steun? Een fotoboekje met daarin foto's van jouw overleden man/hun zoon en jou, jouw groeiende dikke buik en echofoto's ed? *denkt nog even verder*
O, dat boek ken ik niet!!! Zal eens googlen. Oppassen: ik woon bij ze, maar wil wel proberen er zoveel mogelijk voor m'n kindje te zijn. Oppassen zal wel voorkomen, maar niet heel veel.... Ja, moeilijk hoor zoiets bedenken, ben ook niet enorm creatief, haha.
een 'waardebon' voor een wandeling in de kinderwagen met hun kleinkind (opa's en oma's willen showen haha!)
Je hebt ook leuke speentjes met opa / oma. Verder rompertje, voorleesboek, etc. Maar misschien is een bon voor een verwenweekend of etentje ook wel leuk. Ik weet niet hoeveel je wilt besteden, maar als het tevens als bedankje voor alle steun en hulp is zou ik zoiets ook wel leuk vinden. Een soort combi mand maken met spulletjes voor de baby en spulletjes oor hun zelf.
trouwens hardstikke lief dat je dat doet, heb echt respect voor je, geniet straks maar lekker van dat kadootje dat je man je nog heeft mogen geven!
Misschien een soort 'waardebon' waarin jij een keer een lekker diner voor ze kookt? Dat kunnen ze dan pas inleveren als jij weer hersteld bent van de bevalling
Wat zijn hun hobbys? Ik zou naast het standaart spul(slabbertje, beker met opa of oma erop, oordopjes voor de eerste tijd, dit soort spul) wat persoonlijks willen geven. Niet teveel bonnen waar je vanalles voor moet doen want je bent straks druk zat. Als oma van koken houd een mooi keukenschort en een babykookboek bijvoorbeeld. En als opa van vissen houd een vissershoedje en een cheap wippertje voor de kleine om samen te gaan vissen. Ik zou die kant op gaan..
Voor oma een medaillon met een foto van haar zoon en dan kan er later nog een foto bij van jullie kindje ? Voor opa zou ik het nog even niet weten. Wat ontzettend lief dat je nog om zoiets denkt.
Dat vind ik een goeie! Ook iets erbij doen wat je waardering voor hen uit, zonder dat het via de baby gaat, lijkt me een superidee. Anders is het algauw alsof die man eigenlijk toch meer om het kind draait dan om hen. Tuurlijk moeten dat soort cadeautjes er ook in, maar niet alleen dat soort dingen.
Ik roep wat ik ooit heb gegeven: Wij gaan als bedankje een koekenpan in de vorm van een beertje geven. Want mijn schoonmoeder heeft altijd geroepen dat ze dat wou als ze kleinkinderen had. Wij hebben aan beide opa's en oma's ook bestek gegeven. Gewoon omdat ik dat schatig vond en makkelijk als ze ooit mee zouden eten. Me moeder krijgt regelmatig chocolaatjes voor het oppassen omdat ze dat lekker vind. Daarnaast inderdaad een persoonlijke brief/kaartje waarin je ze bedankt. Die oordopjes die iemand roept vind ik ook wel grappig. er zijn slappetjes/thirts genoeg met leuke teksten over opa en oma. Verder zou ik het niet goed weten. Lastig is het zeker Veel succes
TIP:Bij action zijn de sokjes met i love opa en i love oma geloof ik maar 0,79. Verder weinig creatieve inspiraie op het moment
Wij hebben de opa`s en oma`s het boek opa/oma vertel eens gegeven. Een super leuk boek waarin opa/oma in schrijven voor de kleine. De bedoeling is dan voor ons dat ze het boek weer aan de kleine terug geven, zodat als het later groot is het zelf in kan kijken en lezen.
Dat is inderdaad een heel mooi idee! Je kunt ook een soort glazen ding laten laseren maar daarop het gezichtje van jullie kindje en het gezicht van je man. Verder zou ik ze ook lekkere verwen artikelen geven, kaartjes voor bijvoorbeeld de dierentuin of Efteling (of ander pretpark) of in de vorm van een tegoedkaartje die je kunt laten drukken zodat het er echt mooi uit ziet), een tegoedbon voor een etentje met zn alle aan zee bijvoorbeeld en de standaard dingetjes met opa en oma erop. Erg lief dat je dit doet!
de oordopjes zoals genoemd met oogmaskertje, onder het mom wat je niet hoort en ziet is er ook niet Een lekkere borrel/fles wijn om op de nieuwe baby te drinken. Een shirt/pet voor opa met ik ben opa of iets dergelijks. een mooi voorleesboek voor als de kleine groter wordt. een waardebon voor een mooie canvas van de baby weet zo gauw even niets meer, maar wil nog even zeggen dat ik enorm veel respect voor je heb! dat je zo aan een ander kan denken in jouw situatie en voor opa en oma zo een kado wil regelen.
Wat een ideeën, geweldig! Ze houden enorm van de sauna. Heb ze laatst al een sauna bon gegeven en daar waren ze enorm blij mee. Ik zal nog eens kijken. M'n budget is momenteel niet groot, maar goed. Wil toch iets persoonlijke geven!