zoals de vraag al zegt , met hoeveel maanden /jaar liepen jullie kindjes ?? mijn zoontje is 18maanden en loop hele kleine stukjes maar echt lopen doet hij nog niet, hij heeft wel een heel ziekenhuis verleden , maar de fysio zei dat hij zijn schade nu wel al ingehaald moest hebben , hij is 4april 2011 geboren 5 weken te vroeg ,hij is 31 mei 2011 geopereerd aan zijn hartje ,en 31 januari 2012 ook weer geopereerd aan zijn hartje . alvast bedankt voor het antwoorden
nog maar net, toen ze 19 maand was begon ze zo uit het niets te lopen. daarvoor liep ze een poos alleen als ze je handen vast mocht houden.
Mijn meisje loopt nu net 3 weken, met 14,5 maand. Daarvoor aan het handje vanaf 1 jaar.. is zeer verschillend bij kindjes hoor.. gemiddeld is het vanaf 18 maanden dacht ik..
Ik zou niet teveel gaan vergelijken hoor, en al zeker niet als je kindje zo ziek is (geweest, hoop ik?). Dat heeft toch een hele impact op zijn hele ontwikkeling, hij heeft waarschijnlijk zijn energie hard nodig gehad voor andere dingen dan lopen. Komt echt wel goed, en zeker als hij al kleine stukjes zelf loopt. Julie liep met 16 maanden (was en is een heel voorzichtig kindje, toen ze eenmaal liep was het ook gelijk zonder ook maar een keer te vallen) en Elin met 13,5 maand.
ja ik moet zeggen ik heb me er eigenlijk nooit druk om gemaakt , maar sinds kort hebben we te horen gekregen dat hij waarschijnlijk een hersenbloedinkje heeft gehad tijdens zijn 1ste hart operatie, en nu ben ik bang dat dat misschien ook zijn ontwikkeling aantast , misschien een heel gek idee van mijn , maar ben er wel bang voor , en een mri willen ze niet zomaar doen omdat hij dan weer onder narcose moet, en dat snap ik natuurlijk wel , maar ik wil wel graag weten waar ik aan toe ben
Jolisa 4a5 dagen na haar verjaardag. Nu is ze net 15 maanden en rent en klimt overal op over onder naast maar nu is ze zoiezo al een snelle.
nee daarom wou ik me ook niet te druk maken helaas zal mijn zoontje nooit gezond worden , en kunnen ze hem al met 2 dingen in zijn hartje niet meer helpen heel zijn verhaal staat ook bij mijn blogs ,we weten niet hoe oud hij gaat worden , als het stabiel blijft kan het oud worden zodra het veranderd dan zal hij niet lang bij ons mogen blijven helaas
Dit is heel verschillend per kindje en ga aub niet lopen vergelijken. Soms hoor je dat meisjes eerder lopen dan jongetjes, maar ook dit gaat niet altijd op. Elk (gezond) kindje gaat uiteindelijk lopen als hij/zij daar klaar voor is. Je kleine heeft al veel meegemaakt zo te lezen, geef hem de tijd en de ruimte om zelf te bepalen wanneer hij er aan toe is om te gaan lopen. Als ze eenmaal kleine stukjes lopen gaat het steeds sneller en beter. Heb geduld, het komt echt!
Wat heftig wat jullie doormaken... Zou idd niet teveel te vergelijken. Mijn dochter liep los met 13 maanden.
Mn dochter is 15mnd en staat nog niet los. Ook hartekindje. Tja ik maak me er echt niet druk om hoor, ooit loopt ze wel
de oudtse was 15 maanden de tweede 18 maanden. ga niet te veel vergelijken want elk kind is uniek en is verschillend in de ontwikkeling
Jeetje wat een heftig verhaal van jullie mannetjes.. jullie zijn erg sterk, hoop dat Dylano door blijft vechten en zijn hartje stabiel blijft. Over het goed gaan lopen, denk eigenlijk dat je je daar niet zo druk om moet maken.. dat is zo verschillend bij kindjes en misschien is het ook wel moeilijker omdat hij zoveel te verduren heeft. Wees maar trots op hem
oudste zoon 9 maanden loslopen, zoon nr 2 10 maanden los en mijn dochter van nu net 10 maandjes loopt vanaf 8,5 maand oud los. Leuk is het niet want je moet haar nu echt supergoed in de gaten gaan houden. En eigenlijk is zo vroeg lopen helemaal niet goed voor de heupjes en spieren,dat zeiden ze op de cb bij mij tegen me,ze kunnen beter na een jaar pas beginnen met loslopen,is beter voor de heupjes en hun evenwichts gevoel. Je kindje is een kindje die flink wat achter de rug heeft wat betreft ziek zijn,geen zorgen maken,het is nemelijk erg belangrijk dat hun energie gaat naar het beter worden,lopen komt later wel,eerst maar goed gezond worden/genezen.
Idd meid wees maar erg trots op hem,het is een toppertje en sterk kereltje,heeft al vaak moeten knokken metzijn gezondheid,geef hem maar een dikke knuf van mij,heb veel respect voor zulke kindjes en hun ouders.
Wow wat heftig om te weten zeg... en hij komt dan ook niet in aanmerking voor transplantatie? (als ie 3 geweest is) Zelf was ik bijna 2 toen ik pas liep (had ook al maat 24 van schoenen) Mijn oudste was 11 maanden, mijn 2e was 19 maanden (was kontschuiver, die doen er altijd langer over) de 3e en 4e rond hun eerste verjaardag en de jongste wordt volgende week 1 maar die is pas net begonnen met kruipen sinds een week, ze kan ook nog niet staan (wel als je haar onder haar oksels vasthoudt) Ach, ieder kind zn eigen tempo en als je zoals jouw zoontje ook nog een poosje uit de running bent geweest denk ik dat ie het prima doet hoor. Wat vind jij kleine stukjes? van de ene naar de andere kant van de kamer? rondje om het huis?
Mijn zoontje liep met 10 maanden is een snelle. Doe maar niet vergelijken en zoals iemand al zei hij heeft zijn energie ergens anders nodig gehad wat belangrijker is. Ik hoop voor jullie dat hij nog lang bij jullie mag zijn Een dikke knuffel en heel veel sterkte
mijn zoon liep met 16 maanden en mijn dochter met 18 maanden. Hier ook 5 weken te vroeg geboren ivm een tweeling. Maar ik zou het niet gaan vergelijken...
Onze oudste met 18 mnd ( 5 weken te vroeg geboren) en toen liep die ook direct heel erg goed. Onze middelste dochter met 13 mnd maar echt met veel vallen en kleine stukjes aan het handje.
Nog niet, ze is 17 1/2 maand. Komt vanzelf . Maar ik snap dat het fijn voor je is wat te vergelijken, een hoop onzekerheid. Zwaar hoor, sterkte! Maar je ziet, 18 maanden is geen uitzondering!