Sinds week 30 heb ik premature weeën. Hiervoor ben ik een week in het ZH opgenomen geweest (geen weeënremmers gehad). Nu ben ik dus weer 2 weken thuis en moet bedrust houden, wat niet meevalt. Gelukkig hebben we nu een flaptop en kan ik me nog íets vermaken. Mijn gyn wil me nu iedere week zien en vanaf wk 34 (morgen) kunnen ze gaan besluiten, als ik ontsluiting heb, of ze de vliezen gaan breken. Nu heb ik af en aan periodes van weeën, dan weer een paar dagen niet (als ik maar heel stil in bed blijf liggen) en dan weer wel (na wat activiteit, lees: 100 meter lopen). Mijn vraag is eigenlijk: gaan ze nu iedere week toucheren of er ontsluiting is of moet ik me eerst weer met weeën melden? Om iedere keer te moeten bellen als het weer gaat rommelen, zie ik niet zitten, want dan kan ik net zo goed in het ZH blijven wonen.
hoi Piet, ik denk dat de gynaecoloog je elke week zal toucheren. Ik zou me maar rustig houden, zolang je geen regelmatige weeen hebt hoef je niet te bellen. Als dat wel zo is natuurlijk meteen bellen. Houd je gewoon aan de afspraken die de arts met je maakt. Sterkte! Mirjam