kapotte billen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Piepie, 23 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mijn zoontje is nu een maand oud en hij krijgt borstvoeding Toen hij 1 week was heb ik een antibioticakuur ( Furabid ) gehad voor 10 dagen. Vanaf de 2de week kreeg hij rondom zijn anus rode plekjes, en zijn gezichtje begon ook onder de pukkeltjes te zitten. Ik heb dit aan de huisarts laten zien, maar die zei dat het een normale luieruitslag was, en dat de pukkeltjes een uitslag van een virus was ( ja het bezoek had hem aangestoken met verkoudheid:( ) Ik moest zijn billetjes in ieder geval insmeren met sudocreme ( ik gebruikte billenbalsem van calendula )
    Vorige week op het consultatiebureau heb ik zijn billetjes ook laten zien, de plekjes leken wel kleine schaafwondjes inmiddels. De arts daar zei dat het wel eens een schimmel kon zijn dus moest ik dactarin kopen. Dat heb ik gelijk gedaan en smeer daar nu al 4 dagen mee maar ik zie echt geen verbetering, de schaafwondjes zien er nog steeds net zo vurig uit als eerst.De pukkeltjes in zijn gezichtje worden ook erger. Ik ben ten einde raad want mijn kind heeft pijn:( Ik gebruik pampers, de lotiondoekjes zijn van pampers sensitive, maar nu maak ik zijn billetjes schoon met water, dep ze droog, smeer er een dikke laag sudocreme op, rond de anus een dun laagje dactarin creme en daarop dan nog sudocreme zodat hij die dactarin er niet af plast. Als ik de huisarts bel dan word ik afgewinpeld met het verhaal dat ieder kind wel luieruitslag heeft.....alleen de mijne gilt hysterisch als ik al aan zijn billetjes kom, mijn arm onder zijn bips heb als ik hem voedt. Ik verschoon hem trouwens heel vaak, dus niet voor iedere voeding om de 3 uur, maar daar tussen is ook nog zeker 1 of 2 keer zodat hij niet met zijn bipsje in de plas of poep hoeft te zitten.
    Heeft iemand DE tip voor mij? Ik voel me gewoon machteloos op dit moment.

2. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn de pukkeltjes in zijn gezicht niet gewoon baby acne?
    Was hier ook heel erg, ziet er niet mooi uit, maar wordt vanzelf beter.

Misschien niks meer op de billetjes smeren en de huid het zelf laten oplossen?
    En niet handig, maar gewoon even zonder luier?

3. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Toch even een afspraak bij de huisarts. Als hij pijn heeft, lijkt me dat belangrijk.
    Mijn tip: Sudo dun smeren, niet dik. Maïzena proberen. Eventueel een ander soort luier, proberen kan geen kwaad. Geen crèmes over elkaar smeren.Je sluit de huis dan helemaal op.

En toch even aan de huisarts laten zien. Laten beoordelen of het een schimmel is.

En ik weet nog dat mijn dochter onder de "baby-acne" zat. Dat hoeft er niks mee te maken te hebben. Succes.

4. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    De arts van het consultatiebureau dacht dat het een schimmel was, maar ik smeer al 4 dagen met dactarin creme en ik zie geen verbetering.
    En die afspraak bij de huisarts, ik ben daar vorig week nog geweest omdat mijn zoontje zo snip verkouden is, de huisarts heeft niet eens naar zijn longetjes geluisterd, en naar die luieruitslag kijken heeft hij ook niet gedaan, maar we moest wel 3 kwartier wachten omdat hij uitliep!

Ik heb wel zwitsal talkpoeder in huis, kan ik dat ook gebruiken? Maïzena heb ik niet in huis, dat moet ik dan morgen kopen.
    Ik heb vanavond een pb gekregen met de tip om zinkolie te kopen dus dat ga ik morgenochtend direct halen als de winkels open zijn.

5. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Maizena werkt super! Hier een jongetje met kapotte billetjes ivm tandjes. Maizena in zijn pamper gestrooid en je zag het opknappen!

6. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik zou de zwitsal talkpoeder niet gebruiken ivm parfum enzo. En niet te vaak van producten veranderen. Zo een schaafwondje is beter genezen door veel te luchten denk ik. Het is lastig ik weet het omdat je niet weet wanneer hij gaat poepen. Misschien na een poepluier, gewoon lekker luchten op een die vierkante maatje ( weet ff niet de naam zeg), er zit in de kraampakket. En dan zijn bil wikkelen met hydrofiele luiers. Ik begrijp je, het is zo zielig voor een kleine baby die gilt van de pijn. Veel sterkte. Oh de tips met maizena is wel goed voor luieruitslag.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.740
    7.507
    113
    Vrouw
    Ik zou stoppen met de sudocreme. Echt, dat is grote rotzooi!
    Het prikt en brand als een gek op open plekjes. Het is lang niet zo huidvriendelijk als ze zeggen. Wij mogen het opo mn werk (zorg) niet meer gebruiken. Ik heb het zelf ook ooit eens op open plekjes gesmeerd....brandde echt als de ziekte..:$
    Ik zou zinkoxide OLIE halen. Dit gebruik ik op mn werk ipv sudo. Het beschermd de huid tegen urine en ontlasting, verzorgd en droogt uit. Dus ook prima voor smetplekken.
    Voor mijn dochtertje gebruik ik alleen nog maar zinkolie. Luieruitslag is supersnel weg. 2 weken terug had ze schimmeltje op dr billen en hiervoor dactarin. Ik moest van de HA eerst de dactadin er goed inwrijven en daarna zinkoxideolie als bescherming.
    Zinkoxide olie is wst anders als zinkzalf. Zinkolie zit in een wit potje van dr swaab. Moet even omgeroerd worden en dun erop gesmeerd/geklopt worden.

8. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

25 okt 2011
    359
    0
    0
    hier heeft dochtertje ook al meerdere keren een schimmeltje gehad, weet sinds kort dat mijn schoonmoeder daar de oorzaak van is het neefje van mijn dochter heeft schimmeltje gehad en ze gebruikt voor hun beide het zelfde potje zalf terwijl ik altijd sudocreme in haar luiertas heb zitten en al elke keer zei dat ze haar eigen spulletjes moet gebruiken want ze heeft een zeer gevoelige huid (eczeem en ze kan niet tegen parfum) en wat deed ze gewoon hetzelfde potjes gebruiken ook spoot ze zelf ladingen met parfum op want kreeg elke woensdag middag een stinkend kind thuis met rode plekken waar mijn schoonmoeder haar had aangeraakt met hals en gezicht, sorry even mijn frustratie kwijt.

Maar ik ben met het schimmeltje naar mijn huisarts geweest en kreeg een hormoon creme (miconazolnitraat) mee naar huis, en ik zie binnen een dag al verbetering dit moet je 2 maal per dag dun aanbrengen.

9. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Het kan ook spruw zijn, bij sommige kinderen uit zich dat met hele heftige luieruitslag.

10. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    De arts op het cb heeft zijn mondje nagekeken ivm spruw, maar ze zei dat hij geen spruw had. Daar was ik wel bang voor want ik heb zelf weer eens een schimmelinfectie, en toen ik werd ingeleid had ik ook al een schimmel.
    Het is gewoon zo zielig, en die uitslag zit op zo'n nare plek, echt tussen zijn billetjes in, die zitten natuurlijk tegen elkaar dus drogen aan de lucht is ook niet echt een optie want dan zou ik zijn billen uit elkaar moeten houden:(
    Ik ga nu de zinkolie van dr Swaab proberen morgen.

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.740
    7.507
    113
    Vrouw
    Even een tipje die veel mensen niet weten: de zinkolie NIET dik erop smeren. Klein beetje en dit met je vingers in de huid kloppen. Het laagje moet zo dun zijn dan je de huid er doorheen ziet. Niet laag op laag gaan smeren. Voordat je het opnieuw insmeerd, de oude laag eerst verwijderen met een watje met olie. Olijfolie of zoete olie. Zonnebloemolie kan ook. Niet met babyolie ivm de parfum.
    De zinkolie laat zich niet verwijderen met gewoon wateren. Het lijkt vaak wel zo maar is niet zo. Het gaat dan korrelen en vervolgens irriteren. Schiet je ook niks mee op. Bovenstaand verhaaltje geld trouwens ook voor sudocreme
    ?

12. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Hier zoon kapotte billen gehad door de zalf waarmee ik de spruw moest behandelen. zijn huidje werd er zo teer van dat zijn billen kapot gingen.
    De tip van de dag!!!! AARDAPPELZETMEEL!!! Werkt super gewoon in die luier poffen en op zijn billetjes. deze tip kreeg ik van onze kraamverzorgster en werkt echt heel goed, het huidje werd er mooi droog van en heel mooi rustig.

Wat ik ook deed was onze baby op zijn buikje op ons grote bed leggen in zijn blote billetjes . en dan deed ik zon onderlegger vastspelden aan ons matras. Die onderleggers kun je (als deze op zijn uit je kraampakket) bij de DA halen, daar zijn ze ook te koop

13. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Even verbeteren... miconazol is geen hormoon creme maar een antischimmelcreme en is de generieke naam van daktarin...maar dat gebruikt ts al.

Ik zou zeker nog eens naar de ha gaan en je niet laten afwimpelen. Misschien is het wel een vorm van eczeem en dan werkt antischimmelcreme niet maar een echte hormoon creme misschien wel!

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Stoppen met de sudo in elk geval. Brandende troep is dat. Ik zou nog wel even doorgaan met de daktarin, want als het wel een schimmels is, is het niet handig eerder te stoppen.

Verder kun je pure lanoline smeren of zelf gebruik ik bepanthen. In elk geval niets geparfurmeerd zoals zwitsal. Maizena gebruiken en als het kan de verwarming lekker hoog op en zonder luier op een handdoek leggen.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Oh enne wasbare luiers.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Nog een toevoeging, die zwitsal of pampers sensitive doekjes prikken verschrikkelijk, wat een troep!

17. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Sylvano kon niet tegen de luiers van Pampers, daar zit zo'n roostertje in en dat plakte steeds vast zo sneu!

18. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb ook biotex groen gekocht en ga zo een badje daarmee klaar maken zodat hij daar met zijn billetjes in kan. Ik ben bij Kruidvat, de Dirx drogist en etos geweest en ze hadden alle drie geen dr Swaab zinkolie, wel de dr Swaab zinkzalf dus heb ik die maar gekocht. Ik ga zo bij de online drogist kijken of ze dr Swaab zinkolie verkopen. Maizena word niet meer verkocht bij onze digros en plusmarkt, alleen die van koopmans maar daar zit veel bij toegevoegd, dus morgen naar een paar dorpen verderop naar de AH voor maizena.
    Ik ga morgen ook sowieso de huisarts bellen want er moet wat gebeuren nu, en als die assistent me nog 1x durft af te wimpelen dan ga ik er persoonlijk heen.

19. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Hier hielp alleen zinkzalf van dr swaab.. Maar ik zou ook eens kijken of elimineren van koemelk uit je voeding verandering brengt....

20. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    En hier hielp maizena echt geen drol.....

Deel Deze Pagina