Hallo dames, Mijn dochter doet het nog niet zo goed s nachts en ik merk nu dat ze overdag vaster/beter slaapt dan s nachts.. Bijv van 10 tot 12/12.30u smiddags (met geluk) van 16 tot18.00u bijv. sAvonds slapen lukt nog niet zo goed. sNachts wordt ze meerdere keren wakker, ik voed haar maar ze blijft nog wakker daarna (sinds kort). Huilen of jengelen. Ze valt wel weer in slaap maar je ligt er toch naar te luisteren en dat betekend nóg minder slaap voor mezelf. Zou ze overdag teveel slapen? Of is ze juist te moe en daardoor oververmoeid? Slaapsignalen geeft ze nauwelijks, kan uren op zijn en spelen, op t laatst wat zeurderig en dan gaat ze naar bed. Hoe doen jullie dit?
Tja mijn dochter geeft heel duidelijk slaapsignalen aan.. Ik kan niet zeggen of ze te moe of juist te uitgerust is... Hb je het al wel eens geprobeerd om haar na een uurtje weer wakker te maken en na max 3 uur weer naar bed te brengen? Wat lukt er niet precies met het savonds slapen? Gaat ze huilen, spelen, praten? Ik denk wel dat ze nu in een leeftijd komt dat ze begrijpt dat als ze blijft huilen ze naar beneden mag... Ik ben nu dan ook best consequent in het boven blijven of hooguit even beneden wat drinken en dan wee naar bed..maar ik moet zeggen dat mijn dochter een redelijk makkelijke slaper is!
En je kind eet nog niet zo veel toch? Hoeveel bv krijgt ze nog? Heeft ze misschien niet gewoon honger?
Hi Mijn dochtertje is ook bijna 8 maanden en slaapt overdag nu minder. Thuis vaak eerste slaapje pas na 4 uur en dan met geluk smiddas nog even. Ik maak haar bij haar tweede slaapje nu wel na een uurtje wakker. Anders slaapt ze in de avond veel te laat. Ze wordt ook nog een paar keer wakker snachts, maar geef haar nu nog 2 voedingen
Kellebel ze is gewoon klaarwakker.. huilt en jengelt continue. Nou ze eet iets meer maar niet veel nee. Ik voed als ze wil dus echt honger, nee.
En weet je wat het is, een nacht lijkt al te lang voor haar. Dan bedoel ik van 21.30 tot 7.00u bijvoorbeeld. Een paar keer wakker en jengelen, als ik er na een poosje neit heenga gaat het steeds harder. Niet dat ik tegen een nachtvoeding ben maar ook na de voeding jengelt ze tegenwoordig nog ff. Dus dat is niet echt de reden. Ik snap het gewoon niet. Als ik daar ook de avond nog bij aan wil plakken wordt het helemaal zo'n lange ruk! Is een enkele keer gebeurd hoor als ze niet veel geslapen had overdag. Maar anders niet. En t is niet dat ze lekker bij me wil zijn of naar beneden, ook spelen wil dan niet.
Hier sliep ze rond 8 maanden 2 keer per dag, 9-10 en s middags 13-15 of 16 uur Wel altijd vroeg wakker (5 uur), meestal gaven we een fles en dan sliep ze nog uurtje
Hier doet hij rond negen en rond twaalf een dutje van een uur of anderhalf uur. In de namiddag slaapt hij niet meer hoewel hij wel moe is. Als ik hem dan in bed keg blijft hij wenen. Hij heeft ook de laatste paar dagen wat mindere nachten, niet zo erg als bij jou. Ik wijt het aan het feit dat hij net rondkruipt. Kan het niet zoiets zijn, een verandering in ontwikkeling waarop ze reageert?
Moeilijk 2jees. Wij zaten toen echt te schommelen tussen 2 en 3 slaapjes in, meestal sliep ze in totaal overdag ongeveer 3 uur (bijvoorbeeld van 10.00-11.30, 13.00-14.00/14.30 en een kort slaapje rond half 5). Rond 20.00 ging ze dan weer de nacht in. Nu zit er meestal 2 a 3 uur tussen voor ze weer gaat slapen. Met 8 maanden begon bij ons wel een hele onrustige periode van ineens wakker worden in de nacht en moeilijk zelf in slaap vallen. Ons vrolijke en makkelijke meisje werd ongeduldig en jengelig. Bij ons speelde er ook flinke verlatingsangst en het lijkt nu beter te worden (klopt heel hard af). Ken je de boeken baby in een droomritme en dreumes in dromeland? Ik heb aan de eerste wel veel gehad.
S'ochtends en s'middags een slaapje van ongeveer een uurtje. Eerder was dit 2 uurtjes per slaapje. S'nachts 19.00-6.00 Soms is hij smiddags om 14.00 alweer uitgeslapen. Dan vind ik het een lang eind tot 19.00. Rond 17.00 deed hij voorheen nog weleens een dutje, maar dat is er niet meer bij. Vaak begint rond deze tijd wat te jengelen.
Mijn zoontje slaapt van 8 tot 8 (bijna altijd zonder tussendoor wakker te worden, erg veel geluk mee) en overdag van 10.30 tot 13.00 en van 16.30 tot 17.30. Soms slaapt hij 's morgens lang uit en slaapt hij alleen rond de middag 2 uurtjes. Dan stop ik hem wel vroeg in bed.
Hier toen 4-5u overdag in 2-3 slaapjes. Tot voor kort nog 4u in 2x. Nu maken we haar s morgens na een uur wakker anders wil ze s middags niet. In de nacht slaapt ze ruim 12u met wel 1-3x wakker worden
Oke heel verschillend dus. Het is niet van de laatste tijd dus he, hier. En s nachts als ik haar pak is ze lekker vrolijk, kraaien en lachen Ze slaapt wel weer na de borst, meteen of na een tijdje. Ze is heel druk en actief, kruipen doet ze al 1.5-2 maand dus niks vernanderd verder.
Gisteren bijna geen avondeten gehad maar daarna wel een halve bannan, 20.00u naar bed en... geslapen tot 2.00u!! dat is bijna 6 uur, wow. Daarna wel nog een keer gedronken en een keer huilen tot tot half 8 maar ja. Misschien voelde ze zich toch voller dan? Of zou het toeval zijn. Maar waarom eet ze dan niet meer
Moeilijk hoor TS! Mijn meisje is ook bijna 8 maanden en ik doe het overdag wel op verzoek. Overdag doet ze op die manier dan nog 3 slaapjes en in totaal ook iets van 4 uurtjes denk ik. 's Avonds slaapt ze dan ongeveer van 19:30 tot 06:30 - 07:00. Ik heb ook wel eens 2 slaapjes geprobeerd maar als ik haar dan wat langer beneden hou is ze zó kapot bij dat 2e en 3e slaapje dat ze niet meer vanzelf wakker wordt en dat vind ik ook niets. Dus ik laat het haar zelf maar wat bepalen.
Rond 8 maanden zijn heel veel babies 's nachts aan het spoken. Die van mij is 8,5 maand en slaapt overdag van ongeveer 9-10.30 en 13.00-15.00. Heel soms aan het eind van de middag nog een kwartiertje of zo. En dan gaat hij om half 8 naar bed. Hij krijgt nog wel 1-3 nachtvoedingen, dat wisselt per nacht. Meestal slaapt hij tussen die voedingen wel netjes verder, maar afgelopen nacht was toevallig een ramp, hij lag gewoon te schaterlachen om 4 uur vanochtend, en wilde spelen en rondkruipen in ons bed, grrr.....
Hier eet ze als ze iets net lekker vind dus echt niet... Sms heeft ze zoveel gegeten dat ik demk, nu blijft ze lekker slapen en dan wordt ze om de haverklap wakker en soms eet ze als een zieke kip en slaapt ze in een ruk door.... Over 16 jaar moet je ze uit bed trekken