Gisteren met 28.1wk zwangerschap ben ik voor groei echo en placenta lokalisatie geweest. Dit was i.v.m. de placenta voor de opening lag (nu gelukkig niet meer) en ik een baarmoeder probleem heb waarvoor ik meerdere malen geopereerd ben en dus veel littekenweefsel in mijn baarmoeder heb. Nu hebben ze ook mijn baarmoedermond op gemeten en ik vroeg mij af wat voor een termijn van 28 weken een normale lengte baarmoedermond is. Ze meten bij mij 3.2 mm gisteren. Daarnaast nog even een vraagje m.b.t. de ligging van het kindje. Hij lag met zijn hoofdje volledig tegen de baarmoedermond aan, kan dit nog veranderen gedurende de zwangerschap of blijft dit zo? Want zoals ik het interpreteer is dat het kindje nu dan toch ingedaald ligt? Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag
hoi de baarmoedermond lengte verschilt nogal per vrouw. Is het een eerste meting? zijn het mm of cm? Als je er vragen over hebt kun je het beste bellen met degene die de echo heeft gemaakt. De ligging van het kindje kan steeds veranderen, ook als het hoofdje al laag ligt. Maar het kan ook zo blijven vanaf nu. Mirjam