Fitness en zwanger?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kaatje85, 7 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    hoi hoi.
    Wil even jullie mening hebben.'
    Sinds 7 weken loop ik bij de sportschool ( actie waarbij ik 8 weken gratis mag sporten) Nu is mijn vriend lid geworden van de sportschool en wil ik dit ook doen.

    je zit er dan wel een jaar aan vast. Als ik zwanger raak dan kan ik mijn abbonnement 9 maanden stil zetten, maar volgens de trainster daar blijven veel vrouwen gewoon sporten alleen dan minder fanatiek.

    Wie van jullie is gewoon blijven fitnessen tijdens de zwangerschap en in hoeverre was dit vol te houden?
     
  2. Lidy

    Lidy Actief lid

    5 feb 2007
    200
    0
    0
    Hoi Kaatje,
    Ik ben zelf sportinstructeur en 9 weken zwanger en ga proberen zolang mogelijk te blijven trainen. Op dit moment ben ik zelfs nog gewoon voor de marathon aan het trainen voor over 5 weken. Ik denk dat je vooral moet doen waar jij je prettig bij voelt en aangezien fitness goed is aan te passen aan jou mogelijkheden op dat moment denk ik dat je dit heel lang vol kan houden. Probeer anders gewoon met de sportschool af te spreken dat je je abonnement stop zet zodra het niet meer gaat. Heb je gelijk een stok achter de deur om na de bevalling wel weer te beginnen... :D
     
  3. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi Lidy.
    Bedankt voor je reactie.

    Ik merk nu al dat het sporten goed is voor mijn conditie en ben er zeker van overtuigd dat je door te sporten na je bevalling sneller opknapt, maar ik ben dan toch weer bang.

    Ben al zolang bezig, en als het dan lukt wil ik de kans dat het mis gaat zo klein mogelijk maken.
    Aan de ene kant hoor je dan dat het geen kwaad kan,maar toch ... haha klinkt vast stom dit.

    Denk dat k maar gewoon lid wordt en als ik dan zwanger ben gewoon even een gesprek aanga met een trainer, zodat die uit kan leggen wat nog wel kan en wat niet.

    Liefs kaatje
     
  4. Beastie

    Beastie VIP lid

    9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Nog niet zwanger maar wel van plan om door te gaan... ;)
    Bij mijn sportschool maken ze zelf een schema voor je als je zwanger bent. Voor spieren die getraind mogen worden (been en rug!)
    en spieren die overgeslagen mogen worden..(rechte buikspieren...schuinen mag wel!)

    Maar erg belangrijk is om naar je lijf te luisteren....
    Bewegen is wel heel belangrijk, zorget er ook voor dat je na je zwangerschap sneller (kan) herstellen...en uithoudingsvermogen is nooit weg natuurlijk ;)
     
  5. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dank je wel voor reactie beastie. Had idd gehoord dat je de rechte buikspieren niet meer mag doen.

    Ze hadden het er ook bij de sportschool over dat je hartslag bv. niet boven de 140 mag komen enzo.maar dat hoor ik tegen die tijd dan wel..
     
  6. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Vorige zwangerschap heb ik ook gewoon lekker doorgesport, tot ik op een gegeven moment hele erge harde buiken kreeg en het wat rustiger aan moest doen ( rond de 25 weken) toen verder gesport op een laag pitje.

    Deze keer had ik pech.

    Het begon met jicht, ging naar nierprobleem en tegen de tijd dat ik 30 weken was en alles weer normaal, was het wat te laat om opnieuw conditie op te bouwen.

    Ben mijn fietsen al in orde aan het maken voor na de bevalling :)

    Sprotse, geniet ervan, maar wees ook niet te teleurgesteld als er iets tussenkomt. Een zwangerschap blijft apart.
     
  7. Lidy

    Lidy Actief lid

    5 feb 2007
    200
    0
    0
    Kaatje, laat je inderdaad goed adviseren door de trainers van de sportschool, zij kunnen je per periode goed begeleiden. En doe vooral geen dingen waar jij je niet goed bij voelt.

    Succes er mee.
     
  8. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik wilde het zo graag volhouden, maar het is me echt niet gelukt. een half uurtje zwemmen is het maximale dat ik kan. ik ben dus blij dat ik nog geen bindend jaarcontract had (hier kan het ook per maand of kwartaal, is dan alleen een klein beetje duurder).
     
  9. berna1981

    berna1981 VIP lid

    10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ik sport ook al wat jaartjes op de sportschool en had me zoo voorgenomen dat als ik zwanger was ik zo lang mogelijk door zou sporten... ben niet verder gekomen dan 1 keer in de week zwemmen.. ben de eerste maanden zo moe geweest vandaag ga ik voor het eerst weer een poging tot cardio doen.. ben erg benieuwd
    Tja lastig je weet niet wanneer je zwanger wordt ( ik hoop heeeeel snel voor jullie) het is misschien wel een stok achter de deur om iig iets te doen al is het maar 1 keer in de week...
     
  10. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja idd. Na mijn vakantie wil ik zo ie zo 2x in de week fitness doen en dan 1x in de week slender you erbij doen..

    Weet iemand of je nog mag slender you'en als je zwanger bent? vind het namelijk zo lekker haha.

    Ik heb mijn vriend zo gek gekregen dat hij donderdagochtend een keer mee gaat naar de slender you.
     

Deel Deze Pagina