Goedemiddag dames, Ik zag deze forum en dacht laat me maar een bericht plaatsen. Wij hebben besloten om voor een kindje te gaan en dit is onze tweede ronde. Sinds kort ben ik begonnen met een ovulatie kalender app heb er zelfs twee haha. Maar goed, is zeker handig weet ik ongeveer wanneer ik ongesteld moet worden en me vruchtbare dagen. Voordat we hebben om voor een kind te gaan, had ik de afgelopen maanden opgelet op me menstruatie hoeveel dagen er steeds tussen is, als volgt 29,26,25 dagen tot nu toe. ( afgelopen drie maanden). Nou twee weken terug was me vruchtbare periode, omdat mijn vriend druk was met zijn bedrijf hebben we maar twee keer wat gedaan. De eerste vruchtbare dag en de dag na de eiesprong, want ik voelde me die dah te voor heel vreemd buikpijn enz. Maar ik vroeg me af kan je wel zwanger raken als je na de eiesprong seks heb gehad? Want in mijn app stond nog wel " vruchtbare dag" maar goed ongeveer 4 a 5 dagen later moest ik naar de wc en zag lichtbruine afscheiding. Nu volgens mijn app zeggen ze dag ik over 2 ongesteld moet worden. Tot nu toe beetje hoofdpijn en ik weet niet als ik me verbeeld maar me tepels steken meer uit en lijken dikker.. Nu vandaag ik was onderweg voelde ik alsof er iets uit me kwam ( sorry voor de details kan het niet anders zeggen) dus ik dacht ik ben vast ongesteld ging kijken zag gewoon dat me onderbroek nat was dus ik voelen zag ik doorzichtige vloeibare afscheiding. Nu mijn vraag? Hebben jullie dat ook gehad? Toen je zwanger was of is dat een teken dat je ongesteld word? Meestal als ik ongesteld ben krijg ik krampen in me benen en buikpijn even maar tot nu toe niets.. Moet niet zoveel hopen maar vroeg me af als het mogelijk is. Groetjesss
Een app kan niet in je lichaam kijken, maar gaat puur op gemiddelden af. Zonder temperaturen en/of ovulatietesten kun je niet weten of je eisprong inderdaad op een bepaald moment was. Of je dus op tijd, te vroeg of juist te laat seks hebt gehad is niet te zeggen. Je zult nog even moeten afwachten. Ikzelf had juist nul komma nul afscheiding toen ik zwanger bleek te zijn, dus ik herken niet wat je zegt Veranderingen in m'n borsten merkte ik pas na een week of 15. Als je inderdaad over 2 dagen ongesteld moet worden kun je nu wel alvast een testje wagen.
Het is een beetje een warrig verhaal, maar ik begrijp dat je nog maar 2 maanden bezig bent (dus ook 2 maanden gestopt met de pil?). Maar via een app kun je niet je vruchtbare periode duidelijk maken. Misschien heb je wel wat later je eisprong, net als ik bijvoorbeeld. En klachten kun je niet zoveel stellen, want kan alle kanten op. Meer dan testen kun je niet doen. Alles is mogelijk! En je zegt dat je dan en dan je vruchtbare periode had, en een eisprong. Hoe heb je dat vastgesteld? Alleen via de app? Want dan is dat absoluut niet betrouwbaar.
De vruchtbare periode merkte ik wel, elke maand wel ben wel redelijk dezelfde periode altijd ongesteld al kan het twee a drie dagen verschillen. Jaa dat klopt, ik hoorde het van verschillende mensen dat het wel handig is zo'n app maar je heb helemaal gelijk elk lichaam is anders. Ik zat niet aan de pil zeker een jaar niet,we deden het altijd met condoom. Naar mijn gevoel is het nog te vroeg voor een tesje ondanks ik op me 26e dag bent van me cyclus puur om het feit om niet weer teleurgesteld te zijn..
Wanneer je een test kunt doen, hangt af van de normale lengte van je cyclus. Als je je cyclus op een app bij houdt, zul je vanzelf zien wanneer dat is.
Het enige wat je kunt doen is afwachten. Op de dag dat je je menstruatie verwacht kun je een zwangerschapstest doen succes! en ik duim voor je!