Haaruitval.

Discussion in 'De lounge' started by Ysabella, Mar 22, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,042
    16,548
    113
    Oké, balen ik heb echt opeens, hele erge haaruitval. Zo erg zelfs dat ik bang ben om de helft te verliezen.
    Helpt het om bepaalde vitamines te slikken en zo ja welke? Tips zijn trouwens altijd welkom. :rolleyes:

Kleine kanttekening ik ben 4 maanden geleden bevallen, zou het hormoon gerelateerd kunnen zijn?

2. Ansji

Ansji Niet meer actief

Dat heeft zeker nog te maken met hormonen na je bevalling, het goede nieuws, dat gaat over! Het slechte nieuws, bij mij duurde het echt 9 tot 10 maanden na de bevalling tot het haarverlies weer minder werd.

Ysabella likes this.
  3. Chai

Chai Actief lid

Oct 16, 2017
    395
    140
    43
    Female
    Ja helaas wel. Ik ben door borstvoeding en bevalling heeeeeeel veel haar verloren. Mijn dochter is bijna drie en al het uitgevallen haar is nu pas half zonlang als de rest :/ ik kon er niks tegen doen... het is echt een hormoon ding.

Ysabella likes this.
  4. Lamode

Lamode Bekend lid

Feb 19, 2014
    808
    185
    43
    Female
    Ook ik heb er enorm veel last van. Ben ook 4 maanden geleden bevallen.

Het valt echt met bosjes uit! Soms schrik ik gewoon en ben dan bang dat ik niks meer overhoud haha.
    Maar ik heb dit bij mijn andere 2 kinderen ook gehad tot minstens 10 maanden!

Het komt dus goed.

Ysabella likes this.
  5. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,042
    16,548
    113
    2 seconde maakte je mij heel blij, daarna kwam de mokerslag dat het bij jou 9 a 10 maanden duurde. Ik hou dus geen haar meer over. :eek:

6. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,042
    16,548
    113
    @Chai @Lamode dit was niet waar ik op hoopte. :roflmao: Zo lang en zoveel haar verliezen Pff ik word er bijna een beetje ongelukkig van haha

Lamode likes this.
  7. LMSB

LMSB Fanatiek lid

Feb 24, 2017
    3,994
    3,321
    113
    Zoooooo herkenbaar! Het komt inderdaad door de zwangerschap. Alle haren die je toen niet bent verloren (daarom hebben zoveel vrouwen ook een volle haardos in de zwangerschap) verlies je nu alsnog. Ik heb mooie inhammen aan de voorkant, gelukkig kan ik dat verbergen door mijn lange haar.

8. Lamode

Lamode Bekend lid

Feb 19, 2014
    808
    185
    43
    Female
    Herkenbaar! Ik wordt ongelukkig als ik in de spiegel kijk ...heb al bijna kale plekken op sommige plekken :|

Ysabella likes this.
  9. Ansji

Ansji Niet meer actief

Hahaha, sorry... Geen haar overhouden valt gelukkig mee, er groeit veel weer terug. Als het goed is heb je tijdens je zwangerschap fantastisch haar gehad dat bijna niet uitviel, dat gebeurd nu dus alsnog helaas.

Maar eerlijk, toen het bij mij gebeurde heb ik echt een potje staan janken toen ik de grote plukken haar in het douche putje zag verdwijnen. Die zwangerschapshormonen helpen ook niet echt mee. :rolleyes:

Bij mij is het goed gekomen na beide keren ontzwangeren! Ik heb geen kale plekken of dunner haar gekregen. ;)

10. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,042
    16,548
    113
    Echt?!:eek::eek::eek:

Ik baal zo dat ik dit topic heb geopend. Ik wil het niet weten. :rolleyes:

Ik vind echt overal haren zelfs in het wiegje van mijn zoon terwijl ik mijn haar vast heb. Dan denk ik echt hoe dan?

Maar de aankomende maanden moet ik dus gaan rekenen op kale plekken. Zo ongeveer het enige wat ik mooi vind aan mijzelf is mijn haar maar dat streep ik ook maar weg. :roflmao:

11. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,042
    16,548
    113
    Ik vond het wel meevallen eigenlijk. Wel groeide het super snel.

Ja ik snap het misschien laat ik er ook nog wel een traantje om. Het zijn geen plukken maar halve pruiken. Vooral als ik heb geborsteld is het heel erg. Ik was helemaal verbijsterd maar nu snap ik het.

12. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,230
    28,215
    113
    Ik begon ook haar te verliezen ca. 4 maanden na de bevalling. Ik ben zeker de helft van mijn haar verloren, ik had grote kale plekken. Na ongeveer 2 maanden stopte het en begon mijn haar terug te groeien. Ik heb nu overal korte haartjes groeien, het ziet er niet uit :(

Het is echt hormonaal. Tijdens de zwangerschap is je testosteron (mannelijk hormoon) heel laag en je oestrogeen (en estriol, vrouwelijk hormoon) heel hoog. Na de bevalling moet dit weer in balans komen, maar helaas slaat het bij sommige van ons eerst door naar de andere kant. Resultaat, (te)veel haarverlies. :cry:

13. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,042
    16,548
    113
    Ik begin een klein beetje bang te worden.

Verschrikkelijk dat jij kale plekken hebt gekregen door al dat haar uitval! Hopelijk krijg ik dat niet, ookal denk ik dat het wel gaat gebeuren. Het zijn echt plukken van 25 haren als ik met mijn handen door mijn haar ga. En als ik mijn haar borstel dan lijkt het of ik een maand lang haren heb gespaard die uitgevallen zijn. :roflmao:

14. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

Dec 3, 2011
    3,069
    1,124
    113
    Female
    Hier ook na elke bevalling last van gehad. Enige troost is dat het vanzelf stopt. Ik heb er na mijn 2e zwangerschap bijna 2 jaar last van gehad :eek:. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn haar nooit meer zo vol is geworden als voor mijn zwangerschappen helaas.

15. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,230
    28,215
    113
    Ik hoop het ook niet voor je! :eek: Mijn borstel zat ook vrijwel altijd helemaal vol met haren na het kammen. Net wat jij zegt: alsof je een maand haren verliest in 1x. En mijn haren lagen ook overal. Vet irritant!

En dan is het straks weer bijna dezelfde lengte (ik heb lang haar dus dat gaat wel ff duren) en dan gaan we voor nummer 2 en kan ik weer van voorafgaan beginnen :roflmao:

16. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,042
    16,548
    113
    Nee joh, 2 jaar? En dan als klap op de vuurpijl je haar die nu minder vol is.

Het enige wat ik echt mooi vind aan mijzelf is mijn haar en voor sommige is het niet heel belangrijk, maar ik vind het echt heel erg zoveel haaruitval.

17. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik kreeg zelfs inhammen.
    Uiteindelijk is het, voor mijn gevoel, dikker terug gekomen

18. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,042
    16,548
    113
    Ik vind het echt bizar hoeveel haar je verliest na je zwangerschap. Dat zou ik in die 9 maanden zwangerschap echt niet verloren zijn als ik niet zwanger was geweest. :rolleyes:

Haha dat is dan helemaal afzien, is net je haar weer helemaal gegroeid ben je opnieuw zwanger heb je daarna weer het zelfde probleem. :roflmao:

19. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

May 18, 2014
    545
    67
    28
    Female
    Het zuiden
    Na de tweede bevalling heb ik ook super veel haren verloren.. verschrikkelijk ze lagen overal..

volgens de kapper kon ik er niet veel aan doen.. ze merkte wel dat mijn haar tijdens de zwangerschap dikker was geworden.. een klein jaartje na de bevalling is het extreme uitvallen gestopt. Geen kale plekken vooraan heb ik nu veel nieuwe haartjes, kan er bijna een pony van maken..

Hopelijk stopt het haaruitval snel en komen er weer nieuwe haren!

20. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

Dec 3, 2011
    3,069
    1,124
    113
    Female
    Ik heb 4 kinderen en na 1 zwangerschap was het wel heel erg. Ik zeg niet dat jij dat ook krijgt he haha. Het kan natuurlijk per persoon en per zwangerschap verschillen. Ik vind mijn haar ook heel belangrijk. Ik had echt heel vol glanzend haar en iedereen vond mijn haar prachtig. Daar is nu niet veel meer van over helaas :rolleyes:

Share This Page