Haaruitval

Discussion in 'Na de bevalling' started by Deb26, Mar 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Deb26

Deb26 Bekend lid

Oct 3, 2006
    626
    0
    16
    Hallo,

Voordat ik zwanger raakte had ik al wat last van haaruitval, tijdens mijn zwangerschap bijna helemaal niet.
    Maar nu sinds 2 weken is het wel heel erg aan t uitvallen.
    Mijn doucheputje zit na 1 keer douchen al vol, na het slapen ligt mijn kussen vol en ik vind overal haren terug.
    Echt niet leuk meer. :(
    Iemand die weet of dit normaal is en dat het weer overgaat?
    Of moet ik er de schaar in zetten? ( Dacht nl ergens te lezen dat dat soms moet)

Groetjes Debby

2. Pooh69

Pooh69 VIP lid

Mar 31, 2007
    6,935
    0
    0
    Dat haar dat uitvalt is het haar dat je tijdens je zwangerschap hebt vastgehouden! Zoals jezelf al zei viel het toen niet uit. je moet dus zo stellen dat al het haar dat normala elke dag uitgevallen zo zijn gedurende 9 maanden kokmt er nu uit! ;)
    Zal bij mij binnenkort ook nog wel gebeuren vrees ik! :(

3. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

May 29, 2007
    635
    0
    0
    Vervelend he? Ik kon ook wel janken. Goed nieuws na een maandje is het wel ongeveer over. Bij mij begon het toen ik voor het eerst weer ongesteld ging worden na mijn bevalling.
    Ik heb inderdaad mijn haar korter geknipt maar meer omdat het dan niet zo erg leek als er weer tientalle haren op mijn kleding zat. Ik moe(s)t elke dag stofzuigen omdat het tapijt vol zat.
    Helaas de volle bos van de zwangerschap is weg. Alleen daarom zou ik al weer zwanger willen worden haha
    Sterkte!

4. Deb26

Deb26 Bekend lid

Oct 3, 2006
    626
    0
    16
    Nu je t zegt, het is bij mij ook na de 1e menstruatie begonnen. Denk dat ik er ook toch maar de schaar in laat zetten. Deed net de klep open van mijn laptop en zelfs daar lagen haren, word er gek van..

5. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Nou, hier is het nu pas weer een beetje gestopt met uitvallen hoor, dus kan best lang duren...

Normaal gesproken, als je niet zwanger bent, raak je gemiddeld 100 haren per dag kwijt. Als je zwanger bent, dan houd je juist haren vast. Dus die haren die eigelijk uit hadden moeten vallen, die verlies je in de maanden na je zwangerschap, en ja, dat kan bijhoorlijk heftig zijn...

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb er nog steeds onwijs veel last van.... :(
    Er groeien zelfs weer overal nieuwe haren! :confused: Vooral onder bij mijn nekhaar... het ziet er echt niet uit :)

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Is heel normaal hoor... ik had het ook ongeveer 3 maanden na de bevalling. Ik stond ook te janken want ik heb al weinig en heel dun haar. Maar het komt inderdaad doordat je 9 maanden bijna geen haren verloren bent. Komt vanzelf weer goed ;)

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Hier ook zo, word er gestoord van, vind ze overal en zitten ook overal.
    Mn haar is ook weer veel sneller vet dan toen in mn zwangerschap.

Share This Page