Hallo allemaal, Morgenavond ga ik steengrillen met de schoonfamilie. Nu drink ik regelmatig een wijntje bij dat soort gebeurtenissen, maar nu kan dat natuurlijk niet... maar mijn omgeving weet niet dat we "bezig" zijn en dat wil ik graag zou houden. Weet iemand een beter excuus om het wijntje te laten staan dan het doorsnee "ik voel me niet zo lekker" of "ik heb hoofdpijn"? Ik kom er niet mee weg als ik zeg dat ik "er niet zo'n trek in heb" Bedankt en fijne Pasen allemaal!
Je moet nog rijden je hebt een antibioticakuur (tegen je blaasontsteking, kun je meteen lekker vaak plassen) overigens kún je wel een wijntje drinken, het schijnt in de eerste weken niet heel veel kwaad te kunnen. Maar ik kan me het heel goed voorstellen, ik doe het ook liever niet, meestal. Heel soms maak ik een uitzondering voor 1 glaasje.
ik weet natuurlijk niet waar je naar toe moet, maar kun je niet met de auto gaan? dat is echt de makkelijkste smoes volgens mij, hoef je ook niet te "liegen" succes!
Je moet rijden, gister te veel gedronken... Maar wil niet vervelend zijn hoor, maar ik zie aan je banner dat je nog niet zwanger bent, je mag dus nog lekker van je wijntje genieten hoor. Fijne paasdagen.
als je nog niet zwanger bent, zou ik me daar niet druk over maken. Gewoon genieten van je wijntje. De eerst zes weken heb je geen bloedband met je kindje, mocht je zwanger zijn, dus kan echt geen kwaad. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Succes, Marit
Ik lees hier een paar keer dat alcohol de eerste weken geen kwaad kan, maar daar ga ik niet mee akkoord. Alcohol is net zoals bepaalde medicijnen (bv depakine voor epilepsie) schadelijk voor het kindje ook in de eerste weken (zelfs die eerste twee weken wanneer je nog niet weet dat je zwanger bent) want dan wordt het zenuwstelsel volledig aangelegd. Enkel de eerste dagen heeft de bevruchte eicel geen echt contact met de moeder via de baarmoederwand, vanaf de innesteling is er echt contact met de baarmoeder en dus ook met het bloed daar. Een echte placenta en navelstreng zijn er idd nog niet, maar dat betekent niet dat er geen contact is. Dit zuig ik echt niet uit mijn duim, kheb het in verschillende wetenschappelijke cursussen gezien. Het beste is volgens mij om helemaal niet te drinken, en dit vanaf je vermoed dat je zwanger zou kunnen zijn (vanaf eisprong dus).
Ben ik het helemaal mee ens Alfz. Je weet idd niet of je zwanger bent dan zou ik me toch inhouden en niet drinken. Dat doe ik nu ook steeds de laatste 2 weken drink ik niet meer voor mn nod. Nu ik toch ook al een poosje bezig ben om zwanger te raken laat ik ook de wijn tijdens mn eisprong staan. Heb hier al heel wat smoesjes voor moeten verzinnen hoor,want ga bijna ieder weeknd uit en drink dan ook wijn of bier. Ben de bob, medicijnkuur,vroeg op moeten de volgende dag. Als je een feest bij iemnd thuis hebt doe ik altijd een flesje bier leeggooien en water erin of wijn glas met sap erin. Maar meer tips zijn hier ook welkom!
heey, dit is wel een interessante vraag en topic. ik sta (als wijnliefhebber en wijnkenner) nogal bekend om mijn wijnconsumptie. niet dat ik 'zuip' maar 2,3 wijn per dag gaat er toch wel in. ik heb er ook moeite mee om dat te verdoezelen. ook ik wil niet drinken na mijn (vermoedelijke) ei en tot en met mijn NOD (tot nega test of OD beter gezegd) ik ben al 2 x expres de bob geweest (hoewel dat ook opvallend is voor mij) en ik denk dat ik binnenkort de 'antibioticasmoes' moet gaan gebruiken. verder zeggen dat je een kater hebt (das in mijn geval dan wel weer geloofwaardig misschien hihih) moet ook werken,,,toch? ik weet wel dat als ik zwanger ben ik gewoon druivensap uit een wijnglas ga drinken enzo. en wodka-jus zonder wodka haha. tis wat het stiekem zwanger proberen te worden! succes!
hihi vervelend he... Ik zou gewoon de antibiotica smoes gebruiken...je hebt een blaasontsteking Een wijntje kan geen kwaad maar dat valt ook op.... hihihi
Bedankt voor de tips! Alleen de BOB is mijn vriend dus die vlieger gaat niet op... maar een kuur tegen blaasontsteking is zeker bruikbaar in mijn geval Ik ga ook liever op zeker door gewoon helemaal niet te drinken voor ik zeker weet of ik zwanger ben of niet... zou het mezelf nooit vergeven als het later consequenties zou hebben voor de kleine. Maar ik zie dat de meningen verschillen. Hoe dan ook, ik zou zeggen: om geen enkel risico te lopen zou ik het gewoon helemaal niet doen toch?
antibiotica is een goeie... succes ermee! ikzelf drink niet in de aanloop van mijn ei tot en met NOD, in de tijd van ongi en nog geen ei (zo de eerste 10 dagen) drink ik wel wijntjes. ik heb nu al 1x de bob-smoes gebruikt en dat werkte wel . probleem is meer dat we binnenkort op vakantie gaan met familie en precies DIE week is de ovu/klus week dus los van dat we enorm willen klussen dan mag ik niet drinken en dat gaat echt zo opvallen; dan kan ik beter vertellen waar we mee bezig zijn maar dat wil ik juist niet! ik denk dat we daarom maar wittewijnflessen met sap gaan vullen enzo. alleen dan weer zorgen dat de rest zich niet bij schenkt uit 'mijn fles' na, maar gewoon proberen deze ronde al zwanger te zijn (neh zo snel geloof ik niet dat dat gaat werken ) dat zou een boel stiekem gedoe voorkomen hihih liefs klingel
Ja een wijn kan geen kwaad mischien ,maar als ik een wijn op heb wil ik er 2 en als ik er 2 op heb wil er 4 en ga zo maar door. Dan drink ik liever niks. Ach ja je moet er wat voor over hebben he,het is voor n goed doel. Het word er alleen niet gezelliger op na een uur of EEN als iedereen dronken word hahaha!
Ik heb het geluk dat ik eigenlijk niet graag wijn lust, en het dus maar sporadisch dronk, dus als ik nu zeg er geen zin in te hebben dan vinden mijn schoonouders dat zeker niet raar. Bepaalde vrienden weten het, dus die moet ik niet misleiden. Maar toen er hier een feestje was bij ons thuis, heb ik cocktails gemaakt, en voor mezelf pisang zonder alcohol. Dus als je zelf voor drank moet zorgen kan je t zo oplossen, wel zien dan dat er niemand anders de keuken inkomt. Al kan je dan nog zeggen: 'verdorie, khad er in de winkel niet opgelet, da'k de verkeerde (onder alcohol dus) heb meegenomen'. Als ik in mijn eerste weken zit (dus voor ei) dan drink ik af en toe wel es iets bij mijn schoonouders enzo, dan valt het ook minder op. Als ik dan in een andere week zit, dan heb ik zogezegd gewoon geen zin. Maarja als je bekend staat als iemand die er al eens eentje drinkt gaat dit moeilijker. Dus is de antibioticakuur t simpelste volgens mij
Dit is misschien een moeilijke, maar die werkt op lange termijn: antidepressiva. Het is namelijk niet zo'n goed idee om daarbij te drinken. Maar ja, dan krijg je misschien wel veel andere vragen naar je hoofd, en moet je misschien gaan liegen. Tenzij je makkelijk kan zeggen dat je ff niet goed in je vel zit ofzo. Wat een voordeel dat ik al jaren niet meer drink