GAAF HuiBooBee !! Ik weet inderdaad dat het semi-permanent is, dat het er dus uitgaat/vervaagd. Maar ik wist niet dat het al na 1,5 zou gebeuren. Ik ga deze keer gewoon voor nog een keer Stargazer, en daarna kijk ik of ik toch liever een ander merk wil proberen. Ik zal trouwens een fotootje uploaden .. hold on!
Dankjewel! Gewoon proberen inderdaad. Het kan echt zo maar zijn dan Stargazer niet jouw merk is! Blauw van Directions pakt namelijk perfect bij mij, maar een blauw van Stargazer doet vrijwel niets. Ik wacht op de foto! Ik hou van kleurlijk haar
Ooooh het is al een peach/pasteltint. Mijn ervaring is dat dat sowieso snel lijkt te vervagen. Al moet ik zeggen dat ik het reuze mee vind vallen hoor! Grote kans dat Directions inderdaad intenser zal zijn.
Ik keek voor andere merken, maar ze hebben eigenlijk alleen maar hard roze. Geen Baby Pink, Cotton Candy o.i.d.. Of kijk ik scheel?
Ja pastel tinten vervagen sowieso sneller. Je kan zelf ook pasteltinten maken hè? Gewoon de hard roze ( bijvoorbeeld Flaminog ) verdunnen met conditioner of haarmasker. Tot je de gewenste kleur hebt.
Hoe lichter je ontkleurd hoe beter het pakt ( heb je donker haar van jezelf word je door ontkleuren toch nooit wit ) ook nooit 2 x je haar ontkleuren!! 1 x is al erg genoeg. Je houdt straks geen haar meer over, en de conditie word er ook niet beter op. Conditioner wel altijd na het kleuren gebruiken, ( dus niet tussen het ontkleuren en de felle kleur door, ma na de felle kleur ) anders loopt de kleur er zo weer uit doordat de haarschubben niet zijn gesloten. Ook is algemeen bekend hoe " nepper " ( niet lullig bedoeld ) de kleur hoe sneller het weg is. Dus wat dat betreft helemaal niet raar dat het zo snel weg is. Toen ik de punten van mijn rood had deed ik dat gewoon elke 6 weken in de kapsalon en tussendoor werkte ik het bij met zo'n potje. Maar dat deed ik ook elke week! Niet dat het dan echt hoog nodig was maar dan houdt je de kleur wel op zijn mooist. Ook denk ik dat je misschien te weinig hebt gebruikt. Hij is niet erg intensief op dag 1 na mijn idee. Heb zelf ook een roze pluk in mijn haar ( salon kwaliteit ) en ook dan loopt het snel terug, dat komt gewoon door de kleur zelf. Ik probeer het zo min mogelijk te wassen ( om de dag is echt niet perse nodig word je haar alleen maar sneller vet van ) en de kleur word wel minder maar niet vaal. Gaat van fel roze na pastel zeg maar ma nog wel intensief. Hoop dat je iets met mijn tips kan
Carnation Pink valt bij mij vrij licht/pastelkleurig uit. Is van Directions. Als ik het wat lichter wil hebben doe ik er altijd een drup of wat conditioner door. Manic Panic Cotton Candy Pink is ook vrij licht.
Ik meng mijn Directions sowieso met een Nutritive masker van Kerastase. En dan uitspoelen met koud water.
Toen ik nog knalrood was , verfde ik het ook altijd met Directions werkte echt veel beter als gewone verf. Bleef beter zitten. Volgens mij hebben ze ook roze...
Dankjulliewel voor jullie tips, HuiBooBee, MadameV en Aszz! Ik heb er zeker wat aan! Op naar de winkel!!
De Cotton Candy van Manic Panic ziet er inderdaad goed uit! http://www.attitude-europe.com/her/body-jewellery/hair-dye/uv-cotton-candy-amplified-semi-permanente-haarverf/
Graag gedaan! Veel plezier. Ik hoop dat je de gewenste kleur toch uiteindelijk te pakken krijgt. Enne, wel showen dan
Aaaaah gaaaaf!! Ik wil ooooook! Helaas is mijn haar niet zo gezond dat ik alles kan ontkleuren! Ik ben jaloers.
Nog niet genoemd: check ook eens of je een meer natuurlijke shampoo kunt gebruiken. Wie weet gebruik je wel eentje die hard aan de kleur vreet? Zo was er vroeger de tip dat je met antiroosshampoo een mislukte kleurspoeling weg kon wassen, omdat dit enorm agressieve shampoo is. Misschien babyshampoo of iets van de Lush ofzo?
Daar heb je een goed punt inderdaad. Ik weet dat Head&Shoulders eigenlijk altijd agressief is voor geverfd haar. Ik gebruik nu Hema shampoo voor droog en beschadigd haar. Misschien is een 'voor gekleurd haar' shampoo beter?
met felle kleuren haarverf had ik altijd een zeeppompje met conditioner in de douche staan, ik deed dan altijd nog wat haarverf door de conditioner, op deze manier kon ik na elke keer haren wassen de kleur weer vrij makkelijk bijtrekken. Vooral met roze/rode tinten werkte dit erg goed. En hoe vaker je het kleurt hoe langer de kleur blijft zitten (bij mij in ieder geval)