Haarverf voor thuis

Discussie in 'De lounge' gestart door Lootje, 1 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Kis dekt goed met 6%. Maar pak nu zelf pakje van de kruidvat, merk niet heel veel verschil.

Sunnygirl79 vindt dit leuk.
  2. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Developer 40 is 12%
    Dat ik donkerbruin was gebruikte ik ook een pakje van de drogist inderdaad niks moeilijks aan.
    Ik ben zelf donkerblond met een rode ondertoon en als ik bijv. pakje 9.4 pak dan zou het zomaar oranje kunnen worden!
    Ja donkere kleuren vind ik makkelijk om te verven maar blond is wel een dingetje.
    Bijv blonderen is ook niks moeilijks aan maar wat als je 12% gebruikt en het een uur laat zitten dan brand je gewoon je haren dood.
    Ik weet niet wat voor blond TS is dus advies wordt gewoon moeilijk.

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik begreep wel wat developer zo ongeveer moet betekenen. Maar vond dit wel weer typisch: net doen alsof kappers dingen hoger wiskunde is.
    Op de verpakking staat wat het is en voor wat voor type haar het geschikt is. Daarnaast bestaat er altijd nog logisch nadenken én google :roflmao:

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ik zag vandaag ook een bericht van een kapster voorbij komen.
    Dat ze geen verf wilden verkopen, omdat het te ingewikkeld is en mensen dat niet zelf moeten gaan doen.

Kom op zeg. Zó ingewikkeld is het niet en idd wat je zegt, Google en je vindt het.
    Ik denk dat ze eerder bang zijn hun baan te verliezen (wat ik dan wel begrijp), maar doe dan niet alsof het zo moeilijk is.

maartje84 vindt dit leuk.
  5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Haha ja echt. Ben ff gaan Googlen: kappersopleidingen heb je op mbo niveau 2,3 en 4. Dat laatste is voor als je salommanager wilt worden. Die volledige mbo 4 opleiding kun je in 2 jaar afronden. Maar met niveau 2 heb je dus ook al de papieren om iemand zijn haar te verven: de opbrengtechnieken voor diverse kleurbehandelingen zoals high-lights, low-lights, coupe soleil, volledige kleuring, tonen van haar. En hoewel ik niemand hier wil beledigen dus ik zeg ook niet dat je met niveau 2 een verstandelijke beperking hebt (!!) voordat ik verkeerd begrepen wordt, maar er zijn mensen met een licht verstandelijke beperking die niveau 2 afronden. En die doen dus ook dat verven... ;)

6. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Het wordt niet aangeraden om van blond naar donker te gaan ivm met groene schijn etc. Ik ga perfect van midden tot donkerblond naar zwart, voorkeur is blauwe schijn. Nog nooit naar een kapper geweest voor die kleuring.

Deel Deze Pagina