Ik zoek nog een leuk en niet te veeleisend recept (geen vis). Ik wilde meloen met ham en pijnboompitten vooraf doen en choco fondue na.
geen idee wij gaan savonds naar een show van arie & sylvester dus ik denk dat wij iets makkelijks eten van te voren
Ik denk dat ik als dessert stukjes aardbei en banaan in witte chocolade ga doppen en dat op een satéstokje prikken. Als avondeten zal het gourmet worden, vermoed ik, of gewoon 'fingerfood'. Lekker makkelijk, kan ik overdag maken, zodat ik s'avonds veel tijd heb om te knuffelen!
Ik denk dat het pannekoeken worden! Wij hebben namelijk valentijnskindjes en ze kunnen nog niet zelf kiezen, maar als ze dat wel konden zouden ze pannekoeken kiezen (denk ik..... )
k ben niet zo van het valentijn gebeuren ahahahha is dat heeol erg? k doe liever leuke dingen als het niet word opgedrongen hhahahaha wij hebben vaker dagen dat we lekker genieten van elkaar dus tjah vind het een beetje overbodig! maar de mensen die het wel vieren geef ik groot gelijk maarg oed ging over eten, wij zijn aan het sonja bakkeren en we mogen lekker spagetti hahahah toch maar een sliertje delen...
oo wel lekkere ideetjes hier. ik denk dat ik dit jaar ook maar eens iets aan valentijn ga doen. dit jaar word voor ons nl heel speciaal, we krijgen de 2e echo die middag en de intake bij de verloskundige. Zoiets vraagt natuurlijk om een feestje 's avonds! hele fijne dag alvast allemaal. kuzz
ik denk het frietjes met biefstuk gaat worden, verder doen wij niet mee aan de geldkloperij hoor geen kadootjes gewoon een gezellig etentje samen en een romantische film kijken. Als je twee kindjes hebt rond lopen moet je af en toe een romantisch avondje plannen en als valentijn daar een reden voor geeft doe ik daar wel aan mee hoor! Oh ik heb wel van die hartjes snoepjes gekocht Marian gefeliciteerd met de verjaardag van je kindjes leuk joh! (Ons jongste kindje is verwekt op valentijn )
hmm ik vind het toch jammer dat veel mensen valentijn enkel "commercieel gedoe" vinden het is tenslotte toch wat je er zelf van maakt en het betekend zeker niet dat je de rest van het jaar niets liefs mag doen.. maar het is wel een leuk excuus ik heb vorig jaar bij de bijenkorf pasta gekocht in hartjesvorm rode en witte... echt superlekker dus niet uitgebreid, niet moeilijk.. en zeker niet duur maar wel heel erg leuk als je niets verwacht voor valentijn *grin* "liefde van de man gaat door de maag" toch? gelukkig houd zn vrouw ook van lekker eten.. dus hebben we er allebei wat aan. dit jaar gaan we waarschijnlijk een weekje later "valentijnen" volgende week komt namelijk mijn schoonmoeder een dagje oppassen en gaan wij waarschijnlijk lekker saampjes naar de sauna al zag job dat zn favorestaurant ineens niet meer schreeuwend duur is.. dus dagje bioscoop/etentje etc kan het ook nog worden en tja.. dat het dan een weekje later is.. tja dat is dan bijzaak
ik vind trouwens chocofondue als toetje wel een cool idee misschien dat dat dit jaar wel at is al heb ik geen idee hoe dat werkt en wat je er precies voor nodig hebt...
ik eet morgen alleen en mijn vriend ook , en we zien elkaar maar 10 minuten ofzo want als hij thuiskomt vertrek ik maar de manege voor mijn rijles.
@ Saskia, je kan speciale chocola kopen die je dan au bain marie moet smelten maar ik doe het ook met een gewone plak chocola hoor. Best is pure (of witte als je dat lekker vind) je kan het dan smelten in een bakje dat in een pannetje met water staat (dus geen water in het bakje) en ik had het op een speciaal fondue standaard staan maar dat vlammetje is veel te heet dus werd het hard dus je kan ook best zonder warm houd dingetje. Lekker met appel, banaan, peer, aardbei, etc. Die hartjes pasta klinkt ook heel leuk! @ Lon en Tijn, dan doe je het toch een paar daagjes later net als Saskia zegt, maakt niet zoveel uit wanneer je het doet. Als het maar gezellig is!
@mollyM: gewoon reep choco smelten.. in een bakje en dan dat bakje op tafel met stukjes fruit en prikkertjes ofzo? klinkt wel als doable dan
Yep Saskia en eventueel als het snel afkoeld kan je nog even terug in het warme water zetten. Is super lekker! \/ zag dat je nog scheutje melk of room in kan roeren om meer sausachtig te maken http://www.smulweb.nl/936518/koken/rece ... ladefondue Virginie ja lekker he, kipkluifjes, kleine worstenbroodjes, olijfjes, gebakken garnalen, gebakken aardappelpartjes, gevulde championnetjes.... Hmmm wat maak jij zoal klaar?
vis , aardappelen uit de oven en een lekkere salade denk ik...makkelijk. wij eten /bijna/ nooit suiker,.... , chocola, etc dus ook niet met valentijn.
Hier niets bijzonders, tenminste ik denk dat ik een bakje uit de vriezer haal. Vriend gaat uitgebreid uit eten met collega's zoals het er nu naar uit ziet.