Haarverf?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door lautje1979, 7 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb mijn haar weleens geverfd, maar wat een chemische lucht hangt er in een kapsalon waar meerdere vrouwen tegelijkertijd met haarverf op hun hoofd zitten! Of het nou in je bloedbaan komt of niet; je ademt die giftige stoffen toch in! Ik beits nog over een plankje in de buitenlucht!

2. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    nou nou , dat valt best mee hoor... ;)

3. Alita

Alita Niet meer actief

Dan zou ik ook de hele dag maar binnen blijven...... :confused:

4. zogelukkig

IK vind het stinken als ik tussen 6 anderen met haarverf op hun hoofd zit, dat is mijn constatering. Ik vind dat een dikke chemische lucht. Stank=ongezond, meestal. Ik heb echt nog en plankje gebeitst de eerste week dat ik overtijd was. Lekker buiten, ik rook niks.

Allemaal persoonlijke keuzes die we gelukkig kunnen maken!
    De een rookt, de ander verft zijn haar, weer een ander fietst iedere dag een uur door de uitlaatgassen naar het werk...

5. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    @ zogelukkig
    poeh als ik jou was zou ik maar de hele dag lekker in bed blijven liggen .. :) want stel je voor... ;)

6. Niet meer actief

Ik vind de vergelijking van roken en haar verven erg krom en totaal niet in verhouding staan tot elkaar!

7. zogelukkig

"Blijf maar de hele dag in bed liggen", wat zijn dat voor felle reacties?
    IK val niemand aan, ik zeg alleen dat IK mijn haar niet ga verven.
    Toen ik ernstig ziek was, lag ik verplicht heel de dag op bed. Nu ik zwanger ben, voel ik me beter dan ooit.
    Mag het mijn vrije keus zijn wat ik wel of niet doe? Ik verwijt niemand iets hoor en met zo kattig reageren heb je alleen maar jezelf! ;)

8. zogelukkig

Ik heb er nog even wat over gelezen en ach, de 22 meest giftige stoffen in haarverf moesten er een paar jaar geleden uit omdat je haar verven lymfeklierkanker kon veroorzaken. Maar dan lees ik ook nog verhalen over blaaskanker en huidkanker? Ik heb hier een verpakking van haarverf voor me liggen en er zitten inderdaad een heleboel chemische stoffen in, da's een feit. Ik ben geen chemicus, dus ik weet niet hoe ze precies werken.

Stoffen kunnen trouwens wel via de huid wel in de bloedbaan terecht komen. Je huid is je grootste orgaan. Denk bijv. aan nicotinepleisters of pijnstillende cremes, die werken ook via je huid.

Nogmaals: ik zeg niemand wat te doen en ik vergelijk roken niet met haar verven, ik doelde daarmee op je eigen vrije keus waaraan je je baby bloot wilt stellen. ;)

9. Niet meer actief

maar je noemt het wel in 1 zucht, alsof zulk soort dingen van een zelfde kaliber zijn :( maar oke

10. Alita

Alita Niet meer actief

ieder zijn eigen mening en we mogen hier allemaal onze eigen mening geven en dat is iets anders dan kattig zijn alleen omdat wij het niet met je eens zijn...
    Doe gewoon waar je je jezelf het beste bij voelt voor iedereen ligt die grens ergens anders...

11. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    ach ja , wie windt er zich hier op... ;)
    en uh , ik ben niet kattig.. :p

12. Niet meer actief

me neither ;)

13. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    hahaha...!
    heb er alleen maar lol van ..

maar uh , wij verschillen ook niet veel met elkaar ...en het is duidelijk te zien wat we krijgen...!

14. Niet meer actief

Hahaha yep :p we schelen 2 daagjes.. toevallig :D misschien tegelijk bevallen, kunnen ze later daten :p

Deel Deze Pagina