Ik wil over de situatie waar we inzitten een weblog gaan bijhouden. Nu het is ongeveer 0 verstand van dit soort dingen dus hoop dat er iemand hier rondloopt die er wel verstand van heeft. Het moet een site zijn die makkelijk toegankelijk is en makkelijk bij te houden. Ik wil er een dagboek bijhouden met tekst en af en toe een foto. Kan iemand mij op weg helpen?
ik heb een blog van blogger. Via google. Ik vind het ideaal, omdat je via picasa webalbums ook van google de foto's direct in je blog kan importeren omdat het allemaal van google is. Ik vind het echt super simpel daar en ideaal. Goed idee van je. Lijkt mij erg fijn voor jullie. Als je nog vragen heb roep je maar.
Kijk en dit duizelt me al haha.... hoe kom ik daar? En ehm picassa is dat makkelijk om daar je fotos in te krijgen? Ik ben echt zo een digikneus
ja let op: je gaat gewoon naar blogger.com, dan kun je rechts een gmail adres aanmaken, dat is nodig om in te loggen. Als je al een gmail adres hebt dan is het nog makkelijker. Je gaat naar google.com en drukt rechtsbovenin naast dat tandwieltje. Dan: inloggen- accountinstellingen-producten daar zie je blogger staan en picasa webalbums. Daar wijst picasa voor zich, das gewoon uploaden. Blogger moet je even uit vogelen, maar dat moet wel lukken denk en anders vraag je het maar. Als je straks een bericht hebt en een foto wil invoegen van picasa, is dat maar 1 knoppie
O ja, het moet ook bij te houden zijn via ipad omdat we die vnml in het ziekenhuis zullen gebruiken dus apple proof
op wordpress.com kun je ook bloggen en er zijn ook applicaties om het vanaf je telefoon te doen. Ik weet bijna zeker dat dit met een wachtwoord te beschermen is, omdat ik het bij anderen heb gezien, maar ik zou zelf niet weten hoe.
Je kunt (meen bij instellingen) aangeven of het een anoniem blog moet worden op een open blog. Maar denk wel dat wordpress meer iets is voor de iets mindere digibeet. Probeer blogger en als je vragen hebt stel ze gerust of Google er even naar. Geldt natuurlijk ook als je toch wordpress wil gebruiken...
Hoi Sidmick, Wij hebben sinds de geboorte van Mika ook heel veel meegemaakt. Ik heb vanaf dag 1 dat ik het weet een blog geschreven, in eerste instantie vooral voor mezelf. Maar later kreeg ik het idee dat andere mensen het ook fijn vinden om op die manier op de hoogte te blijven en het scheelt je heel veel uitleggen, mijn blog heb ikook via blogger gemaakt. Kijk maar eens hieronder naar mijn voorbeeld. Ik heb eigenlijk nooit gekeken of ik hem kan vergrendelen met een wachtwoord omdat ik dit zelf niet nodig vond. Ik vind het niet erg als vreemde onze ervaringen willen lezen. Let wel op dat artsen het niet fijn vinden om met naam genoemd te worden daar had ik niet zo bij stil gestaan. Wil je heel veel sterkte toewensen met je zoontje! Liefs mik
Klopt. Je kunt bij elke post apart aangeven of het openbaar moet zijn of afgeschermd met een wachtwoord. (Boven 'publiceren') Als je eigen webspace hebt en daar WP op draait kun je ook een speciale plugin downloaden, waardoor je nog gemakkelijker je blog of delen daarvan kunt afschermen, maar ik weet niet of dat kan op een blog die door WP zelf gehost is.. (Zo niet, dit deel negeren, want zelf een WP blog draaien is weer een stapje verder en niet wat je zoekt, denk ik) Ik ben zelf een groot fan van Wordpress.