Ik ben in November poli-klinisch bevallen van mijn zoontje in het ziekenhuis. Ik had altijd begrepen dat ik hier een gedeelte van zelf moest betalen... het is nu 3 maanden later en ik heb nog geen rekening gezien... wanneer ontvingen jullie de rekening? Edit moderator: Verplaatst naar na de bevalling. Graag goed opletten waar je een topic plaatst.
Ik ben dan wel met medische indicatie bevallen, maar bij mij is de rekening pas met een maand of 11 ingediend bij de verzekering.... wel heel erg laat dus...
Ik ben in december bevallen, ik wilde thuis bevallen, maar moest toch naar het ziekenhuis omdat ons meisje in het vruchtwater had gepoept. Ik neem aan dat dit dus een medische indicatie is? Maar ik ga er sowieso vanuit dat ik niks hoef te betalen, aangezien ik erg hoog was verzekerd voor zwangerschap, bevalling en kraamzorg. Maar ik heb dus ook nog geen nota ontvangen.
Volgens mij betaal je dan wel een landelijk vastgesteld eigen bijdrage a 250 euro. Hier ook medische indicatie, maar ik wacht dus nog op de eigen bijdrage. Alleen heb ik het idee dat zorgverzekeraars hiervoor na het jaar pas een eindafrekening maken? Ik heb tenminste afgelopen week de rekening binnen gehad voor 2008. Dus dan duurt het nog een jaar voordat ik de volgende krijg (aangezien ik 3 januari ben bevallen).
als je een medische indicatie hebt mogen ze je niets laten betalen hoor.dit omdat je word door gestuurt door de vk. ook mogen ze niet aan je eigen risico komen. eigenrisico mogen ze niet aan komen tijdens ze zwangerschap alleen de bloed ondezoeken kunnen daar onder laten vallen! ps merle lekker jong heb je
Hoe kom je erbij dat je een eigen bijdrage zou moeten betalen bij een bevalling in het ziekenhuis met medische indicatie? Op medische indicatie worden alle kosten gewoon vergoed vanuit de basisverzekering (als je tenminste niet een studentenverzekering o.i.d. hebt waar dit buiten valt, maar die hebben maar weinig mensen die bewust aan kinderen beginnen), dus ik denk dat je lang kan wachten op jr rekening van E 250,- :-D (al lijkt dat me niet vervelend...) Je hebt wel een verplicht eigen risico van E 155,-, maar dat geldt niet voor deze kosten. Ik denk wel dat een evt. opname na de bevalling onder het eigen risico valt, maar dat had ik voor m'n bevalling al opgemaakt, dus heb nooit een rekening gezien I(beviel aan het eind van de middag en moest een nachtje blijven).