haarverlies.

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Tamara Boontjes, 30 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamara Boontjes

31 mrt 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenavond dames!

Ik ben 4,5 maand geleden bevallen, en nu heb ik sinds een maand last van haarverlies.... En ik heb al niet super dik haar dus baal er flink van. En ook dat het overal in huis ligt. Als ik ons zoontje knuffel of met hem aan het spelen ben is met maar even of hij heeft haar in zijn handen of in zijn mond..Waar daar zitten zijn handen ook vaak in. Haha. Wie heeft er tips....

Groetjes een kalende moeder...:$

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Wou ik net vragen

Hier begon het rond de 4 maanden na de bevalling en moet elke dag m'n borstel 3x leeghalen. Er komen bossen uit :(

Zelfs een kale plek gevonden en heb nog maar een zielig bosje haar over :( als dit nog een maand doorgaat vrees ik het ergste..

De HA zegt dat je in je zwangerschap 9 maanden lang alle haren vasthoud en na de bevalling verliest omdat haren meestal na 12 maanden vernieuwen en je dus al het haar wat je vasthield verliest rond de 3/4 maanden na de bevalling

3. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier begon het 3 maanden na de bevalling uit te vallen.
    Ik draag het maar in een staart zodat niet overal haren liggen.
    Heb al een aantal keren het doucheputje moeten ontstoppen door alle haren. Kapster zei dat het heel normaal was maar leuk is het niet. Ik heb er een flink stuk af laten knippen, dan lijkt het weer wat voller.

4. Humava

Humava Niet meer actief

Bij mij begon het ongeveer 3 maanden na mijn bevalling. Ik heb nu het idee dat het iets minder wordt.:) Ik heb wel de mazzel dat ik heel veel haar heb dus je ziet het niet op mijn hoofd, maar wel in het hele huis overal blonde haren, om gek van te worden.

5. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
    bij haaruitval is vooral vitamine B van belang, heb ik eens ergens gelezen.

6. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik heb er ook veel last van!

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.954
    113
    Vrouw
    Ik was het zo zat dat ik mijn halflange haar kort heb laten knippen....overal een spoor van haren,en idd in de badkamer een halve pruik...irritant!

8. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    klopt! ik slik elke dag vitamine b tabletten en sindsdien geen extreme haaruitval meer gehad. Ben 5 maand terug bevallen van mijn 4de kindje. Na mijn 2de kindje had ik er zoooo veel last van dacht dat ik niks over zou houden. Na kindje nr 3 wilde ik dat niet weer en toen raadde iemand mij vitamine b tabletten aan. Werkt bij mij erg goed

9. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Hier ook! Precies rond dezelfde tijd... Dochter had hele plukken van mijn haar beet!
    Ik heb het lekker rigoureus allemaal afgeknipt en ben nu vitamine B aan het slikken.

10. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Hier ook een mamma in de rui :( overal waar ik geweest ben vind je mijn haar

11. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Er helpt weinig tegen helaas! Het groeit gelukkig wel terug!! Ik ben momenteel gezegend met coupe ontploft. Overal kleine toefjes nieuw haar ;)

12. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Meiden, positief nieuws! Ik heb het ook mega gehad.. ook overal haren in huis, op kleding.. bleh.. Maar nu is m'n jongste bijna een jaar en het is nu eigenlijk zo goed als over! normaal haarverlies bij het kammen nog wel maar verder niet!
    Heb ook vit. B geslikt en dat werkte wel. Is ook een hormonenkwestie volgens mij, gaat weer over. Heb nu weer m'n ouwe bossie haar terug :p

13. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Hier ook een dun bosje futloosheid op mijn hoofd. Krijg allemaal nieuw haar, wat recht overeind staat. Lijkt net alsof ik aan de voorkant stekeltjes heb en achter een dun matje in de nek. Heb nog wel wat haaruitval maar niet zoveel meer (inmiddels 10 maanden geleden bevallen). Wil t wel kortwieken, ben ook ineens behoorlijk grijs aan t worden. Maar iedere dag dat korte haar stylen en om de 6 weken naar de kapper heb ik geen zin in.

14. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    heb je je b12 al eens laten checken ?
    ik heb dit ook vreselijk gehad..en had ook echt bijna kale plekken..
    bleek een tekort te zijn aan b12 , nu iedere week injecties en het gaat al veel beter !

15. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook overal haar rond die tijd.. heb het idee dat het wel al iets minder wordt.... vooral in zijn bedje viel het op, omdat het wit is en ik donkerblond haar heb... Ik heb dik/veel haar dus het valt bij mezelf niet zo op maar het is wel vervelend dat het overal rondslingert:)

16. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier helaas nog steeds last van haaruitval. Ik ga maandag meteen vit. B halen, hopen dat het bij mij ook helpt, want begin er nu toch wel erg van te balen.

17. wondertje78

wondertje78 Actief lid

7 mei 2009
    356
    0
    0
    Ik ben vitamine B12 van kruidvat ( potje kost 1.89 dacht ik ) gaan slikken.Hier begon het haaruitval vrijwel direct na de bevalling...
    Na twee weken stopte het,toeval?? Kan altijd! Het zal vast niet bij iedereen helpen,maar voor mij gelukkig dus wel! Probeer het eens,je weet maar nooit! ;)

18. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik krijg sowieso maandelijks b12 injecties, al 4 jaar, maar ze vallen toch met bossen uit.. Gewoon hormonaal van de bevalling, lijkt me weinig met b12 te maken hebben aangezien 9 vd 10 vrouwen haaruitval krijgt na de zwangerschap. En haar wat al los zit/oud is gaat sowieso uitvallen.

19. Chaii

Chaii Niet meer actief

Vanaf dat mijn dochter 5 maanden is word het steeds minder de uitval.

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ph, verschrikkelijk.. niet iets waar ik weer naar uit kijk. Bij mijn duurde het wel een half jaar maar gelukkig verloor ik de haren die ik tijdens de zwangerschap niet verloren was (had een enorme bos haar tijdens de zwangerschappen en nu weer) maar irritant is het wel.

Geen tips sorry!

Deel Deze Pagina