Hallo dames, Ben heel benieuwd of jullie mij op weg kunnen helpen. Zelf heb ik heel slap, dun en fijn haar dus als ik naar de fles crèmespoeling kijk dan is het al vet. Mijn dochter daarentegen heeft een prachtige, volle en lange bos haar met slag. Wassen was tot een maand terug drama dus dat deed ik heel weinig. Inmiddels is ze 4 geworden en nu is ze een echte grote meid en kan ze ineens prima haren wassen . Draakje!. Maar goed, ik was haar haar nu wekelijks met goede shampoo en daarna crèmespoeling en ga elke 2-3 maanden naar de kapper voor een knipbeurt. Nu is haar haar ontzettend droog aan het worden en slecht te borstelen. Wij doen voor het borstelen of een klodder doorkammer erin of een anti-klit spray. Maar beide producten zijn inmiddels niet meer voldoende om het goed te kammen. Hebben jullie tips wat ik kan doen om haar haartjes weer lekker zacht en glanzend te maken? Vaker wassen? Maskers? Specifieke producten gebruiken? Het liefst met zo min mogelijk chemische toevoegingen. Bedankt!
Kijk eens naar de CG (curly girl) methode. Als het zo moeilijk te kammen is zou ik een leave in conditioner gebruiken. Bijv. Van Aunt Jackies, quench.
Ik ben geen haarexpert, maar ik zou juist niet vaker wassen. Volgens mij wordt het van vaak wassen alleen maar droger. Een oplossing zou ik zo verder ook niet weten eigenlijk, maar ik denk iig dat vaker wassen de oplossing zeker niet is.
Thanks dames, fijn! CG methode doorgelezen, ga ik vanaf dit weekend proberen. En dan gewoon 1x per week. Tips blijven welkom!
Gebruik je een detangler haarborstel voor je dochter? Deze werkt bij mij en mijn dochter het beste. Daarnaast was ik 1 keer in de 2-3 dagen onze haren met antiklit shampoo voor mijn dochter en shampoo en cremespoeling voor krullend haar voor mijzelf. Af en toe een haarmasker erin en weinig last van knopen.
Mijn dochter heeft ook een volle bos met slag. Met kammen gebruiken wij een Tangle teezer borstel (maar dan namaak van aliexpress), komt er makkelijker doorheen. En anders wat cremevoeding erin met dikke klitten. Wassen met shampoo doe ik zelf zo min mogelijk, alleen als er appelstroop in haar haar geplakt zit of zo De andere keren met douchen spoel ik alleen met water uit of ik was het met alleen cremespoeling (met argan olie). Kruidvat heeft ook lekkere haarolie wat het zacht en minder pluizig maakt. Deze bedoel ik: http://raindropsxx.blogspot.nl/2015/03/review-kruidvat-haarolie-moroccan-argan.html?m=1
Hier een tangle teezer, dat gaat heel goed. Verder slaapt ze met een vlecht, dat voorkomt klitten. We gebruiken kindershampoo van Urtekram en onderin doe ik wat conditioner. Soms bij het borstelen een kleinnn beetje kokosolie. Vooral belangrijk hier is dat ze nooit zonder te kammen en vlechten gaat slapen, anders heeft ze de volgende ochtend echt 1 grote klit achterop haar hoofd... En qua droogheid zou ik juist niet vaker gaan wassen!
In mijn eigen haar zou haarolie denk wel wat vettig maken (afhankelijk hoeveel je gebruikt). Maar mijn dochter heeft droog pluizig haar dus daar helpt het juist bij om de haren wat meer bij elkaar te houden.
Die haarolie gebruik ik ook bij onze dochter. Is het enige dat werkt bij haar dikke, droge haren. Verder was ik het 1-2x in de week met shampoo en conditioner.