Hallo, Afgelopen week was het erg mooi weer en zijn we veel buiten geweest. Toen kwamen we erachter dat onze dochter nogal allergisch reageert op de zonnebrandcrèmes die we in huis hebben, iets waar ze vorig jaar nog geen last van had. Het lijkt wel echt aan de crèmes te liggen en niet aan de zon zelf, want alleen de ingesmeerde gedeeltes werden vlekkerig en zeer droog, of ze nu wel of niet in de zon was geweest. Maar we willen in de zomer wel eens gaan fietsen of naar de grotere speeltuinen in de buurt, en die zijn wel in de zon. Heeft er iemand tips over welk middel we het beste kunnen gebruiken? Er zijn namelijk zoveel soorten en voordat we ze allemaal uitgeprobeerd hebben is het zomer 2021. Een dun t-shirt dragen helpt natuurlijk ook tegen de zon, maar de handen, nek en gezicht wil ik ook goed kunnen beschermen. Alvast bedankt!
Wij gebruiken no ad en die gaat goed samen met een eczeem huid. Ondertussen kunnen we andere ook gebruiken. Anders langs de apotheek
Onze zoon had dit ook en ik maar smeren omdat die rood werd en ik dacht dat hij verbrande . Maar goed in eerste instantie heeft de huisarts ons zonnebrand crème voorgeschreven, maar dit was factor 15 en voor een roodharig jongetje dus niet sterk genoeg. Op haar advies hebben we dus zelf getest in zijn arm (binnenkant elleboog of in de knie holte) voor het naar bed gaan er een beetje insmeren en de volgende ochtend kijken of er een reactie was. Uiteindelijk bleek hij niet te reageren op de producten van Cien van de Lidl en gebruiken we dit al jaren met volle tevredenheid. Waar je wel even op moet letten is dat je kind altijd zijn eigen zonnebrand bij zich heeft en het haar duidelijk is dat ze alleen die op mag smeren. Het komt nogal eens voor dat ze bij vriendinnetjes, op school etc zo lief zijn om kinderen in te smeren.
Bedankt voor de reacties! ik werk zelf in de apotheek en heb destijds een van la roche posay meegenomen (gekocht natuurlijk, haha), een die geschikt is voor bij eczeem. We hebben daar ook nog een zalf van die ze wel kan hebben. Ik zal die van de Lidl eens op haar huid testen, die kan ik zelf altijd nog gebruiken mocht ze er niet tegen kunnen (dan probeer ik de no ad daarna )
Mijn dochter reageerde ook heel heftig op de zonnebrand, rodr vlekken, traan ogen etc. Ik ben toen wel uitgekomen bij de kinderzonnebrand van La Rocey Pose factor 50 gekocht bij de apotheek. Zij reageerde op deze wel heel goed en 3 seizoenen later gebruik ik deze nog steeds voor haar (natuurlijk wel elk seizoen een nieuwe). Maar zo zie je maar dat elk kind daar ook anders op reageerd. Ik kreeg toentertijd ook de tip voor Vision zonnenbrand, helaas reageerde mijn dochter daar toen hetzelfde op, maar wellicht dat jouw dochter daar wel goed op reageerd. Succes met de zoektocht!