Haarverzorging geverfd haar

Discussie in 'De lounge' gestart door Baby09, 19 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Goedenavond dames,

Ik heb al een tijdje rood geverfd haar. De kleur en intensiteit veranderd nog wel eens :D Alleen ik merk de laatste maanden dat de kleur heel snel terugloopt en mijn haar is pluizig en droog :( ik kan het niet eens meer los dragen want dat ziet er gewoon niet uit.
    Morgen ga ik naar de kapper dus ik ga daar sowieso advies vragen. Maar ik was benieuwd hoe jullie je (rood) geverfde haar mooi, glanzend en zacht houden. Welke shampoo, conditioner, serum gebruiken jullie?

2. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Ik gebruik de l'oreal elvive color vive. Ik heb dan de 2 in 1 versie (volgens mij alleen te verkrijgen in Duitsland) is shampoo met conditioner erin.

3. Emihan

Emihan Actief lid

18 aug 2015
    474
    68
    28

Ik heb dat ook. Al heb ik blond haar. Het enige wat bij mij werkt is de stijltang er doorheen halen. Geen enkele shampoo, conditioner, serum of wat voor haar verzorging dan ook maakt mijn haar minder pluizig. Ik ben bang het het gewoon verpest is door de verf. Ik laat het er nu ook uitgroeien en verf het nooit meer.

4. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik ben ook rood geweest , erg leuk maar super bewerkelijk! Wat ik had was van CHI een haar masker met rood erin. Dit werkte super goed. Maakte mijn haar verzorgend en haalde de kleur terug.

5. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Wat pluisje zegt! K had dat masker ook. Je kleur blijft langer mooi en het is goed voor je haar. Ik probeerde het ook maar 2 x in de week te wassen.

6. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Ik ook!

7. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.791
    493
    83
    Wil je geverfd haar mooi houden, en zeker zo'n lastige kleur als rood, zo min mogelijk hitte erop gebruiken (of anders met een echt goede hittebescherming). Geen heet water met wassen en zo min mogelijk wassen.

Je had vroeger van John Frieda de color glaze, dat was een soort masker met heel veel roodpigmenten die je kleur weer ophaalde. Maar ik heb geen idee of dat nog wordt verkocht. Van Syoss heb je geloof ik ook zo'n color refresher.

Tegen het pluizige, heel jammer, maar toch je punten regelmatig bij laten knippen (en zeker niet laten snijden, dan krijg je zeker pluis). Gebruik altijd een conditioner, het liefst met siliconen omdat die een laagje om je haar leggen waardoor je haar gladder wordt.

Je hebt van Chi de keratine mist, die je 1 keer in de 2 weken kan gebruiken. Dat voegt keratine toe aan je haar, en werkt hier als een tierelier. Verder gebruik ik de argan oil (de olie) van Kruidvat eigen merk, daar smeer ik een grote hoeveelheid van in m'n haar na het wassen. En Biosilk voor in droog haar, om je haar nog minder te laten pluizen.

Deel Deze Pagina