Nee, het heeft niets met zwangerschap te maken, maar ik vond zojuist dit eitje in het kippenhok, en wilde het even delen hier... Ik heb ze in alle soorten en maten gezien, maar nog nooit zoiets als deze. (Hier even naast een 'normaal' formaat).
Haha, dat vroeg ik me ook al af. Maar hij lag wel ín het hok, dus ik ga ervan uit dat het uit een kip komt...
Ja dat is inderdaad vrij apart haha. Geen idee maar als het echt van de kip was, hoefde de kip er weinig moeite voor te doen
Vrienden van ons hebben kippen en ook wel eens zo'n exemplaartje gehad, daarentegen liet ze vorige week een ei zien die zeker twee keer zo groot als een normaal ei was...au
Klein foutje is dat. Alleen eiwit en geen dooier waar dan toch een mooi schaaltje omheen komt . Volgens mij noemen ze dat ook wel een hanenei.
Dat hadden wij laatst ook, bijna een tennisbal Zaten wel 2 dooiers in. Misschien is dat met dit kleine eitje net zo, gewoon een "foutje" ofzo
Zo'n enorm ei hadden we onlangs ook (ik noemde het al 'het struisvogelei'). In plaats van foto's ervan te maken had ik hem al snel verwerkt in een omelet. Met dit ukkie wil ik graag ook iets nuttigs doen, maar ik ken helaas geen kabouters voor wie ik een uitsmijtertje kan bakken...
Toen mijn ouders nog kippen hadden ook wel eens zo'n eitje in het legnest. 1 keer had ik het eitje gekookt, hap van genomen om tot de ontdekking te komen dat er een half ontwikkeld kuiken in zat.. Was tevens de laatste keer dat ik zomaar een hap van een gekookt ei neem :')
Nee die zijn "zacht", windei heeft geen schaal. Maar ook onze Barnevelderkrielkippen hadden van tijd tot tijd zo'n kleintje er tussen hoor.