Heb 3 jaar geleden voor t laatst mijn cholesterol laten prikken. Ik moet nodig weer prikken binnenkort. Maar ik vroeg me af wat je er ook alweer voor betaalt. Heb altijd wat moeten betalen voor het bloedprikken namelijk.....
Het gaat van je eigen risico af, ik dacht iets van 12 euro ofzo? Ligt er ook aan waar je allemaal op laat prikken denk ik.
Alleen cholesterol is niet zo duur, als je meerdere onderzoeken hebt kan het wel 80 euro kosten echt zonde maar goed.
Ik betaalde ook 90 euro. Waren de standaard testen toen ik zwanger was. Ik moest zelfs 30 euro betalen voor 2 vingerprikjes om zwangerschapsdiabetes uit te sluiten! Schandalig eigenlijk. Hopelijk valt de schade voor jou mee.
Er stond mij ook iets bij van 20 of 30 euro, maar dat was 3 jaar terug. Na ja het moet toch gebeuren dus geld kost het sowieso....
90euro voor die prikken?? Jemig dat heb ik ook nooit betaald tijdens de zwangerschap. Pff belachelijk, je moet die prikken hebben, ze weten wel hoe ze het doen tegenwoordig sjongejonge!
Ik moest vorig jaar ook iets van 80 euro betalen voor bloedprikken maar was wel onderzoek op meerdere dingen.
Vorig jaar 121 euro (!!!!!!!!) voor het bloedprikken voor mn schildklier waarden. Schrok me rot toen ik de rekening ontving.... en heb nog hier en daar gebeld omdat ik het haast niet kon geloven, maar helaas wel.
Dat meen je Ben er vorig jaar ook op getest maar hoefde 'maar' 80 euro te betalen en was zelfs ook nog op een aantal andere dingen getest.
Helaas nu ik zwanger ben moet ik iedere maand testen voor mijn schildklier dus ben zo door mijn eigen risico heen:x
Ik meen het wel, vond (en vind het nog) zo veel dat ik er direct achteraan ben gegaan. Emailen en bellen naar het ziekenhuis en mn zorgverzekeraar, of ze geen fout hadden gemaakt en hoe ze aan het hoge bedrag kwamen. Het was echt alleen voor mn schildklier waarden bij de internist in het ziekenhuis. Je zou toch geneigd worden om niet meer bloed te laten prikken zo...
Dat was zeker via de internist en met uitslagbespreking. Puur tsh prikken kost aan labo 22,20 euro. T4 is ook 22,20.
De verzekering kan het me niet vertellen, alleen dat het eigen risico word. Ja dat weet ik ook wel......Na ja we zien het wel. Meestal komt de rekening 1x in het kwartaal dus heb nog even voor de rekening komt dan.....
Ja altijd via de internist, maar dan nog zo duur, is toch te absurd zoveel geld. Daarvoor nooit zulke rekeningen gehad. Is het via de huisarts goedkoper om je bloed te laten checken voor je schildklierwaarden? Weet je dat toevallig.
Hm, ik heb me in mijn zwangerschap laten prikken op witte bloedcelwaarden en nog wat dingen en moet 4 euro nog wat betalen. Een heel gek bedrag in ieder geval. Ik vond het al onzin dat ik dat moest betalen en nu lees ik hier echt hoge bedragen
Stupido's dat weet je indd toch al. Hopelijk zal het meevallen voor je meid, anders kun je het even aan de huisarts assistente vragen, die heeft er misschien wel een antwoord op. Succes!