Haarverzorging, wat doen jullie er aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Augustu, 27 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Augustu

Augustu Actief lid

3 aug 2012
    325
    0
    16
    NULL
    NULL
    De topictitel zegt het eigenlijk al, wat doen jullie allemaal om jullie haar te verzorgen?

Ik heb zelf veel, maar best dun haar. Ook een heeele lange geschiedenis met gevoelige hoofdhuid door exczeem, en daardoor eigenlijk nooit wat met mijn haar gedaan behalve het wassen natuurlijk. Nu is de exczeem bijna helemaal verdwenen en heb ik weer zin om het lekker goed te verzorgen.

Dus wat doen jullie dagelijks/wekelijks/maandelijks? En natuurlijk met wat voor producten?

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Niet eens zo gek veel eigenlijk: 1x per week goed wassen en een haarmaskertje erin, ipv conditioner, elke dag goed borstelen, elke 8 weken een kleurtje erin en af en toe (elke 8 wk) naar de kapper. volgens haar heb ik heel gezond haar.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Uhm.. Weinig. Ik was het om de 2/3 dagen, knip het als ik dat nodig vind en borstel het 's ochtends bij uit bed komen en 's avonds voordat ik er weer in ga. Verder nooit iets.

4. Slaapkop

Slaapkop Actief lid

25 aug 2014
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik na het wassen van mijn haar een heel klein beetje olijfolie serum voor in de punten verder niks.

5. Augustu

Augustu Actief lid

3 aug 2012
    325
    0
    16
    NULL
    NULL
    Op zich is dat natuurlijk prima, gewoon wassen. Maar ikzelf mis net dat beetje extra om mijn haar er iets gezonder eruit te laten zien. Het is toch vaak wat 'statisch' haha en dof.

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Pfoe haha. Hele lijst. Ik was het om de 2 dagen met de shampoo van Aussi. Dan doe ik conditioner in mijn haar (ook van Aussi) tot de onderkant van mijn oren, dus alleen het onderste gedeelte van mijn haar.
    Dan droog ik het. Spray ik er heatprotection in van Andrelon en föhn het droog. Vervolgens gebruik ik de arganolie van andrelon in m'n puntjes en als ik er echt zin in heb spray ik er glansspray in, wederom van Andrelon.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Veel. Was zo'n beetje elke dag mijn haar met shampoo en conditioner van Kerastase.
    2 keer er week een conditioner.
    Als ik het stijl, dan ook nog cement spul van Kerastase zodat het beschermd wordt.
    En elke dag nog een voedend cremepje.

Ach, het houdt me van de straat :p

8. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Ik heb zelf ook fijn haar... Ik gebruik shampoo, conditioner, vochtinbrengende crème van KMS. Deze shampoo zorgt ervoor dat ik een stuk minder snel gespleten punten krijg, mijn haar ziet er glanzender en gezonder uit en pluist minder. Het is wel duurder dan gewone shampoo van de drogist maar hij is zuinig in gebruik. (5 maanden met 300ml conditioner gedaan, 6 maanden met 300 ml shampoo) Daarnaast doe ik vaak 's avonds nog een serum in de haar punten.

9. Talvi

Talvi Niet meer actief

Om de dag wassen met shampoo en cremespoeling, na het drogen de roze haarspray van Gliss Kur erin en uitborstelen. Verder kam ik mijn haar regelmatig,ik krijg vaak knuppen. Ook ga ik nog elke 4-6 weken naar de kapper voor knippen en uitgroei bijwerken.

10. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Was het om de dag met Aussie shampoo en alleen de punten met Aussie conditioner. Na het wassen (als ik 's avonds douche) de spray van Aussie en als ik 's ochtends douche na het douchen syoss haarmousse voor wat versteviging. Verder ben ik verslaafd aan biosilk. Heb zo'n grote fles staan. :D Heerlijk

11. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ik gebruik shampoo en conditionering met arganolie van calmare (alleen in salon verkrijgbaar) en 2x per week haarmasker van die conditioner. En ik heb een klein flesje pure arganolie om pluizen tegen te gaan.

12. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    2 keer per week wassen.
    1 keer om de paar weken conditioner.
    2 keer per jaar laten bijknippen.
    Elke ochtend borstelen (en soms 's avonds nog es).

Ik laat mijn haar meestal aan de lucht drogen overigens. Ik droog het zelden. Ik kleur het niet.

Deel Deze Pagina