Haarvraag: halfbloed kindje

Discussie in 'De lounge' gestart door Emjay, 31 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Mijn zoontje van bijna 7 maanden is een mix van Afrikaanse vader en Nederlandse (blanke) moeder. Hij heeft een heerlijke krullenbos, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik ermee om moet gaan! Ik heb zelf stijl haar dus geen enkele ervaring met krullen..
    Z'n haar is zacht, dus geen kroeshaar, maar het krult dus wel enorm. Achterop is het wel een beetje stugger. Wie heeft tips voor me wat ik er het beste mee kan doen? Borstelen? Niet borstelen?
    Ik gebruik nu haarlotion van de Kruidvat, maar merk dat het snel niet meer genoeg zal zijn!
    Hellup!

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Even uit mn hoofd.. denk dat oa de leden lovely83 en babyhope je wel kunnen helpen ;)

3. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Jammer dat je hier niet kan taggen! :cool:

4. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    ik heb zelf 2 half afrikaanse kindjes met een enorme krullen bos.
    ik heb toen ze 6 maanden waren de haren geknipt zodat alles gelijk was. de achterkant is namelijk stug van het liggen.
    verder gebruik ik voor hun altijd producten van dark and lovely dat zorgt voor zachte en glanzende haren.
    ik hoop dat je er wat aan hebt.

5. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    oh ja ik borstel de haren niet maar gebruik een kam dan zijn ze minder elastisch en valt de krul mooier.

6. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Thanks Kimberly! Ik had die inderdaad al eens gezien bij de Etos. Gewoon een kam gebruiken dus.. en welke producten gebruik je van Dark&Lovely?

Knippen wil ik wel, ik wil ook alles graag even lang, maar ik mag niet van manlief.. nog even wachten dus!;)

7. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Een kam gebruiken, voor t stugge aan de achterkant cremespoeling en dan in de douche uitkammen ... Erna doe ik altijd olie in t haar en beetje afspoelen in de douche zodat t alsnog lkkr vettig blijft.vind dit ook fijn dat de hoofdhuid niet uitdroogt en schilfert omdat t moeilijk te drogen is...

Lotion van zwitsal doet niet echt veel... Of lekkere haarvet vd toko

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Oh jij natuurlijk Snoopy82 ook :D

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    umm85 vergeet mij niet :-D
    Uitkammen met een tangle teezer ipv een kam! alle klitten zijn er zo uit zonder huilen!
    Verder gebruik ik dark en lovely kids, detangeling lotion (roze dop) en kids organic hair moisterizing lotion.

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    ohja voor de jongste gebruik ik nog een pompje van andrelon, oil&care of perfecte krul is ook goed.

11. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Ik maak het haar van mij dochter eerst nat met een plantenspuit met alleen water, uit borstelen en dan kids organics crème erin (die met olijf olie en sheabutter). en pas geleden heb ik het en beetje bij geknipt want zij haat hetzelfde als jouw zoontje.boven zachter dan achter, daar is haar haar wel van opgeknapt.

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik lees mee....ook een halfbloedje hier, Turks/Nederlands maar met een ontzettend sterke krul, het lijkt soms echt wel kroeshaar. Op het moment gebruik ik na het wassen met shampoo een heel klein beetje van mijn eigen conditioner (john frieda) in haar haar, dan klit het in ieder geval niet. Uitkammen/borstelen doe ik alleen als het nat is en ik laat haar ook met haar haar vast slapen, dat scheelt een heleboel. Los heb ik het nooit eigenlijk.

Ja werkt die tangle teezer? Moet ik die misschien ook kopen, kammen blijft lastig. Hebben ze die gewoon bij de kruidvat enzo?

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    #13 Lovely83, 31 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2013
    Ik gebruik de moisterizing van beautiful textures en wat dax, daarnaast borstel ik het met een tangle teezer en daarna nog met een afro kam om de krullen los van elkaar te krijgen.

14. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Hier geen halfbloedje maar wel een menneke met een enorme krullenbol, net als zn mama... :D
    Ook mooie zachte krul aan de zijkanten en bovenop maar aan de achterkant een geklit, stug vogelnest...
    Bedankt voor de tips, ga dat pompje van andrelon eens proberen, kan me vaag nog herinneren dat ik dat vroeger zelf ook gebruikt heb, maar was het helemaal vergeten... ;)

15. Fleems

Fleems Actief lid

31 mei 2011
    234
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haar idd niet borstelen maar kammen. Maar niet als het droog is, dan breekt het sneller. Hier Na het wassen ( was het ong. 1 x in de 2 weken met shampoo, en verder om de 3 dagen ong. alleen conditioner) de conditioner erin en dan uitkammen, uitspoelen en een leave-in conditioner erin. Elke dag even nat spuiten en een beetje leave-in er weer in. Je kunt ook dax ofzo gebruiken ( bevat wel minerale-olieën ), maar dan heb je wel wat vettere krullen. Ikzelf haar daar niet van dus gebruik alleen de leave-in conditioner. Oh ja, ik gebruik de lijn van yes to Carrots. Zit niet allemaal van die chemische troep in. Succes!

16. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Bedankt voor de tips!
    Hier kan ik weer mee verder! Ik ga eens kijken bij de Kruidvat of Etos hier voor die tangle teezer, klinkt als een handig iets.. en idd iets om het lekker zacht te houden, en klitvrij!

*voel me zo'n groentje maar ik hoop het snel allemaal onder de knie te hebben! :D*

17. Salila

Salila Niet meer actief

18. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Super bedankt voor de tips!
    Inmiddels ziet zoonlief er niet meer uit als Einstein met een bad hairday, maar gewoon een lief kereltje met allerschattigste krulletjes! :D

Deel Deze Pagina