Ik ben wel benieuwd wat jullie aan jullie oma's geven. Mijn man en ik hebben allebei nog een oma en ik vind het altijd zo lastig om iets te kopen. Meestal komt het op een mooie bloembak neer voor op het balkon of een bos bloemen etc. Maar nu zei mijn oma: je hoeft geen bloemen mee te nemen, want die gaan bij mij toch altijd weer snel dood. Uuuh ok.... Maar waar maak je een oma dan blij mee, ik doe ook wel eens foto's (fotoboek, foto in lijstje) maar dat ga ik nu niet neer redden om af te drukken. Ben benieuwd!!!!
Ik heb onze oma dit keer een tegoedbon/kaartje van de Hema gegeven. Ze gaat daar graag eens wat drinken en een taartje halen. Dus leek me dat dus ideaal.
Wij geven mijn oma altijd een doosje bonbons van een luxe chocolaterie. Mijn broertje en zus komen ook steevast met bonbons aanzetten, dus ze kan altijd weer een tijd vooruit! 't Is inderdaad niet de doen. Mijn oma is 98, heeft een hekel aan bloemen en planten, want die moet ze water geven (ze is behoorlijk slecht ter been) en ze heeft alles wat ze nodig heeft. Ze is een paar jaar geleden van haar eigen huis naar een aanleunwoning verhuist en moest toen haar halve inboedel weg doen, dus meer spullen heeft ze gewoon niet nodig. Een paar jaar geleden was vlak voor haar verjaardag haar kaasdoos kapot gegaan, dus toen heb ik een nieuwe kaasdoos gekocht. Maar ja, zoiets moet maar net gebeuren en dan moet je het ook nog weten...
ik geef mijn oma altijd iets zelfgebakken. cakejes, koekjes ofzo. en ik maak een verwenmand met lekkere dingen voor haar zoals bonbons, thee, koffie, jam, tijdschrift, douchegel enz. Mijn oma komt niet rond in de maand. Krijgt alleen aow en geen pensioen en zit in een dure zorginstelling. (90+). Ik geef haar dus dingen die ze zichzelf niet kan veroorloven. Daar kan ze dan ff weer een poos mee vooruit. Dit doe ik 3-4 x per jaar. Mijn man zijn oma's krijgen altijd iets voor op het balkon. Daar vragen ze ook om, dus is lekker makkelijk. En ook iets zelfgebakken erbij.
Wij hebben mij oma een keer een uitje kado gedaan. We hebben haar mee genomen voor een high tea, vond ze helemaal geweldig!
lekker gezichtscremepje lekker luchtje mooie sjaal leesboek cd met muziek waar ze van houdt nieuw schilderijtje voor aan de muur
geef dr een kaart met daarin een zelf gekozen dag door haar te benoemen en dan neem je haar gezellig een dagje mee weg... of je gaat met haar een hapje eten ergens... vinden ze denk ik veel leuker zoiets!
Lekker borreltje of een advocaatje. Mooie cd met muziek waar ze van houdt. evt een dvd met iets wat ze leuk vindt. Vaak zijn dingen over vroeger erg leuk. Oude cabaret of een natuurfilm. Spul voor handwerken als ze dat leuk vindt. Dagje weg naar geboorteplaats, stukje varen. Gezellig een stuk rijden met de auto.
vogelvoer, vogelhuisje, waterschaal voor vogels enz. kan ze heerlijk naar al het leven in de tuin kijken. mijn oma was er blij mee