pfff houd het dan nooit op?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door veghelsemeid, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    pfffff houd het dan nooit op??

het is wéér een ziekenboeg hier

Lorenzo(de oudste) was net van zijn verkoudheid en de griep af

En nu is hij wéér verkouden en heeft koorts:(

Gelukkig heb ik 20mei een afspraak bij de kno voor hem

Want dit is niet meer leuk,

Sinds hij op de peuterspeelzaal zit,is hij steeds vaker ziek

En de jongste begint ook al,pfffff

2. 4days

4days Niet meer actief

Heeeeel erg herkenbaar! Onze peuter is ontzettend vaak ziek, wel 10 keer per winter-seizoen. En dan meteen flink overgeven altijd, en vaak koorts. Mijn dochtertje wordt daardoor ook vaak ziek, op dit moment heeft ze bronchitis. Zo vervelend allemaal. :(

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    O ja heel herkenbaar. Sinds Isabella naar school gaat is het zeker de hele winter door verkouden.

Julian dus ook en nu ook weer een flinke verkoudheid met ontstoken ogen.

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik weet niet hoe lang het precies al speelt. Maar mijn oudste is 1 winter veel ziek(ig) geweest en sindsdien nauwelijks meer. Hij heeft in 1 jaar tijd een keer de waterpokken gehad (had ze maar 4 dagen en heeft zich er niet ziek door gevoeld) en ik geloof 1 keer 1 of 2 daagjes wat verhoging. Verder is hij dus afgelopen winter helemaal niet ziek geweest.

Wat ik ermee wil zeggen: het kan even heftig zijn ivm het opbouwen van weerstand. Wanneer kinderen voor het eerst naar bijv. de opvang, de peuterspeelzaal of de basisschool gaan, kan het even een piek hebben.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik weet niet wat de relevantie van de psz is maar mijn zoontje gaat al 2,5 jaar naar het kinderdagverblijf en is de hele winter niet ziek geweest. Wel is hij veel verkouden maar goed, dat is niet zo raar als kind (zeker als je ook een zusje hebt). Verkouden zijn is vervelend maar niet ernstig.
    Zoonlief heeft vorige winter 2 x een oorontsteking (loopoor) gehad maar verder ook niet.
    Het blijft een beetje een raadsel waarom het ene kind makkelijker ziek wordt dan het andere. Goed slapen, behoorlijk eten helpt maar zijn zeker geen garanties.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik zal het je nog sterker vertellen: van diverse virussen doorlopen bouwen ze juist een goede weerstand op en zijn ze straks als ze naar school gaan minder vatbaar.

Sommige kindjes krijgen gauw koorts. Nu is koorts niet iets om panisch over te doen, want het is een natuurlijke ziektebestrijder. Die moet je dus ook niet meteen smoren met paracetamol.

Een kind waarbij een normaal verkoudheidsvirus steeds overgaat in een bacteriele ontsteking van de luchtwegen daarmee is het verstandig naar een kno-arts te gaan.

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Omdat kinderen nou eenmaal meer met bacterien en virussen in aanraking komen als ze naar een peuterspeelzaal gaan. Het is geen onbekend verschijnsel dat veel kinderen dan de eerste tijd wat vaker ziek zijn dan gemiddeld.

8. tanja8

tanja8 Niet meer actief

hier ook beide de hele winter verkouden. 1 of 2 weken dr tussen maar dan begint het weer..
    schijnt dat ze er vanaf 6jaar overheen groeien.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoon gaat 2 volle dagen naar het kdv en is zelden ziek geweest in de afgelopen 2 jaar en 9 maanden... dus vandaar dat ik niet zo zeker ben dat de trigger psz etc is. Natuurlijk is het een bron maar het ene kind is vatbaarder dan het andere.

10. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    eten kan lorenzo als de beste hahaha

als het aan hem ligt heel de dag door

slapen doet hij al een paar maanden slecht,

terwijl hij bij opa en oma kei goed slaapt

11. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Het zal wel een samenloop van allerlei factoren zijn!

Mijn zoontje is heel bevattelijk voor dingen en heeft al ontelbare malen bacteriële bovenste luchtweginfecties gehad! Vorig jaar winter was dramatisch.. Hierdoor zou de volgende winter (afgelopen winter) 'beslist beter' worden volgens de huisarts! Nou, afgelopen winter was het nóg erger!
    Ben toen met hem bij de kinderarts geweest en die gaf aan dat mijn zoon gewoon heel snel alles meepikt, zoals heel veel andere peuters overigens. Hij gaf aan dat a.s. winter nog wel een ziekenboeg zal zijn, maar dat het de winter daarop (als meneertje 4 is) het ongetwijfeld een stuk minder zal zijn...
    Daar hopen we dan maar op ;)

12. zogelukkig

Mijn zoontje gaat niet naar een kdv en nog niet naar een psz. Wel naar muziekles in een groepje van 9 in een slecht geventileerde ruimte, die is deze winter ruim 12 keer verkouden geweest (ben gestopt met tellen) en heeft onlangs bronchitus gehad en piept en rochelt nog steeds. Had ook een ontstoken keelamandel. Eind juni naar de kno-arts.

Kleine kindjes die met elkaar en volwassenen in aanraking komen pikken alles op omdat ze nog geen weerstand tegen al die wintervirussen hebben opgebouwd. Een goed doorvoed en uitgerust kind zal best wat later verkouden worden, maar op een kdv oid ontkomen ze er toch niet aan. Denk ook dat een kind met een wat beter gestel zo'n virus makkelijker doorloopt en er niet echt ziek van wordt.

13. LovelyDK

Nou ik denk dat elk kind toch een keer de nodige virussen op zal pikken, is dat niet nu (leeftijd 1-2-3) is dat wel op de basisschool!
    Hoe klote het ook is, het is toch opbouwen van het immuunsysteem.

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja, dat snap ik ook wel. ;) En ik neem aan dat jij ook begrijpt dat het over gemiddelden gaat en dat jouw zoontje geen bewijs is van het tegendeel. ;)

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

Bron: NWO - Kinderdagverblijf beschermt niet tegen astma

De bron is niet volledig relevant, maar het is het eerste betrouwbare bron die ik zo snel tegen kwam.

16. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    OOO dat denk ik zo vaak, soms denk ik was het maar een verkoudheidje. Sorry dat ik het zo zeg! Maar het is behoorlijk heftig allemaal. Heel veel ziekenhuis opnames ivm longontstekingen en luchtweg infecties rsv virus, rota virus. Chromosomenafwijking. En de laatste diagnose is Klassiek autisme, adhd!
    En ik weet als je er zelf in zit je eigen leed is altijd het ergst dus ook als ze verkouden zijn. Maar je kunt ook denken het kan altijd erger. En ook ik denk dat!

17. zogelukkig

Ja, dat bedoel ik ook hoor!
    Kindjes die 4 jaar lang thuis gebleven zijn, krijgen het zwaar op de basisischool. Gaan ook veel missen dan, niet handig.

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik snap dat dit allemaal nogal heftig is voor je, maar ik vind de reactie niet zo tof. Iemand mag het best vervelend vinden dat haar kind zo vaak ziek is, ook al is het maar een verkoudheid met wat koorts. Omdat een ander het erger heeft, betekent dat niet dat iemand anders dan maar niet mag "zeuren". :) Maar ja, het kan inderdaad altijd erger.

19. LovelyDK

Die mening deel ik ook zogelukkig!

Yukl maar zo is het ook, en zo 'beoordelen' kinderartsen kinderen ook. Mijn zoontje was volgens de exacte woorden van de ka: 'frequent ziek, maar passend binnen bezoeken van de kinderopvang'

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja precies :) Ik vind het ook wel logisch dat kinderen daar doorheen moeten. Het is tenslotte voor het eerst in hun korte leventje dat ze met dergelijke ziektekiemen te maken krijgen. Best heftig kan ik me zo indenken! Ik hoop dat mijn oudste het ergste inmiddels dus heeft gehad en dat hij vanaf nu op een rustige frequentie ziek zal zijn (dus eens per jaar ofzo? Ik meen me te herinneren dat ik als kind ongeveer 1 keer per jaar echt ziek was, en verder hooguit wat verkouden). De jongste zal het nog krijgen, joepie, nu al zin in :D

Deel Deze Pagina