Hallo! Ik ben nu 30 weken zwanger en ik voel de baby minder vaak dan eerst, ik wordt er niet echt geruster op. Als ik 's ochtends wakker werd begon hij meteen te schoppen, maar de laatste paar dagen is dit niet altijd het geval. Overdag voel ik hem ook zo goed als niet meer. 's Avonds wil ik de baby nog weleens een paar minuutjes voelen, maar het is niet echt veel. Dat is toch niet echt normaal of wel? Dus mijn vraag aan de dames die ook ongeveer zo ver zijn als ik, hoe vaak voelen jullie de beeb? Alvast bedankt! Groetjes, Chantal.
Vanaf ongeveer 28 weken is het normaal dat je echt schopjes voelt en dat je de kleine ook iedere dag voelt. De meeste baby's hebben hun drukste periode 's morgens net na het opstaan en 's avonds voor het naar bed gaan. De kracht en hoeveelheid bewegingen die je voelt, verschillen per vrouw. De een wordt bij wijze van spreken bont en blauw geschopt en zou willen dat de kleine iets rustiger werd, terwijl de ander klaagt dat ze de baby zo weinig voelt. Als je zelf druk bent is de baby vaak rustig. Op het moment dat je dan rustig gaat zitten neemt de kleine z'n kans waar en begint er lustig op los te schoppen. (bron: http://www.medicinfo.nl/%7B44a1c079-e1d ... evenvoelen) Ga zelf eens rustig zitten, leg je hand eens op je buik en blijf rustig zitten wachten. Vaak voel je dan dat je baby zich zo gaat bewegen tot ie zich lekker onder je hand heeft genesteld. Ik weet niet waar je placenta ligt. Als die aan de voorkant ligt dan is het ook ngo wat minder makkelijk te voelen. Daardoor kan je bewegingen niet voelen die er wel zijn. Probeer dan bewust tijd vrij te maken om echt te gaan voelen. Als je zelf druk bent voel je het ook niet altijd wanneer je ukkie schopt.
Ik ben er vandaag ook speciaal voor gaan liggen, maar ik voel dan niks. Eerst wel. Met de Angelsounds heb ik het hartje goed horen kloppen en dan begint meneer wel te schoppen (blijkbaar bevalt hem dat niet zo). Maar voor de rest....ik denk dat ik morgen anders maar de vk ga bellen, ik maak me te ongerust. Mijn placenta ligt aan de voorkant, maar het gaat er bij mij niet in dat ik al vanaf week 15 van alles voel en nu dan opeens bewegingen zou missen....
Oh ja, ik moet er nog wel bij vermelden dat ik de laatste paar dagen aan de antibiotica zit. Ik had nl. bijna een longonsteking. Zou dat er wat mee te maken kunnen hebben?
idd. als je jezelf ongerust voelt dan gewoon even de vk bellen. Succes en laat het hier even weten...
Had ik vorige week ook. Ik moet zeggen dat hij bij mij de laatste tijd 's ochtends ook niet zoveel schopt, meer 's avonds. Ik heb toen de verloskundige gebeld, moest een warme douche nemen en even gaan liggen en in mijn zij duwen. Toen werd hij wel weer wakker. Maar als je je ongerust maakt, gewoon even bellen, misschien iets met de antibiotica.