Meer omdat ik er even niet van een afstandje naar kan kijken. Wij willen graag nieuwe binnendeuren (3 in totaal), is ook hard nodig want de deuren die er nu in zitten zijn uit de jaren 70. Zijn van die deuren met karton aan de binnenkant en beginnen wat krommig te trekken waardoor ze niet echt lekker meer sluiten. Vandaag naar een zaak geweest en hele mooie deuren gezien (lees ik ben op slag verlief) paneeldeuren Dutch Line : Doorn. Vandaag kregen we dus de offerte binnen en dan zijn we bijna 1000 euro kwijt, dan zijn de deuren geschilderd in hoogglans wit en ze worden geplaatst. Nu hebben mijn man en ik dus een discussie , hij vind het te duur en denkt dus dat dit goedkoper kan (wil dan wel dezelfde stijl deuren en ook massief en het liefst ook geschilderd) en ik ben er zo verliefd op en zag het al helemaal voor mij dat ik het het geld wel waard vind. Ben nu dus al ruim 2 uur aan het zoeken , kan wel iets vinden bij de Karwei wat erop lijkt en veel goedkoper is maar die deuren zijn dus niet massief. Maar heeft mij man nu gelijk en is het gewoon te duur?
Ik vind het wel heel duur ja. Wij hebben misschien 60 euro per deur betaald, wel zelf schilderen Voor dat geld heb je 3 hardhouten buitendeuren...
Bij goedkoopstedeuren.nl scheelt het al 50 per deur. Moet je wel zelf schilderen en ophangen. Maar wie weet ken jij een schilder en monteur die het voor een leuke prijs wil doen. Of werkspot.nl Maar denk zeker dat het goedkoper kan!
Mijn zus heeft een paar jaar geleden ook nieuwe deuren genomen. Zij vindt wel het nadeel van massief dat ze erg zwaar worden en het dus een harde knal geeft als de kinderen ze wat te wild dichtgooien. Ze zijn wel mooi
Ik snap dat je op slag verliefd bent, mooie deuren. 1000 vind ik echt wel meevallen. Deuren zijn nou eenmaal duur. En hoogglans schilderen (zeker op deur) os heel lastig om dat zelf strak te krijgen. Deur ophangen en afstellen is ook een vak apart. Als je dit allemaal zelf zou gaan doen (schuren, gronden, lakken, ophangen en afstellen) ben je er zeker een week mee bezig. Lijkt me ook niet erg praktisch met kinderen in huis. Of je moet een grote (stofvrije ) garage hebben waar je dit allemaal kan doen. Ik zou dit dus allemaal teveel werk vinden (en ook geen ruimte voor) dus zou er zeker wel 1000 euro voor over hebben.
Ja is duur, maar ik denk dat je anders ook vrij veel kwijt bent voor een massieve deur, het glas, handgrepen, gelakt etc. Of je moet dat ook heel leuk vinden om te doen of iemand kennen die het voor weinig doet
als ik zoek naar massieve deuren zit je gewoon rond die prijs, maar goed ik ken ook mijn man en die gelooft dat pas als hij zelf eerst een tijdje op internet heeft rondgestruind. Op marktplaats heb ik ook al gekeken maar daar kan ik niet iets vinden in de maten van onze deur en die dichtbij genoeg is om het op te halen. Op zich zouden we het kunnen schilderen in de garage van mijn schoonmoeder, is niet ideaal maar het zou te doen zijn. Maar goed ik ben dus verliefd op deze deuren en ook wel een beetje op het feit dat we er zelf niets aan hoeven te doen . Niet onder het stof van het schuren, geen last van zakkers e.d en vooral geen gemekker omdat het erin passen/hangen niet lukt Gewoon het goedenmorgen hallo, kopje koffie en oh kijk mijn nieuwe deuren zijn ze niet fantastisch
Zelf hoogglans schilderen zou ik niet aan beginnen, brr. Als de prijs een pijnpunt blijft bij je man, zou ik voor niet massief gaan. De huidige deuren met karton zijn immers ook pas na 45! jaar aan vervanging toe.
Ik vind het niet heel duur, voor een massieve deur betaal je zo al 200 euro bij een bouwmarkt. Wij hebben laatst zelf een deur ingehangen, wat een ramp! Ik vind het dus helemaal niet raar.
Het inhangen van deuren.. Pff dat is echt een ramp. Dat houdt mij tegen om andere deuren te nemen. (Wij hebben nl geen 1000 budget hiervoor) Dus.. Onze deuren worden door mij geschilderd (ooit als ik tijd ervoor heb)
Het is niet duur voor massief houten deuren. Een blik echt goeie verf (schuurpapier, grondverf, aflak) ben je bij elkaar ook echt al zo'n 40 Tot 50,- kwijt. En de tijd die je er aan kwijt bent uiteraard. Mooie deuren geven je huis echt en heel andere uitstraling! En wrs die je er weer 20 jaar mee of langer. Dan is het nog steeds veel geld maar je moet er wel elke dag tegenaan kijken!
ik vind de prijs wel meevallen en zou het er persoonlijk wel voor neerleggen.. zou geen zin hebben in het zelf verven en ophangen dus ja, dan is de keuze snel gemaakt hier thuis. Vooral omdat ze massief zijn enzo..., vind het een redelijke prijs. offtopic: ze zijn ook wel echt heel mooi inderdaad!
Ik vind het echt niet duur ofzo. Dat is 330 euro per deur incl schuren, gronden, schilderen, afhangen, beslag plaatsen en het plaatsen zelf. En vergeet het glas niet wat er al bij in zit! Nee, vind ik niet duur. Een gemiddelde deur bij de gamma kost al 250 euro ps en dan moet je het beslag er nog bijkopen, het eventuele glas zit er dan niet eens in en je moet alles zelf doen.
hardhouten buitendeur voor 300 euro? Mijn voordeur kostte al 975 euro. Een buitendeur voor 300 euro kan nooit veel soeps zijn. Ik vind namelijk de kwaliteit en vooral de inbraakveiligheid ernstig belangrijk voor een buitendeur.
Nou meneer wijkt niet van zijn standpunt af, hij vind het te duur en weet zeker dat het goedkoper kan. Dan er maar even zelf werk aan. Hmmm grrrrrr pruttel pruttel pruttel. (wacht al 3 jaar totdat onze slaapkamer eens een keer opgeknapt wordt maar hij wil dan zelf een kast maken en heeft het nog niet klaar in zijn hoofd hoe hij dat gaat doen) Op zulke momenten baal ik toch zo dat ik door de MS het niet even zelf kan doen.
Het is absoluut niet duur. Mijn vader doet dit voor zijn werk. Een massieve deur (geen opdekdeur) incl inhangen rekent hij 500 euro voor. En geloof me drie deuren inhangen in bestaande kozijnen is een dag werk. Als je het zelf wilt doen zullen ze nooit zo mooi sluiten als een professional. Mijn vader meet ze voor dat geld in en maakt ze op maat van je kozijn. Zeker een oud huis zijn de kozijnen vaak zo krom als iets. Dat ga je zelf moeilijk mooi passend krijgen.