Hoi!!! Mijn vriend en ik gaan in maart trouwen.....maar we hebben een probleem en kunnen zelf geen oplossing bedenken...misschien weten jullie een oplossing. 's Avonds willen wij een feest geven voor familie en vrienden. We hebben 2 kinderen (dan is Julia 2j en 4 maanden, Jasmijn 5 maanden) ik geef bv en weet niet hoe vaak Jasmijn dan wil drinken en of ze 's avonds goed doorslaapt. Het feest is dus voor iedereen die we kennen. Wie moet dan op de kinderen passen?????? We hebben geen buren (nieuwbouwhuis met lege kavels om ons heen) Zelf willen we niet een onbekende omdat Julia erg verlegen is en als ze wakker wordt, zich een hoedje schikt. Ik begin eraan te denken geen feest te geven of deze uit te stellen....
Wat voor opvang heb je? Toen wij trouwden ging Ties na de inzegening naar de gastouder toe en daar haalden we hem de volgende ochtend op.
Als je nu gaat zoeken naar een oppas, heeft die toch nog de tijd om aan de kinderen te wennen? Komt diegene gewoon alvast een paar keer, als jullie er zijn, en dan een keertje om te proberen...
ik vrees dat ik je niet kan helpen. Dat is de reden waarom wij geen feest hebben gedaan. Daarbij vonden wij het echt iets voor ons als gezin en zou ik ze niet naar een oppas willen brengen.
wij zaten ook met dat probleem.wij trouwen zelf in april onze kleine gaat naar hele goede vrienden van mijn schoonouders. elke week gaat ze daar nu even een paar uurtjes spelen om goed te wennen aan de mensen bij wie ze straks gaat blijven!
Anders kun je misschien de kinderen op bed leggen op de feestlocatie. Als dat mogelijk is. Dan kunnen bv je ouders/fam de babyfoon en de kinderen in de gaten houden. En regelmatig gaan kijken. Dan zijn ze ook in de buurt mocht er iets zijn. Ik denk maar mee kan me ook voorstellen dat je dit niets vind of dat het niet mogelijk is op de feestlocatie.
Vrienden van ons hadden een oppas op de feestlokatie (kinderen sliepen daar ook) en weer anderen hadden via via een oppas geregeld. Is zoiets niet mogelijk? Geen vrienden die een oppas hebben die je eerst nog even kan leren kennen?
Kunnen de kinderen niet gewoon bij jullie zijn? Ik zou nooit een trouwfeest zonder mijn eigen kinderen geven. Maargoed, ik zou ook zeggen om ze daar in een campingbedje te leggen en gewoon te voeden wanneer je dat normaal ook zou doen. Of anders een middagfeest, en in de avond gewoon allemaal vertrouwd naar huis.
De mooiste oplossing lijkt mij is dat ze op de feestlocatie kunnen slapen. Kan dat niet, dan zou ik even rondkijken in je vriendengroep. Zitten daar meer stellen met kinderen bij? Die hebben misschien al een oppas thuis geregeld. Misschien kunnen je kinderen daar dan ook slapen?
mijn eerste reactie zou ook zijn, een oppas op het feest zelf,( dus bij de kindjes ) die jou kan halen als het tijd is om te voeden. ik zou geen feest willen waarbij mijn kindjes niet aanwezig zijn. al slapen ze dan ook later op de avond. dan zou ik het feest niet doen of uitstellen.
ja, dit vind ik een goede oplossing, slaapplek op het feest zelf en iemand die dan oppast als ze slapen.
Allereerst wil ik jullie bedankten voor het meedenken. Ik zie overal spoken...Mijn kinderen gaan naar de kdv en ik denk eraan om een leidster te vragen op te passen. Daar werken zowel vaste krachten als invalkrachten....wat denken jullie?
Jep dat vind ik een goede oplossing! (Alleen als het om dit soort situaties gaat hoor Niet dat je bij ieder avondje bios even een leidster vraagt haha)
Ik zou het dan inderdaad aan een invalkracht vragen en dan écht aangeven dat het om een uitzonderingssituatie gaat en dan wél gelijk aangeven dat je gewoon het uurloon + een extraatje ofzo wil betalen (het is natuurlijk avond) .
Wij trouwen in juli. Onze dochter zal na de receptie meegaan met onze dagmoeder. Zij zal aanwezig zijn met haar gezin op de receptie. We vinden dit een goede oplossing. Zo hoeft ze niet mee te gaan met een "wildvreemd" iemand en is zij en wij op ons gemak. Wij zaten net zoals jij met hetzelfde probleem, iedereen die we kennen zal aanwezig zijn op ons feest. En om daarom even een vreemde persoon te gaan vragen zag ik al helemaal niet zitten.
een reden waarom wij het feest thuis hebben gegeven, zodat ze optijd naar haar eigen bed kon gaan, al werd dat alsnog pas om 10 uur savonds. maarja niet iedereeen heeft daar de plaats voor. Anders zou ik nu al gaan rond kijken naar een oppas, zodat de kids kunnen wennen
Dat is de reden waarom wij ons trouwfeest in de tuin bij mijn ouders hebben gegeven.... Tent in de tuin, kachels erin en feesten maar en de kindjes lagen lekker in huis te slapen Maar je idee van het vragen aan een leidster van het KDV is toch een goede oplossing? Vragen kan altijd....
Waarom geef je geen middagfeest? Dan ben je 's avonds weer thuis. Anders eventueel op de lokatie laten slapen, mocht dat kunnen (bij ons is daar voldoende ruimte voor). En eventueel het feest toch uitstellen.