Baby drinkt slecht uit fles

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door DR87, 21 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Mijn zoontje van 9 weken krijgt volledig borstvoeding en als ik een avondje weg ben krijgt hij een flesje met afgekolfde melk. Dit ging altijd goed tot vorige week... Hij lijkt niet meer te weten hoe hij uit de fles moet drinken. We hebben het hem waarschijnlijk te weinig aangeboden. Op internet las ik al dat vanaf 8 weken de natuurlijke zuigreflex bij baby's weg is en dat dit mede een oorzaak kan zijn.

We proberen nu iedere dag te oefenen met de fles. We hebben al meerdere flessen en spenen geprobeerd (Avent, Medela, Muk, dr. Brown, Difrax). Tot nu toe met hetzelfde effect: huilen, een beetje sabbelen en vooral veel morsen. Dit laatste valt het meest mee bij de Difrax speen. Verder proberen we hem af te leiden door bijv te gaan lopen of te spelen. Hij wordt dan wel vrolijker en pakt makkelijker de speen, maar het drinken gaat er niet op vooruit. Hij drinkt max 30 uit de fles (in ongeveer een half uur).

Hebben jullie nog tips? Of is het gewoon een kwestie van blijven volhouden en proberen? Over 3 weken moet ik namelijk weer werken..

2. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    Inderdaad blijven volhouden en niet al teveel wisselen van fles.
    Als hij wel ergens uit drinkt ook al is het maar een beetje gewoon deze combinatie fles speen volhouden.wij hebben ook lang erover gedaan, maar is uiteindelijk goed gekomen. Mijn dochter dronk uiteindelijk uit een tommee tippee. Kleinste speen.

Straks bij de oppas is het misschien ook vreemde ogen dwingen.
    Voor het oefenen hoef je ook maar 30-50 ml per keer te geven. Ik gaf hierna altijd nog de borst.
    Succes

Deel Deze Pagina