HeY Hey, Ik ben 21 jaar en net 5 weken zwanger. Bij 4 weken had ik soms een klein steekje linksonder in mijn onderbuik. Nu heb ik al 3 dagen last van een druppeltje bruinbloed (over de hele dag). Maar waar ik echt van schrok is dat ik net naar de wc ging en ging plassen, ik afveegde en bloed zag. Ook in de pot lag een beetje helder rood bloed. Nu heb ik vandaag geen steken gehad en voel ik heel licht mijn onderbuik een beetje zeuren (ongesteldheid gevoel, maar niet pijnlijk) Ik ben als de dood dat het mis gaat, en wil zekerheid hebben... Wie kan mij gerust stellen, want van het forum word ik naar mijn gevoel wel eens ongeruster.. Al die verhalen, zoveel miskwamen, hoeveel is het percentage op een miskraam in nederland eigenlijk? Wie kan mij gerust stellen? Iemand zelfde syptomen, maar gaat wel goed? Liefs een bezorgde Tinus
Lieve Mohtinus, Ik heb nog geen 2 weken geleden hetzelfde meegemaakt.. Bij mij liep het niet goed af.. Ik kreeg opeens op een avond buikkrampen (menstruatie pijn), bloedverlies had ik al in de middag gehad.. Enige die mij gerust kon stellen was de verloskundige.. Als je bang bent of iemand nodig hebt kan je de verloskundige altijd bellen.. Heeft mij in ieder geval wel gerustgesteld.. En mijn man.. Daar heb ik ook heel veel aan gehad.. Je gaat nu waarschijnlijk van het ergste uit, maar dat hoeft niet te betekenen dat het ook daadwerkelijk zo erg is.. En over die precentages gesproken.. Ik ben er achter dat je jezelf niet in die precentage kunt plaatsen.. Je kunt niet berekenen of het nou wel of niet goed gaat.. Het is echt het naarste wat het is.. en dat is afwachten.. Heel veel sterkte, Ik wens je het allerbeste.. Laat je even weten hoe het afloopt?
Ik zit nog niet bj een verloskundige, die ga ik morgen bellen. Misschien zit het allemaal wel goed en is er niks aan de hand, maar ik ben wel een beetje bang. Dat bloed, maar vooral het lichte bloedverlies (een beetje) laat me echt schrikken. Maasr goed, afwachten is wat iedereen meot volgens mij, dus ik ook.... Mijn vriend denkt dat eht allemaal wel goed komt, maar zeker weten doe ik het niet.... Ik Hou je wel op de hoogte. Tinuss
Hoi meid, Mijn vk zei tegen mij dat bloedverlies soms met een onverklaarbare reden kon zijn. Helaas was dit bij mij niet het geval. Op kerstavond verloor ik eerst een beetje oud bloed. Ik moest dit twee uur aankijken om te zien of het meer of minder werd. Na twee uur niet meer of minder geworden, maar na een aantal uur wel. Na 1 nacht was het over en mocht ik 6 dagen later voor een vaginale echo. Helaas klopte het hartje niet. Ik was op dat moment 6,6 weken. Op 1 januari alleen met afvegen een druppel bloed verloren. Later bleek ik toen het vruchtje verloren te zijn. Ik weet dat het moeilijk is, maar probeer te denken aan de woorden van mijn vk. Er zijn veel vrouwen waarbij bloedverlies was en de zwangerschap goed is verlopen. Als je morgen je vk belt, dan zal ze proberen om je snel langs te laten gaan bij de gynaecoloog voor een vaginale echo. Pas dan weet je meer en ben je gerustgesteld. Bij 1 op de 10 komt een miskraam voor bij de eerste zwangerschap. Wat Sanz al zei, reken jezelf nog niet mee meid. Heel veel succes, ik duim dat het goed is en blijft.
Annie of een van de andere meiden waar het niet goed is gegaan: hadden jullie nog wel steeds zwangerschapskwalen zoals pijnlijke borsten, vlagen misselijkheid, bandenpijn? Of waren die kwaaltjes ook wel na het bloedverlies?
hier volop last van kwalen.... maar ook bloed verloren met de kerst. ik mag pas volgende week terug komen om te kijken of het vruchtje er nog inzit.
Ook al heb je geen vk, je kan ze altijd bellen.. Alleen vrees ik dat je niet langs kan komen.. Ik was ook precies 5 weken zwanger, maar ze zouden niets kunnen zien, omdat ik nog zo vroeg zwanger was.. Ze kunnen misschien het vruchtje wel zien, maar ze kunnen niet zien of het nog zijn werk doet.. Maar lichtbloedverlies kan geen kwaad, ze zeggen dat het nog een innestelingbloeding kan zijn.. Je moet je zorgen maken als je veel helder (vergelijkbaar met je menstruatrie) bloed verliest.. Makkelijk gezegd eigenlijk he? Ik weet hoe moeilijk het is.. Houd je goed!
Het klinkt niet erg optimistisch, maar dat het lijkt dat er veel miskramen zijn is echt dat het zo lijkt, maar in werkelijkheid valt het wel mee, de kans dat een zwangerschap goed verloopt is 90 % en dat is heel veel. En ik denk dat je ook rekening moet houden met het feit dat de zwangerschapstesten zo gevoelig zijn in vergelijking met vroeger, toen kon je pas testen met weekje overtijd, iets wat ze nu in principe ook aanbevelen. Doordat de testen zo gevoelig zijn komt een vmk zo gezegd dan vaker voor, maar zou je testen een week na je NOD, en hij zou negatief uitvallen denk je gewoon dat je een weekje te laat ben. Ik zelf heb getest 3 dagen voor mijn NOD, maar ik ben blijven testen tot 1 dag na mijn NOD gewoon om te kijken of hij bleef stijgen. Daarna heb ik wel op het punt gestaan om met 5 weken nog te testen, maar heb het niet gedaan omdat mijn lichaam heel zwanger voelde. Gister MVM langs geweest en nog een keer getest, en het knalde van het schermpje af. Nu kan er natuurlijk nog van alles mis gaan, maar de kans dat het goed gaat is gewoon veeel groter!
he Mohtinus, Ook ik verloor bloed in week 5 en 6 van mijn zwangerschap. De verloskundige vertelde dat bij een beetje bloedverlies de kans 50-50 is dat het een miskraam wordt. Het is heel vervelend dat je moet wachten. Ik zou wel zo snel mogelijk een verloskundige kiezen. Ik ben nl doorverwezen en heb met 6 weken en 3 dagen al een echo gehad met kloppend hartje. Dit zou betekenen dat je een week in spanning zit, maar dat is beter dan wachten tot 12 weken natuurlijk. Zoals je ziet is bij mij alles goed gekomen ondanks het bloedverlies. Er was ook geen oorzaak te vinden van de bloeding bij de echo. Houd dus goede moed en het blijft afwachten Sterkte X Vera
Ik merkte dat de kwaaltjes iets minder werden, maar had niet het gevoel dat het fout zou gaan. Ik voelde steekjes in mijn buik, maar dacht dat het erbij hoorde. Nu begrijp ik wat die steekjes waren. Na drie dagen had ik ook al een negatieve test. Hoezo? Maak je niet gek hoor, Happyme.
Annie, dank je voor je antwoord. Ja, ik ben heel onzeker. Voelde ineens ook minder, maar mijn gevoelige borsten blijven en de ongi kramp ook. De misselijkheid is alleen wel minder. Ik heb geen steken ofzo en mijn laatste bloedverlies was 4 dagen geleden. Ik blijf gewoon hopen en misschien dat ik van het weekend nog een test durf te doen.
Bedankt voor de reactie's. Haha, ben er alleen niet geruster op geworden. Al denk ik vaak dat het allemaal wel goed komt en soms als ik me een beetje down voel denk ik dat het fout zit. Maar als mijn vriend er dan weer is denk ik dat we een mooi gezond kindje krijgen. Afwachten en vandaag bel ik de vk. Kan pas om 17.00 uur, want dan is er spreek uur. Als 90% gewoon goed gaat dan komt het helemaal goed... En nu ben ik in een positieve stemmig dus denk ik: als het mis gaat, gaat het mis. Kan ik niks aan doen, zo niet, dan ga ik gewoon heerlijk genieten! Ik weet alleen dat ik me niet gekker wil maken dan dat ik al ben. Wil gewoon dolgraag dit kindje, ook al is het een beetje vroeger dan verwacht, maar ik wil het zo graag! Kan het kind een onwijs goed huis geven en ontzettend veel liefde, komt niks te kort... AFWACHTEN.... xxx Tinuss
Maak je aub niet te druk. Ik voelde eerst ook iets minder mijn borsten, maar legde niet de link met een miskraam. Dat begon dagen later helaas wel. Misselijkheid kan natuurlijk altijd minder worden. Ligt ook aan het eten en had ik de ene dag wel en de andere dag niet. Maak je niet gek met testen. Ik had drie dagen na bloedverlies al een negatieve test, maar schoonzus had twee weken na curettage nog een positieve test. Ik duim dat het bij jou gewoon allemaal goed zit en blijft. Geniet elke dag! En kleintje, houd je goed vast!
dag mensen ik heb helaas vanacht een miskraam gehad oohh man wat ben ik er kapot van zoveel verdriet, moest ineens iets bloed plassen met name met afvegen wat bloed, lichte steken na huisartsenpost geweest , urine opgevangen en bleek ik een heftige urineweginfectie te hebben waardoor je ook bloed kan plassen, als er verder niets veranderde zeiden ze dan moest ik me niet zo heel druk maken, zodra er stolsels bij kwamen dan was dit een voorbode voor een miskraam en helaas vanacht vreselijk buikpijn en vreselijk veel bloed en stolsels as vrijdag na huisarts om te kijken of alles weg is vreselijk, echt heel erg vinden wij het wens verder iedereen veel succes, en plezier liefs monique
Oh Monkey, wat vervelend meid! Je had nog een beetje hoop toen je hoorde van de infectie en dan ineens is het toch over. Ik heb er geen woorden voor. Hopelijk is bij jou alles weg en kan je het allemaal afsluiten. Vergeten zul je het nooit, maar een plekje geven wel. Sterkte met dit verlies! Digiknuf
dag annie heel erg bedankt voor je reactie nee dit ga je niet snel vergeten denk ik pfff wat een inpact heeft dit zeg, maar heb jij dit ook eerder gehad, blijf helse steken houden in de buik, weet niet of dit bij miskraam hoort x
Ik heb gister weer contact gehad met mijn vk. Ik had afgelopen donderdag een echo. Het vruchtzakje was al weg, maar er was nog veel dik slijmvlies aanwezig. Dit moet er binnen een week uitkomen. Aangezien dit nog niet is gebeurd en ik het allemaal zat ben, moet ik morgen naar de gynaecoloog. Ze gaan dan nog een keer kijken en maken dan als het nog aanwezig is een afspraak voor curettage. Let aub goed op of je alles kwijt bent. Ik heb geen buikpijn gehad tijdens het bloedverlies en heb ook niet gemerkt dat ik het vruchtzakje ben verloren. Bel desnoods je vk.
Hey, @Monkey: heel veel sterkte hoor; het is toch wel een harde klap die je te verwerken krijgt als blijkt dat je droom nog niet kan uitkomen... Ikzelf heb in oktober een MK gehad. De voorbode daarvan was bruinverlies sinds de 7e week. Uiteindelijk bleek het vruchtje maar 5 weken oud te zijn geworden... Deze keer ben ik opnieuw zwanger, maar heb sinds woensdag weeral bruinverlies. Ik was helemaal overstuur, kon niet geloven dat het ons weeral moest overkomen. Ben gisteren dan ook gelukkig naar gyn kunnen gaan, maar de echo gaf niet echt uitstluitsel. Er was wel een vruchtje te zien, en het bewoog precies (hartslag?), maar volgende week moet ik teruggaan, en dan zou het duidelijker moeten zijn. Weet niet goed, maar heb er gewoon geen goed gevoel bij... Bij mij zijn mijn kwaaltjes dus wel direct weg sinds het bruinverlies: niet meer misselijk, geen zere tepels, niet meer zo moe... Ik geloof er dus niet meer in, ben mezelf alvast aan het voorbereiden op het definitieve einde denk ik.... Al gaat het op dat moment zelf zeker ook nog wel veel verdriet brengen hoor, want we willen dit zoooo graag... Toch wens ik iedereen een sprankje hoop en optimisme toe, want wie weet is voor jou het geluk wel weggelegd...! Liefs, Sunnyke